Chapter 32

När vi kom dit gick alla in på Liam och Louis rum och spelade kort. Efter ett tag gick jag och Niall tillbaka till vårt rum och jag tog en varm dusch. Sedan gick jag och la mig. Imorgon skulle bli en lång dag och vi skulle åka och hälsa på alla Niall's gamla kompisar. Jag var så trött nu så jag skulle hällre sova hela dagen men det kunde jag ju inte.
Jag tag på mig min pjamas och kröp ner jämte Niall i sängen.
-Godnatt Sarah, jag älskar dig, sa han och vände sig om och gav mig en kyss.
-Jag älskar dig också, sov gott, sa jag och blundade. Jag somnade med en gång...















Lollo's POV

Jag vaknade av att min mobil ringde. Det var Harry.
-Hej Harry, svarade jag glatt.
-Hej älskling, sa Han med sin morgon röst.
-Jag saknar dig, sa jag och reste mig upp ur sängen.
-Jag saknar dig också, men snart kommer ni ju till London, sa han med en glad röst.
-Ja, jag vet. Det kommer bli jätte roligt!
-Ja verkligen, men jag måste gå nu, jag, Sarah, Niall och Louis ska träffa Niall's gammla kompisar.
-Okej, men vi ses, puss!
-Älskar dig, vi ses snart, sa Harry och vi avslutade samtalet.
Jag slängde mig ner i sängen igen och kände mig så lycklig. Jag tog och slog in Matildas nummer på mobilen och gick ut i köket och ringde medans jag gjorde en macka.
-Hallå, svarade Matilda som om precis hade vaknat.
-Det är 23:e idag, och vi ska åka och köpa nyårsklänning idag, sa jag glatt.
-Kom till mig om 1 timma så är jag klar, okej, sa Matilda och vi la på.
Sedan tog jag och åt upp min macka och tog ett gals juice. Sedan gick jag upp till mitt rum och tog fram något att ta på mig. Det blev en rutig skjorta och ett par svarata jeans. Jag gick in i badrummet och sminkade mig. Sedan borstade jag tänderna och gick ner till mamma. Hon satt i vardagsrummet och kollade på tv.
-Jag går till Matilda nu, sa jag och log.
-Gör du så, det finns pengar i skålen i hallen, sa mamma och log. Jag gick ner för trappan och ner till hallen. Jag tog på mig ett par svarta prime boots och en svart jacka. Sedan gick jag ut ur huset och låste dörren. Jag tog upp mobilen ur jack fickan och ringde Matilda igen.
-Kommer du snart eller, svarde hon.
-Framme om 5 minuter, va klar då, sa jag och la på.
Jag gick i ett raskt tempo till Matilda. När jag kom fram knackade jag på och Matilda var klar.
-Hej, sa hon och vi gav varandra en kram. Sedan gick vi till bussen. Vi fick bara vänta i 3 minuter innan bussen kom. Det tog 20 minuter in till stan. Vi gick till NK. När vi kom in fick jag syn på den pefekta klänningen. Den var svart kort klännign med långa armar. Det var strass över hela klänningen. Jag och Matilda gick in och jag frågade om min storlek. Damen i kassan hämtade den och sedan gick jag till provrummet och provade den. Klänningen satt perfekt. Damen i affären kom med ett par skor som passade till. Jag trodde aldrig jag skulle hitta någon nyårsklänning men det tog ju inte alls lång tid alls. Jag drog av mig skorna och klänningen och sedan tog jag på mig mina vanlig kläder och gick till kassan och betalade. Vi gick vidare för att hitta en klänning till Matilda. I ett skylltfönster fick jag syn på en jätte snygg klänning till henne och vi gick in. Matilda testade klänningen och den passade henne perfekt. Det var en svart tight klänning men bara en arm.
Matilda köpte klänningen och nu skulle vi bara hitta ett par skor till henne också.
-Kan vi inte fika först, sa jag och kände att jag var väldigt hungrig.
-Ja det gör vi, så kollar vi på skor sedan, sa Matilda som såg trött ut. Vi gick till espressohouse och gick till kassan för att beställa något att äta. Jag tog en varm macka och Matilda tog en vanilj frapino. Vi satte oss ner vid ett bord och började prata om nyår. Vi åker den 26 till London och jag längtade jätte mycket. Det gjorde Matilda också. När vi satt och pratade gick Andy förbi. Först såg han oss inte men sedan kom han fram till oss. Egentligen hade jag ingen lust att prata med honom alls.
-Hej, tjejer, sa han och log.
-Hej Andy, sa vi och log men ett ansträngt leende.
-Är Sarah i London eller? frågade han.
-Ja det är hon, men vi måste gå nu, sa Matilda och reste på sig. Jag märkte att hon inte häller ville prata med honom.
-Okej, hälsa Sarah, sa Andy och jag och Matilda gick.
Vi gick till närmaste sko affär och kollade på högklckade skor. Vi hittade inga snygga skor alls och vi bestämmde oss för att bara köpa några helt vanlig svarta klackar. Jag hittade ett par svarta skor med rött under skorn och dom fick duga tyckte Matilda. Hon gick till kassan och betalade sedan åkte vi hem. Jag var väldigt trött.












Sarah's POV

-Sarah, jag pratade just med Lollo och dom hade det bra. Men nu måste du komma, sa Harry och knackade på toalettdörren.
-Jag kommer snart, sa jag lite irriterat. Alla killarna satt och väntade på mig. Niall hade inte väckt mig och sedan hade alla varit klara och ville gå ner och äta. Sedan skulle jag, Niall, Harry och Louis åka och träffa några av Niall's kompisar. Jag hade fortfarande ingen lust. Imorgon skulle vi fira svensk jul med hela Niall's släkt. Jag hade pratat med Niall's mamma och hon tyckte att det var en jätte bra ide.
-Sarah vi äter frukost utan dig om du inte kommer nu, sa Niall som försökte låsa upp dörren.
-Jag kommer nu, sa jag och drog min lila jack wills tröja över huvudet. Jag öppnade dörren och gick ut till killarna som var lite smått irriterade för att jag var så långsam. Vi gick ner och åt. Jag gillade inte alls att äta frukost så jag åt inte så mycket.
-Jag fattar inte varför du aldrig äter någonting och du är aldrig hungrig, sa Harry och kollade på mig med en förvånad blick.
-Jag äter visst, det är bara ni som äter väldigt mycket. Och sedan så gillar jag inte frukost, sa jag bestämt och tog ett bett på ett äpple.
-Men alla mål på dagen är inte frukost, sa Niall och alla började skratta.
När vi hade ätit klart åkte jag, Niall, Harry och Louis direkt. Zayn och Liam sa att dom hade en massa grejer dom behövde fixa. När vi satt i bilen lyssnade vi på Louis musik. Jag hade ingen aning om var det var men jag visste bara att den var riktigt dålig.
-Snälla stäng av, sa jag när Louis satt och sjöng med i refrängen.
-Nej det tänker jag inte, sa han med sin retsamma blick.
Resten av bilresan höll jag för öronen. Det gjorde Niall och Harry också men bara för att reta mig. Det var sådana små saker som det som gjorde mig lite förbannad.
När vi var framme kollade jag ut genom fönstret och det såg ut som om vi hade kommit till en spökstad. Det var dimmigt och jag såg inte en enda människa. Jag kollade på Harry med en förvånad blick och han ryckte bara på axlarna och hoppade ur bilen. Niall öppnade min dörr och tog min hand. Sedan gick vi mot huset där hans kompisar antagligen var. Jag tänkte fråga men innan jag han säga ett ord stod vi där med 5 av Niall's gamla killkompisar. Jag hälsade på alla och först trodde jag att stämningen skulle vara dålig men det var som om alla redan kände varandra.
Vi gick in i huset och ner i hustes källare. Niall's kompisar hette Ted, Charlie, Zac, Sebastian och Lucas.
Zac satte på tv:en och alla utom jag och Harry började spela tv spel. Jag och Harry satt oss i en soffa och var inne på twitter och gjorde annat på telefonen. Plötsligt kom det upp ett meddelande på twitter och jag gick in och kollade. Det var Harry som hade skrivit. Jag låssades som om jag inte hade sett det men svarade på den direkt.
Harry hade skrivit: "I have a great time in the sofa whit @saradeak!;)"
Mitt svar blev: "Yeah me too, but you take to much space.."
Harry satt och skrattade lite lågt när jag fick svaret: "No I don´t! You are just to fat..;d".
Jag kollade lite arg på Harry som nu satt och skrattade mer än någonsin.
-Ne, jag skojade bara, sa han och tog upp telefonen igen och sekunden efter hade han skrivit: "No just kidding, you are fit!;)"
Nu skrattade jag och Harry så mycket så alla kollad på oss.
-Vad är det som är så kul, sa Louis och log stort. Det var som om han också ville ha något att skratta åt.
-Inget speciellt, sa Harry och fortsatte skratta. Egentligen var det inte så roligt med när jag och Harry väl skrattade kunde vi inte bara sluta. Nu kom Louis och satte sig imellan oss i soffan.
-Tv spel är inte så kul, sa Louis och suckade.
-Jag vill göra något annat, viskade jag.
-Jag med, viskade Harry tillbaka och vi började skratta igen.
Vi hade varit hos Niall's kompisar i 4 timmar nu och vi började bli hungriga.
-Är det lunch snart eller, sa Louis och la sig över Harry.
-Jag är jätte hungrig, sa Niall som knappt sagt ett ord sen vi kom hit. Han hade varit för upptagen med att koncentrera sig på sitt spel.
-Jag med, sa jag och la mig över både Louis och Harry.
Vi bestämde oss för att åka och äta på NH pizzeria och vi gick ut och satte oss i bilen. Alla fick inte plats så jag, Harry och Louis erbjöd oss själva till att sitta i bagage luckan. Vi skulle hämta upp Liam och Zayn på vägen också och dom skulle också knö in sig i bilen.
När vi hämtade upp Liam och Zayn utanför hotellet hoppade dom in i bagaget med oss andra.
-aj, sa jag när Zayn satte sig på mig.
-Det finns tyvärr inget annat ställe att sitta på, sa han och log stort.
Det tog 10 minuter till pizzerian.
-Dra över något över dom som ligger i bagaget, sa Bill plötsligt. (Han körde bilen)
-Varför, sa Liam chockat.
-Polisen står här framme, så skynda er, sa han och Liam la sin ner medans Niall drog över en filt och la allas jackor över oss så man inte skulle se oss. Sedan drog han på något stort svart för det blev helt plötsligt mörkt.
Vi låg helt knäpp tyst i bagaget. Och man kunde höra hur Bill pratade glatt med polisen. Sedan började bilen rulla sakta framåt. Alla brast ut i skratt. Vi i bagaget satte oss upp och alla skrattade ännu mer.
Nu var vi framme vid pizzerian. Vi beställde pizza och sedan satte vi oss vid ett bord. Alla pratade om det som hade hänt och vi skrattade jätte mycket. Vi satt och pratade jätte länge inne på pizzerian och sedan började det mörkna. Vi lämnade pizzerian och Niall tog min hand. Vi gick igenom stan och kollade på allt jul pynt. Ibland tyckte jag att det kunde vara jobbigt med julen för man var tvungen att fixa paket till alla och det kunde bli stressigt. Men i år hade jag fixat allt för länge sedan. Allt utom presenten till Niall. Då kom jag på att jag skulle hämta armbandet. Jag gick fram till Harry som gick och pratade med Niall's kompis Lucas.
-Du jag måste hämta armbandet till Niall, viskade jag i hans öra.
-Ja, vi gör det nu då, sa Harry och vi stannade till medans alla andra gick vidare. Vi skulle göra det lite diskret så att ingen märkte. Vi kollade oss omkring och Harry visste exakt vart vi skulle.
När vi kom fram till smyckeaffären gick vi bara in och damen slog in armbandet och vi skyndade oss där ifrån. Jag och Harry hittade inte tillbaka till killarna så vi åkte tillbaka till hotellet istället. Vi gick upp till Harry och Zayn's rum och satte på tv:en. Jag var jätte trött och somnade i soffan.

Jag vaknade ett tag senare av att någon bar omkring på mig. Jag öppnade ögonen och såg att det var Zayn. Han var på väg till mitt och Niall's rum så jag låssades sova för om jag vaknade skulle jag få gå själv. Jag blundade. Jag hörde hur Niall öppnade dörren och Zayn gick in med mig. Han la ner mig i sängen och någon satte sig jämte mig.
-Sarah, du kan sluta låssas sova nu, sa Zayn och jag öppnade ögonen.
-Hur visste du, sa jag och skrattade.
-Jag vet allt, sa han och satte på tv:en.
Jag kollade på klockan och såg att det bara var 10. Jag satte mig upp ur sängen och kollade på tv tillsammans med Niall, Zayn och Harry som också hade kommit in hit. Vi kollade på xfactor. Det var inga bra med i år.
När programmet var slut kom Louis och Liam också över. Vi bestämde att alla skulle sova i samma rum i natt, och alla killarna hämtade sina täcken. När alla var iväg för att hämta sina saker la sig Niall över mig och gav mig en kyss.
-Vart försvann du och Harry förut, sa var orolig, sa han och kysste mig igen.
-Vi fixade bara en sak, sa jag och la armarna om honom. Vi låg där jämte varandra och log ända tills Harry kom och förstörde allt med att lägga sig över oss.
-Tack Harry, sa Niall och reste på sig.
När alla killarna kom till vårt rum gjorde vi i ordning för att gå och lägga oss. Jag och Niall låg i sängen, Louis låg i soffan och Liam, Zayn och Harry låg på madrasser på golvet.
-Godnatt killar, sa jag och la mig ner i sängen när Liam släckte lampan.
-Godnatt Sarah, sa alla samtidigt.
Innan jag somnade gav jag Niall en puss. Jag somnade direkt idag igen. Jag var verkligen trött. Imorgon var det den 24:e! Julafton(L)
Nu var allting perfekt!













Kapitel 32 ute!
Blev inte jätte bra men jag ska iväg och det finns en massa saker jag måste göra!;)
KOMMENTERA VAD NI TYCKTE!(L)
Ha en bra fredag kväll och ta det lugnt!:))





XXX
Postat av: C

riktigt bra!! :D

Postat av: johanna

som vanligt jätte bra , mer mer :D

Postat av: Matilda // http://mmatii.blogg.se //

asbra, och ta det lugnt du meed ahhahah!


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: