Chapter 1



Det regnar. Jag står och kollar ut genom mitt fönster, och ser ut på gatan utanför min lägenhet. Det är dags att gå och äta frukost. Klockan är redan 10.30 och jag har bara pjamas. Om en halvtimma skall jag vara i fotostudion. Jag klär på mig och tar en macka i handen. Jag går ner för att ta på mig skorna när jag kommer på att jag har glömt min mobil på mitt rum. Jag hämtar mobilen och går ut genom dörren. När jag kommer ut på gatan tar jag höger och sätter kurs mot fotostudion. Idag skulle jag fotas för superdry. Jag var ovanligt nervös. Hemma i Sverige hade jag fotats för flera olika märken och inte varit det minsta nervös. Men detta var min första plåtning i London. Jag kom hit för 2 veckor sedan.
Jag kliver in genom dörren och småspriger upp för trappan. När jag drar upp en annan dörr och möts av en doft av thai mat. Jag går fram till en person jag kännde igen från förra veckan på ett möte. Jag knackade lite lätt på hennes axel, och hon vände sig om.
-Heej Sarha, sa hon med en mycket glad röst.
-Hej, sa jag glatt tillbaka.
-Jag ska visa dig vägen till sminket, sa hon och tog tag i min arm och drog mig mot en dörr lite längre bort i korridoren.
Vi gick in i ett hel vitt rum med ett svart bord och en hög stol.
Jag slog mig ner i stolen och en annan kvinna kom fram och hälsade.
-Hej, det är jag som är Sissi och jag ska sminka dig idag.
-Hej Sissi, sa jag lite trött.
Medans jag blev sminkad tog jag upp min backberry ur väskan och gick in på twitter. Jag skrev "Ready for Superdry shoot" och la sedan tillbaka telefonen.
När jag var färdig sminkad fick jag gå till omklädningsrummet och byta om.
Efter 4 timmar var det lunch.
Jag tog min väska och skyndade mig iväg. Jag hade bara en timmes lunch, så jag tänkte bara gå förbi McDonalds och köpa en cheesburgare eller något annat litet.
När jag väl kom fram sprang jag in på toaletten för att bättra på min makeup lite.
När jag kom ut igen såg jag att hela stället nästan var helt tomt. Det satt 3 killar vid ett bord lite längre bort. Jämte bordet stog en stor man som såg ut som en livvakt. Jag tänkte inte mer på det och gick fram till kassan.
-En cheesburgare och en milkshake, sa jag fort.
-Är det de enda du ska äta hörde jag en röst bakom mig säga.
När jag vände mig om stog det en blond kille, som log mot mig.
-Ja, sa jag lite rodnande och han skrattade. Detta var den sötaste och snyggaste kille jag sätt på länge. Och det var något annat med honom också. Jag kände igen honom, men kunde inte plasera honom någonstans. När vi hade stirrat på varandra i ett bra tag hörde jag en annan röst:
-Här är maten fröken, sa killen i kassan och tryckte fram en bricka men mat på.
-Tack, sa jag och tog brickan i ena handen och lirkade upp min telefonur väskan.
-Mitt namn är Niall föresten sa han och räckte fram ena handen.
-Jag heter Sahra, sa jag och tog ett stadigt grepp om hans hand.
-När du endå har uppe din telefon kan jag ju skriva in mitt nummer sa Niall och bilnkade åt mig.
-Gör du så, sa jag och räckte över min telefon.
-Här har du, sa han och gav mig telefonen med ett leende.
-Tack, men nu måste jag rusa sa jag och kollade på klockan. Klockan var 15.45 och jag skulle vara tillbaka om 15 minuter.
-Okej vi ses, sa han och gav mig en random kram.?
-Ja det gör vi nog, sa jag och la ner cheesburgaren i väskan och tog milkshaken i handen.
-Hejdå, ropade Nialls kompisar vid bordet och jag lämnde McDonalds med ett leende på läpparna.





Niall POV

In genom dörren kom en lång brunett. Hon hade en brun mocka jacka. Jag hann inte riktigt se hur hon såg ut för hon skyndade in på toaletten.
Eft er några minuter kom hon ut igen. Hon var sötare är vad jag hade föreställt mig. Hon gick fram mot kassan.
-Niall, vad glor du på, sa Harry och skrattade till.
-Va? sa jag med ett flin.
-Gå fram och snacka med henne, sa Liam och blinkade med ena ögat.
Jag reste mig upp och gick fram till henne. Hon beställde bara en cheesburgare och en milkshake. Själv hade jag beställt en bigmack, en cheesburgare och en läsk, med pommes till det. "jag är en tjockis", tänkte jag för mig själv.
Lite nervöst sa jag:
-Är det de ända du ska äta?
-Ja, sa hon och blev lite röd om kinderna. Hon var så söt att jag också blev lite röd i ansiktet.
Killen i kassan tryckte fram maten lite otrevligt.
-Tack, sa hon medans hon tog brickan och lirkade upp en mobil ur väskan.
Jag heter Niall försten, ja jag och räckte fram handen.
-Jag heter Sahra, sa hon lite sött.
Jag sa att jag kunde skriva in mitt nummer och hon gav mig telefonen.
Niall Den Snyggaste & Bästaste, fick jag heta, och jag kände mig stlot.
-Jag måste rusa, sa hon och kollade på klockan.
Jag kände hur Liam och Harry glodde på oss.
Jag gav henne en kram men kände att det inte var en sådan bra ide.
-Vi ses, sa jag när jag kände hur röd jag blev i ansiktet av den pinsamma kramen.
-Ja det gör vi nog, sa hon och kollade på mig som om jag var ett monster. Men hon hade det där charmiga smilet ändå.
Då hörde jag Liam och Harry ropa pinsamt högt "HEJDÅ" när Sahra gick ut genom dörren.
Jag gick tillbaka till bordet och satte mig.
-Fick du hennes nummer, sa Harry med spänning i blicken.
-Ne, men jag gav henne mitt, sa jag glatt.
Det vibrerade till i fickan.
Jag tog upp mobilen och det var ett okänt numer som sms:et var skickat ifrån.
"Sahra" var det enda som stod.
Jag log glatt för mig själv.
Jag la till numret på min telefon och hon fick heta, "Sahra Söt", eftersom jag inte visste vad hon hette i efternamn.
-Ska vi gå?, frågade Liam.
-Jag måste förbi studion och hämta min onepiece, sa Harry.
-Vi är på, sa jag och Liam i mun på varandra och jag lämnade McDonalds med ett stort leende på läpparna....







Detta var första kapitlet, skriv gärna om det är något ni tycker var bra eller om det är något jag ska ändra. Nästa kapitel kommer när jag kommer hem igen, eller ialla fall någon gång då!

XXX




Postat av: Anonym

Heter hon verkligen saHra ?? eller är det egentligen Sarah du menar? :) Jättebra kapitell!

Postat av: Ingrid den bästa snyggaste coolaste och ballaste tjejen in tja Word

Ida är det DU som har skrivit det här?! Det är hur bra som helst!!!

Skit bra Ida!


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: