Chapter 1. Live While We´re Young

Kapitel 1.
 
 
 
Maja´s POV
 
Jag kunde höra regnet smattra mot rutorna. Jag drog på mig mina tofflor och gick upp ur sängen, ut till köket. Jag gjorde en macka som jag åt medans jag läste morgon tidningen. Klockan var 10 i 9 och jag kände inte alls för att jobba. Idag skulle jag göra ett repotage med ett antal artister som jag sedan skulle skicka till Sverige, till mitt kontor på Chic. Mitt jobb där har jag haft i 1,5 år nu och det har gått riktigt bra. Jag älskar att blogga och mode och mitt liv här i London. När jag hade ätit upp gick jag in i min walk in closet för att ta fram en outfit som passade till dagens väder. Regn. Jag hade sett fram i mot dom här intervjuerna länge men när jag vaknade imorse kändes det nästan lite jobbigt. Jag gick in i gaderoben och plockade fram min genomskinliga regnkappa från Burberry och mina röda Chanel gummistövlar. Det är tur att dom är både snygga och praktiska. Jag tog också fram en mörkblå kjol och en söt t-shirt med broderi från abercrombie. Jag gick in i badrummet och sminkade mig och plattade mitt hår. När jag var klar tog jag min telefon och la ner i min röda Mulberry väska och sedan låste jag dörren på min lägenhet och sprang ner mot gatan för att ta en taxi. Jag skulle till någon studio någonstans på Oxford street. Jag hoppade in i en taxi och det tog cirka 10 minuter dit. Jag fick nästan springa in till studion för min första intervju började om 5 minuter och jag ville inte vara sen. När jag kom in mötte jag en dam som hette Lena som visade mig vart jag skulle vara. Hon visade vägen till ett rum men en soffa och ett bord med snacks, dricka och lite annat på. Jag satte mig i soffan och väntade på den första jag skulle intervjua. Jag satt redo med penna och papper när han kom in genom dörren. Han log med ett vackert leende mot mig. Hans lockar gjorde mig helt varm och det kändes redan som om jag kände honom.
-Hej, jag är Harry! Sa han och log.
-Hej Harry, jag är Maja, sa jag och log tillbaka.
-Allt bra? -Jodå, lite trött kanske men annars är det bra. Hur är det med dig då? frågade jag honom.
-Jo, allt är bra med mig med! Sedan ställde jag en hög med frågor till Harry och efter en lång stund kom Lena in och sa att tiden var slut och att det var dags för lunch. Både jag och Harry blev förvånade eftersom att tiden hade gått så fort. 2 timmar hade jag intervjuat honom.
-Oj, det gick fort, sa Harry och vi reste på oss.
-Ja, verkligen, instämde jag. Vi gick mot dörren för att gå ut när Harry vände sig mot mig.
-Det var väldigt kul att träffa dig, sa han och log. Jag blev helt var i kroppen.
-Det var kul att träffa dig med, sa jag och log tillbaka. Han gav mig en lapp.
-Detta är mitt nummer, så om du bara kunde skicka ett sms till mig så jag kan ringa dig ikväll när jag och några kompisar ska äta pizza, sa han och jag läste på lappen. ”HS nummer, ring mig ;)” Jag log för mig själv.
-Det gör jag, sa jag och gav honom en kram och sedan lämnade jag byggnaden.
 
 
 
 
Harry´s POV
 
Maja. Hoppas att hon ringer, tänkte jag. Jag satt i soffan och fingrade på telefonen. Jag gick in på twitter. I´m waiting for your call.. skrev jag. Jag hoppades på att Maja skulle se det. Jag gick in på Maja Phillips och jag såg på hennes icon att det var hon. Jag tryckte på follow. Jag hoppades att hon skulle se det snart. Jag gick in i köket och tog ett äpple. Jag väntade fortfarande på att det skulle ringa. Plötsligt ringde det. Jag tog upp telefonen och kollade vem det var. Okänd stod det. Jag hoppades på att det skulle vara Maja. -Harry, svarade jag för att låta lite självsäker.
-Tjenare Harry, Niall här! Kommer du hit snart eller? hörde jag Nialls röst.
-NU? frågade jag chockat.
-Ja, nu.. Eller egentligen för en halv timma sen..
-Jag kommer, sa jag och la på. Maja skulle nog ändå inte ringa. Jag tog på mig mina skor och jacka och låste dörren och gick hem till Niall. Det tog ju bara några minuter. När jag kom till Niall luktade det mat.
-Det blir pizza, sa Zayn när jag kom in genom dörren.
-JAA! Jag är jätte hungrig, sa jag och hängde av mig min jacka. Precis när jag gick in till köket ringde min telefon. Ett nytt nummer. Jag svarade.
-Hallå?
-Harry? Är det du?, hörde jag en röst. Det var Maja.
-Ja, det är jag, sa jag glatt.
-Heeej! Nu ringer jag, sa hon och små skrattade.
-Haha, ja det gör du! Har du lust att äta pizza med mig och några kompisar?, frågade jag.
-Ehh, jo visst. Nu? frågade hon.
-Ja! Du kan komma till Niall. Vi är där. Han bor i lägenheterna som ligger vid appel, på högra sidan där, du vet? -Ja, jo jag tror jag vet vart de är, jag ringer om jag inte hittar, sa honoch sedan avlutade vi samtalet.
Det tog ungefär 30 minuter tills det ringde på dörren. Jag skyndade dit för att öppna.
Jag öppnade dörren. Där stod Maja, med blod i ansiktet och hon kunde inte hålla tårarna inne.
Vad kunde ha hänt??
 
 
 
 
(haha, bilden har verkligen inget alls med et att göra men jag var tvungen att ha en bild tyckte jag..)
 
Första kapitlet! Vad tyckte ni?? Hoppas verkligen att ni gillar det! (:
 
-Ida
 
 
 
Postat av: ilse

SÅÅÅÅ bra! Jag vill ha meeeer! :D

Postat av: Alexandra - One Direction Noveller

när ska andra kapitlet komma ????

Och skulle du vilja göra ett länkbyte med min blogg ? :)

Postat av: Anonym

Redan käääär längtar till nästa kap !:)

Postat av: Anonym

Hej! :)
efter ganska exakt 8 månaders paus har jag börjat skriva min novellblogg igen! titta gärna förbi och läs :))

www.beautifulsoul.blogg.se


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: