Chapter 35

Nu skulle Sarah öppna sitt paket från Zayn. Hon fick ett paket som var stort som en skokartong. Hon öppnade det försiktigt. Sarah öppnade sakta locket på skokartongen och man såg hur hon sken upp.
Upp ur lådan kom det ett par skor. Det var skorna som Sarah skulle önska sig, men jag visste att hon inte köpte dom för att dom var för dyra. Gud vad jag kände mig dum. Zayn's present måste ha kostat minst dubbelt så mycket som mitt lilla halsband. Varför köpte Zayn ett par så dyra skor till Sarah för?
Tyckte han om Sarah nu? Nej, det kunde han inte. Han hade väl den där Rebecka. Eller?....




















Zayn's POV

-Tack Zayn, jag älskar dom, sa Sarah och gav mig en kram.
-Jag hade hoppats, på det sa jag glatt. Jag kollade på Niall. Han såg inte så glad ut. Det gjorde ingen av dom andra killarna häller. Var dom arga på mig för att jag hade köpt skorna till Sarah?
Nej men det kunde dom inte vara. Elle jo Niall kunde. Han blev ju ganska lätt svartsjuk.
När vi hade öppnat alla paket satte Sarah på tv:en. Det var ju 25:e idag och det betydde.. Brittisk Julafton. Vi skulle hem och äta brunch hos Niall's familj och sedan skulle vi flyga hem till London.
-Zayn, kan du följa med mig och hämta en sak i vårt rum, sa Harry och gick mot dörren.
-Okej, sa jag och reste på mig och gick efter. När vi hade stängt dörren och gick mot vårt rum stannade Harry och kollade argt på mig.
-Varför köpte du dom skorna till Sarah, sa han lite irriterat.
-Hon ville väl ha dom, sa jag och kollade konstigt på Harry.
-Men du vet ju att Niall kommer att vara sur nu, sa han och gick vidare.
-Men varför ska han alltid bli arg, sa jag och gick ikapp Harry.
-Men du vet ju att han är lite känslig, du såg väl hur arg han var nu, eller?
-Jo, men jag tänkte inte på det när jag köpte skorna, sa jag och tänkte på Niall´s reaktion när Sarah hade öppnat kartongen.
-Be bara Niall om ursäkt, sa Harry och gick in till Sarah och Niall's rum igen.
Be om ursäkt? Jag hade ju inte gjort något fel så det kunde Harry glömma. Och Niall också för den delen. Jag gick tillbaka in på rummet och satte mig på golvet framför tv:en. Vi kollade på kalle anka en stund och sedan var det dags att gå och byta om. Jag och Harry gick tillbaka till vårt rum. Jag tog fram ett par mörkblåa byxor och en grön rutig skjorta. Jag gick in i badrummet och fixade till mitt hår. Sedan tog jag på mig byxorna och sedan skjortan. Jag knäppte översta knappen på skjortan och sedan var jag klar. Harry var också klar. Vi gick över till Liam och Louis rum för att kolla om dom var färdiga. Det var dom inte så vi fick vänta en stund innan vi kunde gå in till Sarah och Niall. När vi kom till deras rum stod dom redan i dörren redo för att gå. Sarah hade alltid på sig så passande kläder. Som när vi åkte till Irland så hade hon ju en tröja med en fyrklöver på och det stod Irland också, och nu hade hon på sig en mörkblå tröja och en rutig kjol. På tröjan stod det "It´s 25 December today! Christmas? NO IT WAS YESTERDAY?
Jag skrattade lite åt den innan vi gick ner till bilen. Det snöade ute och det var riktigt kallt. Sarah hade ett stort plåster på kinden och man såg att hon var lite svullen. På vägen till Niall's föräldrar lyssnade vi på musik. Som tur var lyssnade vi inte på Louis musik för den var så dålig. Vi lyssnade på radio. Plötsligt hörde jag en bekant melodi. Den var WMYB. Den spelades hela tiden på radion och jag blev lika glad varje gång. Alla satt och sjöng med lite. Jag såg att Niall fortfarande var arg men det brydde jag mig inte om nu. Jag var glad över att Sarah hade gillat min present.
När vi var framme skyndade vi oss in. Klockan var redan 1 så vi åt nästan direkt när vi kom. Idag var det bara Niall's föräldrar som var med inte hela släkten. Det var ganska trevligt att sitta och prata om vad som hade hänt senaste tiden och om när vi var i NY. Niall's mamma hade varit sett på det och hon tyckte det var lite pinsamt när Niall och Justin hade förstört hela första showen. Jag hade inte skrattat så mycket på länge. Han hade till och med spelat in det så direkt efter vi hade ätit kollade jag och killarna på det om och om igen. Sarah kollade bara några gånger sedan gick hon ut i köket och hjälpte Niall's mamma med julgodiset. När vi hade kollat på klippet kanske 100 gånger satte vi oss i soffan och satt och pratade. Vi pratade om allt möjligt.














Niall's POV

Vi satt i vardagsrummet och pratade. Vi åt julgodis och hade det rätt så roligt. Men jag var fortfarande lite arg på Zayn för att han hade köpt dom där skorna men jag försökte glömma det. Jag satt och pratade en del med mamma om alla intervjuer vi hade varit med i och andra radio program, tv shower mm. Efter ett tag blev det lite tråkigt att bara sitt och prata så vi tänkte gå ut och köra snöbolls krig. Men det fick vi inte för mamma med tanke med på vad som hände igår. Istället för att köra snöbolls krig gick vi ut och byggde en snögubbe. Vi bestämde oss för att göra 1 var. Jag skulle göra Harry, Harry skulle göra Liam, Liam skulle göra Sarah, Sarah skulle göra Zayn, Zayn skulle göra Louis och Louis skulle göra mig. Det tog ett tag innan alla var klara. Men när alla var det såg det riktigt bra ut.
-Vad är klockan, sa Sarah när vi satte oss ner på en bänk och kollade på snögubbarna.
-4, sa Louis och tog upp mobilen.
-Men då går ju vårt plan om 2 timmar, sa Harry och reste sig upp.
-Vi får gå och säga hejdå till mamma och pappa och sedan får vi åka direkt till flygplatsen, sa jag och vi började gå tillbaka till huset.
-Nej, vi har ju inte packat än, säger Zayn plötsligt.
-Oh nej, inte vi häller, säger Sarah och kollar oroligt på mig.
Vi skyndade oss in och sa hejdå till mamma och pappa. Sedan fick vi åka full fart tillbaka till hotellet. När vi kom fram till hotellet skyndade alla sig upp på sina rum och packade ihop sina saker. Sarah sprang fram och tillbaka på rummet och knödde ner alla kläder i våra väskor. I vanliga fall brukade hon ta det lugnet, vika ner kläderna och se till så att allt var med. Det gjorde hon inte nu. Jag visste att hon verkligen inte ville missa planet. Hon hade nog tillräckligt mycket som hon behövde hinna med hemma i London. För i över morgon kom ju Louis och Matilda. Jag hjölpte Sarah med att packa ner det allra sista och sedan tog vi med oss väskorna ner till Bill som la in dom i bilen. Jag sprang upp och hämtade Liam och Louis och sedan hämtade jag Harry och Zayn. Vi skyndade oss ner till bilen och sedan åkte vi iväg. Jag kollade på klockan och såg att vi hade 1 timma på oss ungefär. Om vi skyndade oss skulle vi precis hinna.
-Nej, detta har vi inte tid med, säger Bill plötsligt.
-Vad händer? frågar Harry.
-Bilkö, säger Bill och lägger båda händerna på ratten och tutar på bilarna framför. Jag kollade ut genom fönstret och kollade ut genom fönstret för att kollar var någonstans vi var. Jag såg att vi var på motorvägen som gick rakt över åkern. Jag visste att om man körde höger här, över åkern skulle man komma till flygplatsen.
-Bill kör ut på åkern till höger och kör rakt fram, sa jag och pekade ut åt höger.
-Är du säker på det, sa han och kollade förvånat på mig.
-Ja, jag och mormor körde där en gång när vi hade bråttom att komma till flygplatsen, sa jag och alla började skratta.
-Okej, det är väl bättre att föröka, sa Bill och svängde ut på åkern. Vi åkte raka vägen till flygplatsen. Jag hade haft rätt. När jag kollade på klockan hade vi inte lång tid på oss. Vi hade bara 15 minuter på oss innan planet gick. Vi skyndade oss in på flygplatsen och satte raka kursen mot vår gate. Jag visste exakt vart vi skulle. Det skulle ta ungefär 5-10 minuter till gaten och vi fick skynda oss. När vi kom runt sista hörnet ser jag en stor skyllt. "Planet till London är flyttat till gate A". Den gaten låg nästan på andra sidan av flygplatsen. Jag vände mig om och började springa åt andra hållet. Vi fick verkligen inte missa planet. Vi skulle vara med i en talkshow imorgon på morgonen och den var viktig.
-Planet gåt om 5 minuter, vi hinner aldrig, hör jag Liam bakom mig.
-Jo det gör vi visst, sa jag jag och ökade takten.
Jag sprang fort runt det allra sista hörnet och kunde äntligen pusta ut. Planet stod kvar. Jag vände mig om och väntade in Sarah och dom andra killarna. När jag vände mig om igen för att gå mot planet såg jag hur det sakta rullade iväg.
-Neej, ropade Bill och sprang fram till ett som jobbade på flygplatsen. Dom stod där och pratade medans flygplanet sakta åkte iväg. Jag såg i Sarah´s ögon att hon fick panik. Hon var inte den enda. Louis och Zayn hade sjunkit ihop på golvet intill en vägg och jag satte mig jämte dom.
-Vi har inte tid med detta, sa Liam och såg riktigt arg ut.
-Nej, det har vi inte, sa jag och lutade huvudet mot väggen och suckade.
Sarah satte sig också ner på golvet jämte mig och la sitt huvud i mitt knä. Hon vände sig så hon låg på rygg och kollade rakt in i mina ögon.
-Bara så du vet så går nästa plan 5 imorgon, sa hon och jag gav henne en kyss. Ibland kom hon med så opassande kommentarer.
-Men vi måste åka nu, säger Zayn och reser på sig och går bort till Bill som står och pratar i telefon. Efter en stund kom han tillbaka.
-Klockan 1 inatt flyger vi helikopter hem, sa han och satte sig ner på golvet jämte oss andra. Harry och Louis satte sig också ner.
-Jag är hungrig, sa Sarah och satte sig upp.
-Jag med, sa jag och Harry samtidigt.
Vi reste på oss och kollade på klockan. Den var 7. Vi hade alltså 5 timmar på oss att äta, om vi ville.
Det var nästan helt tomt på den delen av flygplatsen som vi var på. Jag, Harry och Sarah gick till ett cafe och satte oss för att äta. Jag tog upp min mobil ur fickan och gick in på twitter.
Jag kollade på mentions och det var en tjej som hade skrivit för bara några få minuter sedan.
"On my way to the airport, but not to go on a trip, just to see @onedirection and @Sarahdeak. We are 100 people on the way just to see them!".
Jag visade det för Harry och han började genast kolla sig omkring. Han tog upp mobilen och ringde Louis.
Dom pratade en stund och Harry såg lite stressad ut.
-Louis har låst in sig på en toalett och det står fans utanför och skriker, säger Harry när han kommer tillbaka.
-Var någonstans, säger Sarah, och kollar sig omkring.
-Vid gate D, sa Harry och jag pekade åt vänster.
-Däråt, sa jag och reste på mig.
-Ni kan inte gå dit, dom kommer slita er i bitar, sa Sarah och jag och Harry skrattade.
-Nej men jag menar det, gå ni tillbaka så går jag och hämtar Louis, sa hon och reste på sig.
-Okej, men jag ringer dig så pratar vi hela tiden, sa jag och Sarah gjorde tummen upp medans hon smög iväg.
Jag och Harry ringde Sarah och gick tillbaka till Liam, Zayn och Bill.
-Hallå, viskade Sarah på andra sidan telefonen.
-Var är du? frågade Harry.
-En bit bort. Jag ser alla fans och dom är väldigt många. Se till att dom låser gaten så att ingen kan komma in där, viskar hon och i bakgrunden hör man hur alla fans skriker.
-Okej, bra. Men lägg inte på, säger jag och Liam och Zayn kommer fram för att höra hur det går.














Sarah's POV

Jag var 10 meter bort från dom fansen som var längst bort från Louis. Harry och Niall kopplade in Louis på samtalet.
-Hjälp mig, hörde jag Louis röst.
-Jag är på väg, viskade jag medans jag försiktigt trängde mig före fansen.
-Skyndade dig, sa Louis och han lät lite rädd. Inte vet jag varför.
Jag trängde mig förbi alla galna fans och gick in på toaletten. Eftersom att det var herrarnas toalett hade ingen av fansen gått in där.
-Louis, viskade jag så att inga av fansen utanför skulle höra.
-Ja, hörde jag från en toalett.
Louis öppnade dörren och jag gick in på toaletten.
-Vi kommer aldrig ut här ifrån, sa han och fick lite panik.
-Du kommer aldrig ut, sa jag och tog av mig mig jacka och skor.
-Nu fattar jag inte, sa Louis och kollade på mig med ett frågetecken i ansiktet.
-Ja, men dom kände inte igen mig så om du tar på dig mina kläder och går ut så kommer jag efter en stund i dina och då kommer dom tro att jag är du och att du är jag, sa jag och Louis tog av sig sin jacka.
-Men då kommer dom ju jaga dig, sa han och började knyta upp sina skor.
-Ja, men när jag visar att det inte är du kommer dom inte jaga mig.
-Smart, sa Louis och vi bytte byxor. Eller jag fick ta på mig hans svarta chinos och han fick ta på sit strumpbyxor och kjol. Jag kunde inte låta bli att skratta. Sedan fick jag ta på mig hans tröja och jacka. När Louis tog på sig min tröja började både han och jag skratta. Den satt super tight. Sedan tog han på sig min jacka och drog på sig luvan. Han tog skorna i handen och tog upp sin telefon. Han ringde mig så att han kunde säga när jag skulle komma. Han gick mot dörren och försvann ut.
-Ser någon att det är du, viskade jag i telefonen.
-Nej, inte än så länge, viskade han tillbaka.
-Jag är förbi alla fans och är på väg mot gaten, sa Louis efter en stund.
-Ska jag gå ut nu eller, viskade jag för att ingen skulle höra.
-Nej, vänta tills jag är framme, sa Louis och jag hörde att han började springa.
-Jag hoppas verkligen att någon får ett kort på dig, viskade jag och jag hörde hur några skrattade i bakgrunden.
-Louis är nu, skynda dig tillbaks hit nu, hörde jag Niall's röst.
-Okej, sa jag och tog på mig Louis skor. Sedan tog jag på mig tuvan på jackan och gick sakta mot dörren. Jag sänkte huvudet och öppnade dörren. Så fort första fanset fick syn på mig (det hon trodde var Louis) började hos skrika. Jag svängde direkt höger och gick intill väggen. Nu började fansen tro att jag var Louis och dom började skrika och dra i jackan. När jag kom ut efter det sista fanset kollade jag var jag var och när jag märkte att alla fansen började följa efter hör jag ett svagt ljud från mobilen. Jag pressar mobilen mot örat och jag hör Liam prata med mig.
-Sarah är du där, säger han.
-Ja, viskar jag för att inte fansen ska höra. Det hade inte förvånat mig om dom hörde för dom var bara några centimeter ifrån mig.
-Gå lite fortare så fansen är en halvmeter bakom dig, och sedan så springer du allt vad du kan till oss, okej? säger Liam och jag gör inget annat än att göra som han säger. Jag kollar upp lite och ser att jag är på väg mot helt fel håll. Jag svänger genast år höger och börjar öka takten. Jag kollar över axeln och ser att det är en liten liten lucka mellan mig och killarnas fans. Då börjar jag springa. Jag springer allt vad jag kan. Jag hör hur fansen börjar skrika och följer efter. Jag visset att jag bara skulle behöva springa runt hörnet som låg 60 meter längre fram och sedan var jag framme.
-Öppna så jag kan komma in, säger jag till Liam i telefonen.
-Okej, säger han och jag ökar farten. När jag kommer runt hörnet är det bara 20 meter kvar. Jag ser hur killarna står i dörren och skrattar ihjäl sig. Men själv var jag riktigt rädd. När jag kom fram till dörren slängde jag mig nästan in och Bill stängde dörrarna efter mig.
Jag la mig ner på golvet och skrattade. Det gjorde killarna också. Bara bakom en glasvägg stod alla fansen och skrek. Niall, Liam och Harry ställde sig upp och vinkade till dom.
Jag, Zayn och Louis låg kvar på golvet och skrattade.
När jag kollade på klockan skulle helikoptern komma om bara 1 timma. Klockan var redan 12 och det var fortfarande fans kvar och kollade på oss. Det kändes så dumt att ha en massa tjejer som stod och glodde på oss. Jag var fortfarande hungrig. Vi hann ju aldrig äta förut. Jag och Louis gick fram till en godis automat. Ingen av oss visste hur man gjorde men vi stoppade ner några mynt och tryckte lite på knapparna och det kom ut bland annat snickers och hariob påsar. Jag och Louis satte oss ner och åt godis medans vi spelade kort. Klockan började närma sig 1 och alla fansen hade gått nu.
-Vi åker om 10 minuter, så packa ihop era grejer, sa Bill och gick iväg.
Jag hämtade min väska och tog på mig min jacka. Louis hade fortfarande på sig mina kläder. Han såg så rolig ut. När alla hade tagit med si sina grejer var det dags att åka. Bill kom och hämtade oss och visade vägen ut till en flygplats buss. Vi gick på och den körde oss ut till helikoptern. När vi väl kom in i helikoptern och alla saker var inne var det dags att åka. Jag satt jämte Louis och Niall och Mitt imot oss satt Liam, Zayn och Harry. Nu lyfte vi. Jag lutade mitt huvud mot Niall's axel och han tog min hand. Jag somnade nästan direkt.















Detta var kapitel 35!
Nu är det klart.;)
Hoppas ni gillade det :D
Och jag hoppas att ni gillar min nya design och header. En jätte duktig tjej som heter Zoe har gjort det!
Tack till henne:)
KOMMENTERA VAD NI TYCKTE!



XXX
Postat av: Matilda // http://mmatii.blogg.se //

ASBRAAAA IDA!

Postat av: Miriam

Jääättebra!! :D längtar till nästa nuuu!!!

Postat av: Ällen

Asså himla bra novell läser hela tideeen! Älskar den jag började läsa igår på kapitel 21 för jag hittade inte kapitel 1 men jag älskar dem nu ska jag fortsätta läsa<3<3<3<3<3 kram<3


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: