Chapter 50

Evelinn's POV
När vi hade gjort våra mackor satte vi oss er vid ett bord. Det var inga andra inne på subway just nu. Det var skönt. Förutom att vi pratade så va det tyst. När vi hade ätit upp våra mackor satt vi kvar. Vi satt kvar ett bra tag och pratade. Vi pratade om allt möjligt.





Evelinn's POV

Det var så härligt med både Liam och Harry för det känndes som vi varit kompisar föralltid. Jag blev mindre och mindre nervös ju mer vi pratade och skrattade! 
Killarna var verkligen hur goa som helst och jag kunde änu inte förstå att jag fick chansen att sitta här och äta lunch tillsammans med dom.
Tiden rann iväg och plötsligt var klockan halv 3 och vi reser oss för att gå, det är ganska nära till killarnas studio så vi gick. 
- shit, säger Liam med blicken fäst på en grupp tjejer bakom oss. 
- tror du det är fans? frågade Harry och kollade frågande på Liam som ökat takten och nickade till svar.
Jag och Harry började småspringa för att komma ikapp Liams tempo och när vi vände oss om såg vi att tjejerna också hade börjat springa. Harry ökade takten och Liam tog tag i min hand och vi sprang fort mot studion.
Det kändes som stötar for genom hela kroppen när Liam tog tag i min hand. Liam Payne i pojkbandet One Direction höll MIG i handen!! 
När vi sprungit en stund var vi snart framme vid studion igen och Liam släppte min hand och gav mig ett snett leende.
Jag kände hur jag rodnade och säkte snabbt blicken mot marken.







Zayn's POV

Vi åt maten och pratade på om allt möjligt, då och då kollade jag Therese som log sött.
Hon var verkligen vacker och jag kunde inte låta bli att kika på henne i smyg.
Jag visste att det var löjligt att jag kännde någonting varje gång jag kollade på henne eftersom jag knappt viste vem hon var!
Tillslut var maten uppäten och vi beslutade oss för att gå hem, vi gick sakta och pratade!
När vi var framme vid studion igen satt Evelinn, Liam och Harry i sofforna och skrattade.
- vad är det som är så kul? frågade Louis och slängde sig ner över Liam som började skojbråka med honom.
- Killar lugna ner er, sa jag och satte mig bredvid Harry som hade fullt upp med sin telefon.
Therese stog kvar vid dörren och kollade sig oroligt omkring, när jag mötte hennes blick klappade jag på platsen bredvid mig som en gest att hon skulle sätta sig där.
Evelinn som nu lagt sig i Louis och Liams skojbråk började kittla Louis som låg på golvet och försökte prata mellan skrattattackerna.
- sluta! tjöt han och fortsatte skratta tillsammans med Liam och Evelinn.
Både jag och Therese kollade på dem och skrattade lite, och jag efter en stund sa jag..
- Har inte Niall och Sarah kommit tillbaks? 
Harry som fortfarande pillade med sin mobil mumlade tyst "nej" tillbaks innan han återgick till mobilen igen.
Alla verkade ha fullt upp så jag vände mig mot Therese som fnissade lite åt hela stämmningen.
- Är det alltid såhär? sa hon och kollade sig omkring på killarna som betedde sig som småbarn.
- Ja, nästan gämt iallafall sa jag och kollade in i hennes vackra ögon och mötte hennes blick samtidigt som jag kännde hur leendet växte på mina läppar.
Plötsligt slås dörren upp och in kommer Niall med Sarah hårt i handen!
- Hejsan, vad är klockan? säger Sarah och kollar frågandes på oss.
Evelinn tar snabbt upp mobilen ur fickan och berättar att klockan snart är 3, Sarah nickar snabbt till svar.
- Då är det väll dax för er tjejer att sluta er arbetsdag, eller vad säger ni? sa hon med ett leende.
Therese tittade på Evelinn som nickade och dom reste sig sakta upp för att ta på sina jackor.
- Tack för idag sa dem innan de stängde dörren och gick ut.







Therese POV


Jag tittade på Evelinn som hoppade upp och ner och skrattade, tillslut lugnade hon ner sig och sa..
- Herregud, tänk att vi praoar hos killarna det är helt sjukt! 
- Ja verkligen, sa jag och fnissade.
Vi gick mot busshållplatsen några meter fram och ser att bussen kommer åkandes, vi växlar en blick och börjar springa.
- Borde verkligen börja träna, knappt så jag orkar springa till bussen längre sa jag och pustade ut.
Evelinn nickade instämande och satte sig tillrätta på bussätet.
Jag tryckte på play på min iPod och lyssnade på "one thing" på hög volym och nynnade med, efter tre hållplatser skulle jag hoppa av eftersom Evelinn skulle till sin danslektion fortsatte hon åka.
Jag bodde en bit bort från busshållplatsen och började gå i rask takt mot lägenhetsområdet!
Med musiken dunkande i öronen gick det ganska fort hem, jag låste upp dörren och kastade av mig skorna i hallen.
- HALLÅ? är det någon hemma? ropade jag och stack in huvudet i köket där pappa satt med tidningen framför näsan.
- hej gumman, mummlade han utan att lyfta blicken från tidningen. 
Jag suckade och gick in i mitt rum där jag slängde mig på sängen, katten som låg och sov på golvet hoppade upp och la sig bredvid mig.
jag stoppade i hörlurarna i öronen igen och fortsatte nynna med till alla låtarna, jag kunde alla texterna utantill. 
Jag slöt ögonen och kände hur huvudet blev tyngre och tyngre, idag hade varit en väldigt kul dag och tänk att vi fick träffa One Direction det var verligen schysst av Sarah att hjälpa oss med praoplats! Jag kände hur trött jag var, för det var faktiskt inte varje dag du får träffa världens bästa pojkband och får chansen att lära känna dem.






Harry POV

Hela dagen hade varit seg, jag hade huvudvärk och saknade Lollo jätte mycket.
Idag hade Therese och Evelinn börjat sin praktik hos oss, jag hade egentligen inte pratat så mycket med dom eftersom jag inte var på humör. Hoppas verkligen inte att dem trodde jag var såhär sur i vanliga fall!
När dem gått hem hade vi ett sista möte med någon plåtning vi skulle ha om några veckor, vilket jag inte heller orkade koncentrera mig på.
Påväg hem från studion lutade jag mig mot bilrutan och tänkte på Lollo, jag saknade henne verkligen hur mycket som helst. Jag hade ringt henne förut och pratat lite, det var så härligt att höra hennes röst igen!
- Hallå, harry? det var Niall som puttade till mig lätt på armen.
- mmh vad? sa jag surt och mötte hans oroliga blick.
- Hur är det? du har varit lite.. frånvarande idag, är allt okej? sa han menande.
Jag nickade bara och vände blicken mot fönstret igen.
Egentigen viste jag inte riktigt om jag var okej, jag saknade Lollo så mycket att det gjorde ont att tänka på det. Hennes blick, skratt och ögon.. ja allt med henne! Men jag orkade inte prata med killarna om det, jag var helt enkelt för trött för det!






Detta var Pernillas första kapitel! Grymt!:D
Jag hoppas att ni gillar det lika mycket som jag gillar det! Haha
KOMMENTERA VAD NI TYCKTE!
Nu kommer det bli mycket bättre uppdatering med fler kapitel!
Ha en bra kväll:)


XXX

Postat av: Evelinn

Grymt!! Var orolig för att era sätt att skriva på skulle vara helt olika men det var det verkligen inte. Tror att detta kommer att bli skitbra, keep up the good work! :D

Postat av: louise

Håller med Evelinn, var också rädd för det men märkte ingen skillnad! Verkligen skitbra! Kan inte vänta tills nästa del kommer! :)

Postat av: Therese

Ååh bara längtar nu tills nästa kapitel!! Hur fasen kan ni skriva så lika? Jag som trodde verkligen inte att det var Pernilla som skrev men tog jag fel! :) Lycka till Pernilla och skynda att skriva nästa kapitel!!! :D

Postat av: Julia

Ojoj, Grymt! ;D Fortsätt så här tjejer.

Ni gör ett toppenjobb och får mig verkligen att bli helt besatt. Längtar till nästa del! ^^

Postat av: Sanna

Jättebra som vanligt :) & Bra Pernilla.

Mera, mera, meraaaa :)

Postat av: Linnea

Gud jag kan inte sluta läsa :)

ni är grymma !!!!

När kommer nästa del jag längtar verkligen !:)

Postat av: Emelie

asså omg vad bra, hittade er novell igår och läste från kapitel 1 till 50! kan inte sluta läsa asså! ni är bäst! kram

Postat av: maja

SNÄLLA FORTSÄTT ATT SKRIVA =) DEN ÄGER

Postat av: bella

SNälla mer mer och mer! den är bääääääst


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: