Chapter 34

Dom var borta.
-Harry, Zayn, Sarah, ropade Liam men ingen svarade. Vi reste oss upp och gick försiktigt bort till det vita lagets mur. När vi kollade bakom den var det ingen där. Det enda som var kvar var en mössa. Det var Sarah's rosa mössa. Sedan var det ingen kvar. Vi kollade oss omkring men vi såg inget..
-Var är dom? frågade Louis förvånat.
-Jag vet inte, sa Liam och kollade sig omkring...
















Sarah´s POV

-Jag ser inget, hör jag Zayn.
-Jag kan inte riktigt andrs, sa Harry som låg bara några centiometer under mig.
-Man kan inte ens röra på sig, säger jag högt medans jag försöker röra på mina fötter.
Jag, Zayn och Harry låg nu långt ner under snön. Vi hade för inte så länge sedan gömt oss i en snö iglo som vi hade byggt men nu asade den ner över oss.
-Hjääääälp, skriker Zayn. Jag hörde några röster, men det kändes som om det var flera hundra meter bort.
-Hjälp oss, ropar jag. Rösterna kommer närmare men sedan blir det tyst. Dom hade gått.
Jag känner hur det blir svårare och andas.
-Harry, Zayn hör n mig, säger jag så högt det går.
-Jag hör dig, men inte länge till. Jag kan inte andas, hör jag Zayn's röst.
-jag hör dig också, sa Harry ansträngt.
-Vi måste pressa oss uppåt, sa jag och försökte så gott jag kunde. Jag kom ingen vart. Jag kände hur jag snart inte kunde andas och hur det började snurra i huvudet på mig. Då kom plötsligt rösterna tillbaka.
-Hää är vi, skrek Zayn. Även fast än att Zayn bara var någon meter från mig var det svårt att höra. Iglon hade varit nergrävd under marken på man inte skulle se den och nu låg vi här utan syre. Rösterna blev tydligare och tydligare, men sedan börjde dom att försvinna. Jag gjorde allt vad jag kunde för att kunna ta mina sista andetag.
-Sarah, lever du, hörade jag en röst. Det var inte Harry och det var inte Zayn. Jag kände hur tyngden av snön började lätta. Från att ha varit kål svart började det bli lite ljusare.
-Hallå, är det någon här, hörde jag en annan svag röst.
-Ja, hörde jag Zayn långt borta.
Jag kände hur snön försvann över mig men jag kunde inte öppna ögonen. Jag kände hur någon lyfte upp mig ur snön och la en filt om mig. Först trodde jag att det var Liam, Louis eller Niall som hade hittat oss men när jag hade öppnat ögonen såg jag att det inte var någon jag kände.
-Hallå, sa en kvinno röst.
-m, var det enda jag kunde få fram, men jag öpnade inte ögonen.
-Jag hörde hur Harry och Zayn kom och satte sig jämte mig. Någon av dom lyfte upp mitt huvud och la det i någons knä.
-Sarah, hur är det, hörde jag Hary's röst.
-Sådär, sa jag och försökte resa på mig. Jag kände hur det värkte i bröstkorgen och ena kinden.
-Pilla inte där, sa Zayn och drog bort min han från kinden.
-Varför, sa jag och det kändes som om ett revben hade gått av.
-Du har ett sår där, sa Harry och tog en handduk som en dam hade kommit med och han la den på kinden.
Nu hörde jag hur det kom flera röster. Det var Niall, Liam och Louis som kom. Niall sprang dram till mig och satte sin mer på när.
-Vad har hänt, sa han och gav mig en kram.
-Iglon rasade över oss, sa Harry och tog bort handduken under mitt öga.
-Kom så går vi hem, sa Niall och tog min hand. Jag försökte resa på mig men det gjorde fruktansvärt ont.
-Aj, utbrast jag.
-Hur är det Sarah, sa Liam och hjälpte mig att sätta mig ner.
-Jag har väldigt ont i bröstkorgen, sa jag och satte i´mig ner i snön.
-Jag ringer Bill, sa Louis och tog upp sin telefon. Några minuter senare gick vi långsamt mot vägen. Bill kom ut och hjälpte mig in i bilen. Vi åkte tillbaka till Niall's hus och Niall och Bill hjälpte mig in i huset. Jag skakade för jag var så kall. Jag tog av mig alla blöta kläder och fick låna en av av Niall's gamla skol tröjor och ett par jogging byxor som Niall's mamma tog fram åt mig. Sedan satte jag, Niall, Harry, Louis och Zayn oss framför tv:en på niall´s gammla rum och kollade på en film.

















Zayn's POV

Jag längtade tills imorgon. På morgonen skulle alla vara inne på Sarah och Niall's rum och öppna presenter. Jag hde köpt den helt perfekta presenten till Sarah. Jag visste redan nu all hon skulle bli glad.
Nu satt vi i Niall's gammla rum och kollade på en film. Jag och Liam kollade inte så mycket på filmen. Vi spekade kort istället. Sarah hade somnat. Denna dagen blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Jag frös fortfarande efter att ha legat under all snö. Mina fötter var som isbitar och jag kunde knappt röra på dom.
Klockan började nerma sig 1 och det var dags att åka tillbaka till hotellet.
Vi gick ner och sa hejdå till Niall's släkt och familj och sedan gick vi ut och satte oss i bilen. Det tog inte jätte lång tid innan vi var vid hotellet. Jag och Niall hjälpte Sarah in. Vi gick in på Sarah och Niall's rum. Våra täcken och kuddar var redan där så det var egentligen bara att gå och lägga sig. Vi spelade lite kort innan vi somnade. Jag låg på madrassen och tänkte en stund. Sedan somnade jag.

















Niall's POV

-JULAFTON, ropade Louis. Det blev min väckarklocka. Jag reste mig upp ur sängen och gick för att hämta mina julklappar. Vi hade lagt alla i en stor hög på golvet. Jag tog med mig allas julklappar och la dom i sängen. Louis var så klart först där för att hämta sina paket. När alla hade tagit sina paket började jul klapps öppningen. Jag började med att öppna ett paket som var från Louis. Jag visste redan att alla skulle få strumpor med sina namn på av honom. När jag hade öppnat låssades jag bli lite förvånad och alla började skratta. Vi gick laget runt. Efter mig var det Sarah. Hon fick också ett par strumpor med sitt namn på. Till skillnad från mig blev hon faktiskt glad. Alla fick ju så klart strumpor av Louis. Han hade alltid gett oss det. På födelsedagar också. Men det var ju tanken som räknades.
Sedan öppnade jag Harry och Liam's paket. När vi alla hade gjort det var det dags för oss att öppna våra paket från Sarah. Jag började. Jag fick ett litet paket som var noga inslaget. Jag öppnade det försiktigt. Det var ett silver armband med våra namn inristade. Jag blev verkligen glad. Jag gav Sarah en perfekt kyss och hon hjälpte mig att sätta på mig armbandet. Dom andra killarna fick lite skämt saker av Sarah och dom tyckte det var jätte roligt. Sedan var det dags för alla att öppna paketen jag hade köpt till dom. Jag hade köpt samma till alla. En baseboll jacka med deras efternamn på ryggen och på ena armen stod det deras initialer. Alla verkade tycka om dom och satte på sig dom direkt. Jag hade köpt en till mig själv också men den var hemma i London. Sarah fick 2 grejer av mig. Den andra grejen var ett halsband med ett N på. Hon satte på sig det direkt.
-Jag älskar det, sa hon och gav mig en kram.
Nu skulle Sarah öppna sitt paket från Zayn. Hon fick ett paket som var stort som en skokartong. Hon öppnade det försiktigt. Sarah öppnade sakta locket på skokartongen och man såg hur hon sken upp.
Upp ur lådan kom det ett par skor. Det var skorna som Sarah skulle önska sig, men jag visste att hon inte köpte dom för att dom var för dyra. Gud vad jag kände mig dum. Zayn's present måste ha kostat minst dubbelt så mycket som mitt lilla halsband. Varför köpte Zayn ett par så dyra skor till Sarah för?
Tyckte han om Sarah nu? Nej, det kunde han inte. Han hade väl den där Rebecka. Eller?....













Kapitel 34 klart!:d
Hoppas ni gillade det:)
Jag skrev allt på mobilen på väg till en match men jag hoppas att ni gillade det ändå!(L)
Kul att det var så många som ville ha ett till kapitel!:D
Yeeeeey(L)
ha en bra kväll!;)
Och det blev så kort på grund av att jag inte hade mer tid, förlåt..
Men jag hoppas att ni gillar det ändå:D





XXX
Postat av: Johanna

Jätte bra , du skriver verkligen bra !

Postat av: Amanda

Länka kanske? :) Länkar tillbaks :)

Postat av: Julia Ekedahl

Håller med Johanna! Super bra! :-)


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: