Chapter 30

Vi gick ner med pizzorna i biorummet och satte på en film.
Mitt i filmen är det någon som stänger av ljudet.
-Sarah, om du är gravid, kommer du väl göra en abort, hörde jag Louis röst.
Det blev helt tyst. Ingen sa någonting.
-Man kan dö av abort, var det ända jag fick fram.
Jag hörde hur Sarah började snyfta. Jag såg ingenting för det var så mörkt. Jag hörde bara att någon flyttade på sig och att Sarah kramade någon. Antagligen Niall.
-Jag, jag.. sa Sarah
-Jag......
















Niall's POV
Sarah försökte få fram något, men det blev inget svar. Hon var bara helt tyst.
-Vi vet ju inte om det är sant, sa jag och gav henne en stor kram.
-Ne, sa hon tyst.
Jag kände mig arg på Louis. Varför skulle han ta upp det nu när vi inte tänkte på de längre.
När filmen var slut gick jag och Sarah upp till vårt rum.
-Imorgon köper vi ett graviditets test, sa jag och vi möttes i en kyss.
-Ja, det gör vi, sa Sarah och la sig ner i sängen.
-Vi får hoppas att det inte är något, sa jag och la mig jämte henne.
Sarah tog upp sin telefon och gjorde något jag inte såg.
-Shit, Ingrid fyller år idag, och Clara fyller år imorgon. Jag måste ringa dom, sa hon och började knappa in ett nummer på sin telefon.
Hon pratar en lång stund och sedan lägger hon på.
-Niall, bara så du vet måste vi packa inför Irland imorgon, sa hon och kollade på mig.
-Ja, jag vet, sa jag och sedan somnade.
Nästa morgon vaknade jag av att Sarah reste sig hastigt och gick ut från rummet. Sedan hörde jag att Louis ropade på oss. Jag reste mig upp ur sängen och gick ner till köket där dom andra satt. När jag kom in i köket kollade alla på mig. Sarah var inte där.
-Var är Sarah, sa jag och kollade på Louis.
-På toaletten, sa han och jag fick syn på en påse från Apoteket.














Sarah's POV

Jag satte mig ner på golvet.
JAG VAR INTE GRAVID!!! Jag kunde inte fatta det. Jag var så glad. Jag kände hur jag började skaka av glödje. Jag reste mig upp och gick fram till handfatet och tvättade av händerna. Sedan låste jag sakta upp dörren och öppnade den långsamt. När jag kom ut skulle jag skoja lite med killarna. Innan jag gick ut gnuggade jag mig under ögonen så att jag skulle se ledsen och trött ut. Jag gick ut till killarna som var i köket. När jag kom in fick jag all uppmärksamhet. Killarna stirrade på mig och det verkade som om dom hade gått på att jag var gravid. Från början var det ju inget skämt men nu skulle vi kunna skratta åt det. Men jag fattade fortfarande inte varför jag spydde. Jag var ju inte magsjuk för då hade jag ju haft feber och inte orkat göra något. Och varför svimmade jag igår.
Jag gick fram och satte mig på en stol och fortsatte att se ledsen ut.
-Jaha, vad gör vi nu, sa Harry och suckade.
-Behåller barnet, sa Liam och såg helt tom ut. Det gjorde resten av killarna också. Jag kunde inte hålla det inne längre. Jag hoppade upp från stolen.
-JAG ÄR INTE GRAVID KILLAR!, skrek jag medans jag hoppade omkring av glädje.
Killarna satt bara där först. Sedan började dom också hoppa omkring. Jag kunde slå vad om att vi såg dumma ut. Jag hoppade upp på Niall's rygg och han snurrade runt. Det var konstigt att vi blev SÅ glada. Det hade väl räckt med att bara ge varandra en kram. När vi hade hoppat omkring en lång stund satte vi oss ner vid bordet.
-Jag är så lättad, sa Louis och log stort.
-Vi med, sa Niall och tog min hand och kramade den hårt.
-Jag är hungrig, sa jag och alla började skratta.
Vi ställde oss i köket och gjorde frukost. Vi gjorde ägg och bacon. Detta var sista frukosten innan vi åkte till Irland. Nu var det bestämt, jag och alla killarna skulle med och fira jul hemma hos Niall. Det skulle bli så roligt. Och jag skulle dessutom få träffa hans mamma och pappa. Det var jag lite nervös inför. Men jag hoppades på att dom gillade mig.
När vi hade ätit klart dukade vi undan och satte på diskmaskinen. Sedan gick alla till sina rum och började packa. Jag la fram en massa saker som var bra att ha med sig. Allt från kjolar till chinos och från jackor till t-shirts. Jag visste inte riktigt var det skulle vara för väder så jag tog med mig lite av varje så jag hade mycket att välja på. Det tog två timmar innan jag var klar. Killarna var klara för länge sedan. Nu kom den stora utmaningen: att få i allt i 1 resväska. Till en början var det väldigt svårt att få ner allting i en och samma väska men det blev lättare och lättare och tillslut var väskan helt stängd. Allt var med och jag kände mig riktigt stolt. Jag tog fram listan på saker som vi behövde göra innan vi åkte och nästa sak jag hade skrivit upp var att städa. Jag kollade runt i huset och det såg inte ut att behövas. Sedan letade jag reda på var killarna var. Jag hittade dom i spelrummet. Dom spelade wii. Jag var med en stund och sedan satte jag mig ner i soffan och tog ett av killarnas nintendo DS. Då kom Zayn och satte sig jämte mig.
-Underbar dag, sa han med en roligt dialekt.
-Ja, den kan inte bli bättre, sa jag och log mot honom.
-Du förlorar ju, sa han och drog nintendot ur mina händer.
-Nej, jag är grym, sa jag och han skrattade.
-Nej, du är kass på DS, sa han och blinkade mot mig.
Jag lutade mig tillbaka i soffan och vilade. Det höll inte länge. Louis satte sig på andra sidan av mig och la sin hand på min mage.
-Är det en pojke eller flicka, sa han och log men det största leendet.
-En pojke, sa jag och skrattade.
-Coolt, vad ska han heta då? frågade Louis på skoj.
-Morgon, sa jag ironiskt.
-Det ska jag komma ihåg tills du får en bebis på riktigt, sa Zayn och vi skrattade.
Sedan spelade jag och Louis fotbolls spel en stund. Jag tyckte inte det var så kul för jag förlorade alltid. När vi hade spelar 7 matcher gav jag upp. Jag gick tillbaka till soffan där nu alla killarna satt och spelade nintendo DS. Både jag och Louis fick syn på det sista nintendot som låg på bordet.
-Jag tar det, sa jag och sprang mot bordet.
-Skulle inte tro det, sa Louis och drog tag i mig och försökte ta sig förbi mig. Men jag gav mig inte. Jag drog i Louis så att han ramlade ner på golvet, och när jag var på väg mot bordet kände jag hur han tog tag i mitt ben och jag föll rakt framåt. Både jag och Louis låg ner på golvet och skrattade. Vi skrattade så mycket så vi knappt kunde ställa oss upp. Jag kom på att jag ville ha nintendot och började krypa mot bordet. Det gjorde Louis också. Han slängde sig över mig och jag kunde inte röra på mig. Jag försökte kravla mig ur hans grepp men det gick inte. Till slut började Louis sträcka sig efter nintendot och jag kom loss. Jag ställde mig upp och sprang fram och tog det.
-Ha! sa jag och kollade på Louis med ett jätte smile på läpparna.
Men fighten var inte över. När jag satte mig i soffan började Louis dra i nintendot men jag vägrade att släppa.
-Släpp Sarah, sa han med en gnällig röst.
-Aldrig, sa jag och fortsatte att dra.
-Nu tar jag det nintendot, sa Harry och började också dra i det.
Nu låg jag, Louis och Harry på golvet och drog i ett och samma nintendo. Ingen fick det. Då kom jag på att Harry hade lagt sitt nintendo på soffan och jag flög upp i soffan och tog det.
-Jaaa, ropade jag och både Harry och Louis la sig på golvet helt utmattade och det fick mig att skratta.
-Vad är klockan egentligen, sa Harry och satte sig upp.
-Halv 7, sa Liam och la ner sitt nintendo på bordet och lutade sig tillbaka i soffan.
-Jag är hungrig, sa Niall som var helt uppe i sitt spel.
-Men då beställer vi mat, sa Zayn och tog upp sin telefon.
-Jag vill ha thaimat, sa jag och log.
-Jag med!, sa Zayn och slog in numret på telefonen.
Zayn reste på sig och gick iväg och beställde mat.
-Det är bara 4 dagar kvar till julafton, sa Harry som ett litet barn.
-Ja, och det är inte lång tid tills Lollo och Matilda kommer, sa jag och log mot Louis och Harry.
-Nej det är det inte, sa Louis och log.
Jag var lite irriterad på Louis för att han hela tiden frågade så irriterande frågor, men han ville ju bara allas bästa.
-Ska någon med och hämta maten, sa Zayn när han kom tillbaka efter att ha beställt.
-Jag följer med, sa jag och ställde mig upp ur soffan.
-Jag också, sa Liam och vi gick mot trappan.
-Jag orkar inte, sa Niall och Harry i mun på varandra.
-Och jag får väl passa dom små barnen, sa Louis och skrattade lite för sig själv.
Jag, Liam och Zayn gick upp och tog på oss våra jackor och skor. Sedan gick vi ut och satte oss i bilen.
Zayn fick egentligen inte köra men vi tejpade fast en övningskör skyllt på bakrutan och så körde han ändå. Jag satte mig i framsätet och Liam satte sig i mitten där bak. När Zayn startade bilen och satte på radion spelade dom WMYB. Jag höjde volymen och började småsjunga.
-Man kan inte sitta och lyssna på sig själv, sa Liam från baksätet.
-Jodå, sa jag och log medans jag höjde musiken ett snäpp. Plötsligt stängde Zayn av.
-Men jag vill ju lyssna, sa jag och kollade på honom.
-Men jag kommer köra ner i diket om jag lyssnar på hur bra jag sjunger, sa han lite ironiskt.
-Grejen är att du tycker det Zayn, sa Liam från baksätet och jag började skratta.
När vi kom fram till thaitakeaway, som stället hette, gick jag och Liam in och hämtade maten.
Vi fick vänta en liten stund innan vi fick maten. När vi skulle gå ut såg vi att det var ett tjej gäng på väg mot restaurangen och vi drog på oss luvorna för att dom inte skulle känna igen oss. Nu ville vi bara hem.
Vi gick förbi tjejerna och gick in och satte oss i bilen. När vi började köra iväg ringde Liam's telefon. Han svarade och samtalet verkade viktigt. Han pratade i några minuter och sedan la han på.
-En fotograf har fått en bild på när Louis köper graviditets testet och nu går det en massa rykten om det, sa Liam och suckade.
-Skit samma, det spelar ingen roll vad andra tror, huvudsaken är att vi vet vad som är sant, sa Zayn och satte på radion. Jag stängde av det och vände mig om mot Liam.
-Vad säger dom då? frågade jag Liam.
-Jag vet inte, vi får kolla när vi kommer hem, sa han och lutade sig tillbaka i sätet.
Jag vände mig framåt och satte på radion. Det tog ungefär 10 minuter innan vi var hemma. När vi stannade på parkeringen tog jag påsen med maten i och skyndade mig in. När jag kom in hade Louis dukat. Harry och Niall sprang runt och jagade varandra. Jag gick in med maten i köket och ställde fram den på bodet. Sedan kom alla killarna och vi började äta.
-Det var tydligen en fotograf dom fotade mig när jag köpte Sarah's graviditets test, sa Louis.
-Vad har människor sagt om det då, sa jag och kollade på honom.
-Fansen tror att jag har gjort Matilda gravid.
-Men det är ju inte sant så ni behöver inte bry er om det, sa Harry och log.
När vi hade ätit klart tog jag fram lite godis och bestämde mig för att kolla på en film. Som vanligt skulle killarna också göra det så jag fick inte välja. Vi kollade på Night,en film som Liam ville se. Den var riktigt tråkig. När filmen var slut gick jag upp på mitt rum och gick och la mig.
Imorgon skulle vi upp tidigt för att åka till Irland. Det pirrade lite i min mage av att jag var nervös. Men jag kände en väldig lättnad över att jag och Niall slapp berätta att jag var med barn. Tänk om graviditets testet hade visat posetivt, då hade det inte varit lika roligt att åka till Irland imorgon.
Precis innan jag somnar hör jag att Niall kommer in i rummet.
-Är du vaken Sarah, säger han och sätter sig på sängkanten.
Jag orkade inte svara så jag låssades som om jag som.
-Jag älskar dig oavsett vad som någonsin kommer att hända, viskade han och reste på sig och gick iväg.
Jag somnade med ett leende på läpparna.












Detta var kapitel 30! Weeeehoooo;D
KOMMENTERA VAD NI TYCKER!
ha en bra kväll, det kommer ett till kapitel imorgon:D(L)



XXX
Postat av: Julia Ekedahl

Gud va gullit de va på slutet! <3 lägtar tills imorogn! :-D

Postat av: Jessica

Jätte bra verlkigen :D längtar till nästa :D<3

Postat av: Matildaaa

Såå Bra <3 Vill ha ett till =D Beroende, hehe :)



Postat av: johanna

jätte bra , vill ha ett till direkt , haha :D

Postat av: Matilda // http://mmatii.blogg.se //

zuuuuuper Idaaa :) !!!!!


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: