Chapter 31

Imorgon skulle vi upp tidigt för a tt åka till Irland. Det pirrade lite i min mage av att jag var nervös. Men jag kände en väldig lättnad över att jag och Niall slapp berätta att jag var med barn. Tänk om graviditets testet hade visat posetivt, då hade det inte varit lika roligt att åka till Irland imorgon.
Precis innan jag somnar hör jag att Niall kommer in i rummet.
-Är du vaken Sarah, säger han och sätter sig på sängkanten.
Jag orkade inte svara så jag låssades som om jag som.
-Jag älskar dig oavsett vad som någonsin kommer att hända, viskade han och reste på sig och gick iväg.
Jag somnade med ett leende på läpparna...




Niall's POV

Jag vaknade av att mitt alarm gick på.
Jag vände mig om och kollade på Sarah som låg och gnuggade sig i ögonen.
-Tidig morgon, sa hon och log.
-Ja, och nu måste vi skynda oss, sa jag och ställde mig upp och gick in och väckte Harry och Louis.
-Dags att vakna killar, sa jag och tände ljuset i deras rum.
-Släck, vi orkar inte gå upp, sa Louis och drog täcket över huvudet.
-Vi har brottom, skynda er, sa jag och drog bort täcket från Louis och tog med mig det där ifrån.
Jag gick in till Sarah igen och hon stod och letade feam kläder som hon skulle ha på sig. Själv skull jag ha på mig ett par chinos och en rutig skjorta. Jag gick in i badrummet och fixade till håret och tog på mig mina kläder. Vi skulle äta på flygplatsen så jag borstade tänderna men bara lite slarvigt.
Sedan knackade Sarah på dörren och jag fick skynda mig ut så att hon inte skulle bli irriterad. Jag visste att hon var nervös över att träffa mina föräldrar så jag ville inte göra så att hon blev mer nervös. Sarah gick in i badrummet och gjorde sig i ordning. Jag gick ner till köket för att ta ett äpple. När jag kom ner stod Louis och åt på en morot.
-Är du redan klar, sa jag chockat.
-Ja, jag skulle ju skynda mig, sa han lite trött.
Jag tog ett äpple från fruktfatet och sedan gick jag ut och satte mig i soffan där Liam och Zayn satt och halvsov.
-Är Sarah klar snart eller, sa Zayn och kollade på mig med en stressad blick.
-Jag vet inte, du kan väl gå upp och kolla, sa jag och lutade mig tillbaka i soffan.
-Vad ska vi göra i Irland idag, sa Liam som vaknade till liv.
-Jag tänkte visa er runt hemma och i stan, sa jag glatt.
Då kom Sarah och Zayn in i vardagsrummet.
-Vi måste åka nu, sa Sarah stressat.
-Hur kommer det sig att vi alltid får så brotom nu för tiden när vi ska iväg till flygplatsen, sa Liam och log stort.
-Det är för att Sarah är så långsam, sa Zayn och alla utom Sarah skrattade.
-Det är inte sant, sa Sarah lite irriterat och gick ut i hallen och tog på sig sin jacka och ett par skor.
Jag och Zayn gjorde också det. Liam satt kvar i soffan och sms:ade någon.
Sedan kom Louis och Harry också ut i hallen och skulle ta på sig skorna. Det började bli trångt och alla knuffade på varandra. Tillsist kom Liam och puttade ner Harry på golvet så att alla ramlade.
Vi låg ner på golvet och skrattade när bilen tutade utanför huset och vi fick skynda oss ut. Vi hoppade in i bilen och åkte mot flygplatsen. Det tog bara 15 minuter och sedan var vi framme. När vi kom in på flygplatsen kollade jag på klockan och det var 10 i 6. Planet skulle gå om 1 timma så vi hade inte jätte brotom längre. Vi gick till Starbucks och satte oss ner vid ett bord. Alla var väldigt trötta. Det var först då jag såg var Sarah hade för tröja på sig. Den var ljus grå med en stor fyrklöver på. Och på tröjan stod det Irland. Det fick mig att skratta.
-Vad är det som är så roligt, sa hon och log mot mig.
-Att du har en tröja där det står Irland på, det är gulligt, sa jag och log tillbaka.
-Jag kanske blir mer omtyckt då, sa och blinkade till mig.
-Du blir omtyckt vad du än har på dig, sa jag och tog hennes hand.
Sedan gick vi fram och beställde frukost. Jag tog bara en frapino för jag var inte så hungrig. Ingen av oss var så hungrig. Vi satt och pratade en stund och sedan gick vi till vår gate.
Väl framme vid gaten gick vi bara direkt in i planet och satte oss. Vi var lite sena så när vi väl hade satt oss ner åkte vi direkt.
När vi hade lyft somnade jag. Jag sov hela vägen tills vi landade. Det tog så lång tid att flyga till Irland från London men när jag vaknade igen kändes det som om jag hade sovit i flera timmar. Jag var genast piggare. Det verkade som om det inte var någon annan som hade sovit. Sarah och Zayn var redan på väg ut ur flygplanet och Louis, Harry och Liam var inte långt efter.
-Vänta, ropade jag och Liam stannade upp och väntade på mig.
-Kul att vara hemma igen, sa Liam och log när jag kom fram till honom.
-Jaa, sa jag och log stort.
När vi kom ut ur planet såg vi en massa fans. Det var en massa vakter som stod och höll dom borta. Vi gick förbi en lång kö med fans som skrek. Vissa sa man hej till och tog bilder med andra. Det tog jätte lång tid innan vi kom ut från flygplatsen och satte oss i bilen för att äntligen åka hem. Jag hade verkligen saknat min familj. Det tog en halv timma innan vi stannade utanför mitt hus. Jag gick ut först och sedan sedan kom Sarah. Jag tog och kramade om henne och jag såg på henne att hon var jätte nervös. Jag tog ett stadigt grepp om hennes hand och gick mot dörren. Precis innan jag skulle ringa på öppnades dörren och ut kom Greg.
Heej brosan, sa han och gav mig en stor kram. Sedan fick han syn på Sarah.
-Du måste vara Sarah som jag har hört så mycket om, sa han och log mot henne. Han gav henne en kram och sedan gav han alla killarna varsin kram också.












Sarah's POV

Jag höll Niall i handen när vi gick in genom dörren. Jag hade precis träffat hans bror Greg. Jag kände mig inte lite nervös längre. Jag tog av mig skorna och Greg tog min jacka och hände upp på en krok. Niall tog min hand igen och började gå in i huset. Jag hade ingen aning om vart vi skulle. Jag gick tätt intill Niall hela vägen och sedan gick vi in i ett rum. Det var vardagsrummet. Där inne satt hela Niall's släkt.
Nu blev jag nervös. Det märkte Niall och han vände sig om mot mig och log stort. Först kom en kvinna fram. Jag förstod nästan direkt att det var Niall's mamma. Hon gav honom en lång kram och jag såg i hennes ögon att dom blev fyllda med tårar. Det måste vara jobbigt att vara borta från sin son så länge. Sedan kom hon fram till mig.
-Och du är så klart Sarah, sa hon och gav mig en ännu längre kram.
-Jag har sett så mycket ifram imot att få träffa dig, sa hon och log stort. Sedan gick hon vidare till dom andra killarna. Då kom Niall's pappa. Han var en äldre veriation av Niall. Han gav mig också en kram. Vi började prata lite om vad som hade hänt på senaste tiden. Jag och killarna hade svurit på att inte berätta för någon om det med graviditeten så vi berättade inget om det. Jag hälsade på resten av Niall's släkt och sedan bestämde vi oss för att Niall skulle få visa oss runt i stan. Vi gick ut i hallen och tog på oss ytterkläderna och sedan gick vi ut.
-Det var inte så farligt va, sa Niall och log.
-Nej, faktiskt inte, sa jag och gav honom en kyss.
-Bra, sa han och log.
Vi gick ner till stan och där visade Niall var han brukade vara. Den mesta tiden var han på en pizzeria som nu hette NH och dom hade döpt om den efter Niall's initialer. Det var väldigt gulligt tyckte jag.
Vi gick in och Niall pratade länge med dom som jobbade där. Dom verkade känna Niall riktigt bra. Alltså hade han varit här väldigt mycket. Själv tycker jag att en stor del av Niall's liv kretsar runt mat. Han äter alltid på något och om han inte gör det tjatar han om att han vill ha något att äta.
När Niall had pratat klart med killarna på pizzerian gick vi vidare. Han visade oss en massa ställen som jag egentligen inte tyckte var så roligt att se men jag gnällde inte. Jag gjorde det för Niall's skull. Jag visste hur stolt han var över att han var från Irland och hur mycket han gillade Mullingard.
När vi väl kom in i stan började det hända saker. Det var jul dekorationer överallt och små gulliga affärer. Det första jag fick syn på var ett par helt underbara par skor. Jag kunde inte ens vänta med att bara kolla på dom jag bara flög in genom butikens dörrar och drog till mig skon. Jag frågade efter rätt stolek och sedan provade jag dom. Dom satt helt perfekt. När killarna kom in tog jag genast av skon och satte tillbaka den.
-Du tänker alltså inte köpa dom, sa Harry chockat.
-Nej, jag ska önska mig dom i julklapp istället sa jag och log.
-Jag vill gå till voffel saken där ute, sa Louis och gick ut genom dörren. Jag följde efter. Jag var riktigt sugen på en voffla just nu. Jag, Louis och Niall gick dit och Liam, Harry och Zayn stannade kvar i affären. Tre vofflor tack, sa Niall och räckte fram pengarna till killen som stod i kassan. Vi fick vänta några minuter innan vofflorna var klara och sedan tog vi dom och gick vidare. Vi kollade in i alla sorters affärer men sedan började det bli för kallt. Vi ringde Bill som såklart också var med och han fick hämta oss.
Det var bara jag, Niall och Louis kvar. Harry, Liam och Zayn hade åkt till hotellet vi skulle bo på för länge sedan. Vi hade tänkt bo hemma hos Niall först men sedan kom vi på att det skulle bli för trångt. I bilen på väg till hotellet kollade jag på min kalender i mobilen. Jag hade inte tänkt på det men det var redan den 22 december och jag hade inte köpt något till Niall. Jag visste inte ens vad jag skulle köpa än. Resten av vägen tänkte jag på vad jag kunde ge honom men jag kunde inte komma på något, så jag tog upp mobilen igen och ställde frågan på twitter. Jag fick en massa mentions. På dom flesta stod det att kläder och skor alltid var ett smart val men jag vill ge honom något speciellt. Så när jag kom till hotellet skickade jag ett sms till både Matilda och Lollo. Det tog inte lång tid innan mobilen vibrerade till i fickan och jag hade fått ett sms av Matilda.

Ett armband med era namn på!

Det kunde vara en bra ide. Jag skickade ett sms till Harry som var i rummet jämte och frågade honom vart någonstans man kunde göra det.

Någon smyckeaffär eller något, jag vet inte. Vi kan åka och fixa det nu innan vi ska ut och äta middag med Niall's familj. svarade Harry.
Jag tog på mig min jacka igen och sa till Niall att jag och Harry skulle iväg och fixa en sak och att vi kom direkt till middagen. Niall sa att han kunde följa med men jag sa att det var en överraskning till honom och att det inte gick.
Jag gick och knackade på Harry och Zayn's rum och Harry öppnade. Han tog på sig en jacka och sedan gick vi ner till Bill som väntade med bilen. Vi hoppade in i bilen och åkte till den närmaste smycke affären. Jag och Harry gick in i affären och Bill satt kvar i bilen. När vi kom in gick Harry fram till kassan.
-Har ni silverarmband för killar som man kan rista in namn på, sa han och log mot damen i kassan.
-Ja det har vi, denna vägen, sa hon och visade oss vägen till ett stort glasskåp. Jag och Harry stod och kollade en stund på armbanden och sedan hittade videt perfekta armbandet till Niall. Det var egentligen inget speciellt men jag visste att han skulle älska det. Damen från kassan vid namn Lottie tog ut armbandet och gick till kassan.
-Vad vill ni att det ska stå på armbandet, sa Lottie och log mot Harry och mig.
-Niall Horan, hjärta, Sarah Deak, sa Harry innan jag ens hann blinka.
-Så det är du som är Niall, sa Lottie och log mot Harry.
-Nej, gud nej, sa han och log. Det fick både mig och Harry att skratta.
Sedan sa vi hejdå och lämnade affären och åkte till restaurangen där vi skulle äta middag med Niall´s familj. När vi kom fram och kom in väntade dom på oss. Det kändes lite pinsamt att vi var sena men Niall sa att det inte gjorde något. Vi satte oss ner vid bordet. Niall's mamma hade redan beställt att mat i förväg. Till förät var det någon soppa. Jag hade ingen aning om var det var för soppa och jag hade ingen lust att fråga häller. Jag pratade mest med Niall's pappa. Vi pratade hockey. Det verkade som om han gillade det jätte mycket. Niall's mamma frågade mycket om mitt jobb. Om vad man gjorde och om det var viktigt med vad man åt. Jag sa till henne att jag faktiskt inte brydde mig om vad jag åt och att jag åt vad jag ville. Det verkade som om hela Niall's familj verkade tycka om mig och det gjorde mig väldigt lättad.
Till huvudrätt åt vi kött med någon konstig potatis grej som var jätte god. Och när efterrätten kom in kände jag mig spy färdig. Men jag åt en bit av efterrätten ändå.
Tiden gick fort och det var redan dags att åka tillbaka till hotellet. Vi sa hejdå till Niall's mamma, pappa och bror och sedan åkte vi till hotellet. När vi kom dit gick alla in på Liam och Louis rum och spelade kort. Efter ett tag gick jag och Niall tillbaka till vårt rum och jag tog en varm dusch. Sedan gick jag och la mig. Imorgon skulle bli en lång dag och vi skulle åka och hälsa på alla Niall's gamla kompisar. Jag var så trött nu så jag skulle hällre sova hela dagen men det kunde jag ju inte.
Jag tag på mig min pjamas och kröp ner jämte Niall i sängen.
-Godnatt Sarah, jag älskar dig, sa han och vände sig om och gav mig en kyss.
-Jag älskar dig också, sov gott, sa jag och blundade. Jag somnade med en gång.













KaPItEl 31 UtE!!:d
YeAh! Hoppas ni gillade det!(L)
KOMMENTERA VAD NI TYCKTE!
ha en bra kväll!




XXX
Postat av: Therese

MER!!!...

Postat av: johanna

jätte bra , mer mer mer mer :D

Postat av: Jessica

Jättebra mer:))

Postat av: Miriam

RIKTIGT BRA!!! meeera

Postat av: Julia

Det är SuperBra! ^^ Behöver mera


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: