Chapter 33

När alla killarna kom till vårt rum gjorde vi i ordning för att gå och lägga oss. Jag och Niall låg i sängen, Louis låg i soffan och Liam, Zayn och Harry låg på madrasser på golvet.
-Godnatt killar, sa jag och la mig ner i sängen när Liam släckte lampan.
-Godnatt Sarah, sa alla samtidigt.
Innan jag somnade gav jag Niall en puss. Jag somnade direkt idag igen. Jag var verkligen trött. Imorgon var det den 24:e! Julafton(L)...















Niall's POV

-Vakna Niall, hörde jag Harry's röst. Jag ryckte till för jag blev lite förvånad att det var han som väckte mig. Men när jag kollade mig omkring kom jag ju på att alla sov i samma rum.
-Varför, sa jag och la mig mer i sängen igen.
-Det är 24:e och det betyder att det är svensk julafton. Vi ska hem till dig, typ nu, sa Harry och drog bort mitt täcke.
-Oj, sa jag och reste mig upp ur sängen. Alla satt redan klara i soffan. Liam, Zayn, Louis och Harry hade chinos och skjorta så jag tog också på mig det. Sarah hade på sig En svart spets klänning med tre kvarts långa armar, svarta nylonstrumpor och svarta ballerina skor.
När jag var klar fick vi skynda oss att gå ner till Bill som stod och väntade med bilen på utsidan. Vi hoppade in och Bill körde ganska fort.
-Varför väckte ingen mig, sa jag och kollade runt i bilen.
-Vi väckte dig, men du ville inte gå upp, sa Sarah och log.
-Jaha, sa jag förvånat. Jag brukade gå upp om jag behövde. Just nu kände jag mig trött och lite hängig.
När vi var framme kollade Sarah på mig.
-Hur är det, sa hon medans hon tog min hand.
-Jag mår bra, sa jag och gnuggade mig i ögonen.
Vi öppnade dörren och gick in i mitt hus. I hallen stod mamma och hälsade oss välkomna. Jag gav henne en kram och sedan tog jag med Sarah ut i vardagsrummet där släkten satt och pratade. Jag satte mig ner och började prata lite med mormor. Det gjorde Harry också. Sarah satt med och lyssnade. Hon sa inte så mycket alls när vi var med verken mina kompisar eller min släkt. Jag förstod att hon var lite nervös men när hon inte sa någonting fick ingen veta hur underbar hon var. Det räckte egentligen att kolla på henne men jag vill att alla skulle veta hur rolig hon var också.
Nu var det dags att äta brunch. Alla började röra sig mot köket. Det skulle ju vara en svensk julafton men mamma hade med lite av varje. Jag tog en massa mat och sedan gick jag och satte mig vid det stora bordet. Mamma hade som vanligt gjort namn placering och jag satt jämte mormor och Greg. Sarah satt lite längre bort på bordet. Först blev jag lite orolig att hon inte skulle sitta med någon hon kände för då skulle hon antagligen inte säga så mycket, men nu såg jag att hon satt jämte Zayn och Louis.
Vi åt och pratade. Jag kände mig inte alls lika hängig längre. Jag och mormor pratade om vad jag hade gjort på senaste tiden. Hon undrade också hur jag och Sarah hade träffats. Jag berättade om när vi träffades på MCDonalds och hon skrattade åt det. Hon blev lite förvånad att Sarah år på Mc men inte att jag gjorde det. Sedan pratade jag mycket med Greg också. Vi pratade mest om fotboll.
När vi hade ätit klart gick vi på en lång promenad.
-Aj, sa jag när jag fick en snöboll i nacken. Jag vände mig om och såg att det var Sarah som hade kastat den. Hon eller Harry. Båda stod lite längre bak och skrattade. Jag böjde mig ner och tog upp lite snö och kramade det till en liten snöboll och kastade den mot Harry och Sarah. Den träffade Harry rakt i magen och nu var snöbollskrigen i full gång. Jag kände hur någon kom bakom mig och jag vände mig om. Det var Zayn och han kastade en snöboll rakt i pannan på mig. Jag böjde mig ner och gjorde en till snöboll och kastade den mot Zayn som duckade och snöbollen träffade Liam istället. Den prickade precis under hakan och han fick panik när den sakta började rinna innanför tröjan. Nu var det jag, Sarah, Liam, Zayn och Harry med i snöbollskriget. Louis gick och pratade med min kusin Cody. Det gjorde han inte länge till. Harry och Sarah smög upp bakom honom. När dom var en meter bakom kastade dom var sin jätte snöboll rakt på Louis och nu var han också med. Snöbollskriget varade i en stund men sedan orkade vi inte mer.
Vi bestämde oss för att fortsätta det senare. Fast då skulle vi ha 2 lag. I ena laget var det Harry, Sarah och Zayn och i det andra jag, Louis och Liam.
När vi kom in satte vi oss och kollade på en jul film. Det var en tradition i vår familj och vi kollade på samma jul film varje år.
Sedan började det mörkna.
-Ska vi inte ha snöbollskrig nu, sa Liam och kollade ut genom fönstret.
-Jo, kom så går vi ut, sa jag och vi gick ut till hallen. Bill hade hämtat skidbyxor och jackor, mössor och vantar till oss. Vi tog på oss det och gick ut. Vi var det röda laget och Sarah's lag var det vita.
Jag, Liam och Louis byggde upp en snömur och en bit bort byggde Sarah, Harry och Zayn upp en till deras lag. När vi var klara började snöbollskriget. Vi låg bakom våra murar och kastade snöbollar.
Helt plötsligt kastade inte det vita laget några mer snöbollar. Vi kikade över muren men vi kunde inte se någon alls i det andra laget. Dom var borta.
-Harry, Zayn, Sarah, ropade Liam men ingen svarade. Vi reste oss upp och gick försiktigt bort till det vita lagets mur. När vi kollade bakom den var det ingen där. Det enda som var kvar var en mössa. Det var Sarah's rosa mössa. Sedan var det ingen kvar. Vi kollade oss omkring men vi såg inget..
-Var är dom? frågade Louis förvånat.
-Jag vet inte, sa Liam och kollade sig omkring.















Super duper kort...
Förlåt men jag har verkligen inte tiden idag:(
Kommer mer imorgon:D
KOMMENTERA VAD NI TYCKTE! (även om kapitelt är lite kort )




XXX
Postat av: Evelinn

Åh, kan inte vänta till nästa! Men jag undrar en sak, har Sarah tagit bort stygnen hon gjorde i pannan? Haha :)

Postat av: Julia Ekedahl

Super bra! Vill ha nästa!! :-)

Postat av: Anonym

Jag vill ha mer, för den är så superduperbra!!!

(=


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: