Chapter 29

Dom hade gjort pasta med pesto. Jag var riktigt hungrig. Vi satte oss ner och åt.
-Mår du bättre Sarah, sa Harry och log mot henne.
-Ja lite, men jag vill inte tänka på det. Nu är det som det är och det finns inget att göra åt det, sa hon och tog en klunk vatten.
-Men du har ju inte tagit graviditets test än, så vi kan ju inte vara 100% säkra, sa Louis och gjorde tummen upp.
Vi pratade inte mer om det. Klockan var bara 5, men vi ägnade resten av att plocka upp grejer ur flyttkartonger och ställa dom på rätt plats.
När klockan var 11 gick vi och la oss. Jag somnade nästa med en gång, det hade varit en jobbig dag...













Sarah's POV

Nästa morgon vaknade jag av fruktansvärt huvudvärk. Jag klev upp ur sängen. Niall hade redan gått upp. Det kändes skönt att vi hade kommit till det nya huset. Plötsligt kände jag hur illa jag mådde. Jag gick in på toaletten och böjde mig över den och spydde. Då kom Zayn in. Han drog bak allt mitt hår och satte upp det i en lös toffs för att jag inte skulle spy på det.
-Tack, sa jag när jag hade spytt klart.
-Ingen orsak, sa han och log.
jag reste på mig och gick fram till handfatet och sköljde ur munnen och tvättade mig i ansiktet.
-Vi ska iväg på en skivsignering idag och vi vill att du följer med, är du på? frågade Zayn och log.
-Okej, varför inte, sa jag och kände mig genast bättre.
Jag gick in på mitt och Niall's rum och öppnade resväskan. Jag hade inte hunnit packa upp kläderna igår för det var en massa andra saker som var viktigare att få på plats.
-Har jag brotom, ropade jag till Zayn som gick förbi rummet.
-Ja, eller kan du vara klar om 20 minuter så hade det varit bra, sa han och ställde sig i dörren.
-Då får jag skynda mig, sa jag och öppnade en annan resväska.
-Ta den blåa baseboll jackan så har vi likadana, sa Zayn och log.
-Visst, sa jag och skrattade.
Jag tog fram den blå baseboll jackan som jag och Zayn hade köpt i NY. Vi hade köpt likadana för skoj skull.
-Vad ska du ha för färg på byxor, sa jag och kollade upp på Zayn.
-Svarata, sa Zayn och jag tog fram ett par svarta jeans. Sedan gick jag in i badrummet och gjorde mig i ordning. Jag lockade håret lite slarvigt. Det såg mer naturligt ut då. Sedan tog jag på mig kläderna, borstade tänderna och sminkade mig. Efter det hämtade jag en svart handväska och mina svarta Jeffery Cambell skor. Jag la ner min mobil, smink och lite annat som var bra att ha. Sedan tog jag på mig skorna och knäppte överta knappen på baseboll jackan så att jag skulle se ut som Zayn. Sedan gick jag ner till köket. Där satt alla killarna. När jag kom in i köket började vi alla skratta. Det såg sjukt roligt ut med att jag och Zayn hade likadana kläder på oss. Jag skyndade mig att göra en macka och sedan var det dags att åka. Jag och Niall hade inte pratat så mycket sedan det som hände igår. Innan vi gick ut genom dörren tog han tag i min hand, vände mig mot honom och vi möttes i en perfekt kyss.
Nu kände jag mig lycklig.
Vi satte oss i bilen och åkte mot skivsigneringen.
När vi kom fram fick vi gå in på baksidan av stället där vi skulle signera. Jag visste inte riktigt var vi var. Det var ingen som hade sagt vart vi var på väg. När vi kom in stannade vi en bit bort så att inga fans kunde se oss.
-Sarah, det spelar ingen roll vad än fansen säger till dig nu, sa Harry och log.
-Det enda som behöver veta är vi och vi vet att du inte har gjort något fel, sa Zayn. Han fick mig alltid att le. Jag visste inte varför men det var bara så.
-Jag lyssnar inte på vad dom säger ändå, sa jag och log mot killarna och gick vidare.











Harry's POV

Jag gick först och bakom mig gick dom andra. När fansen såg mig började dom jubla och skrika. Men det blev lägre och lägre och övergick i att dom kollade konstigt på mig. Jag vände mig om för att kolla hur dom andra killarna reagerade. Dom var inte där. Jag kollade bakom mig.
Dom hade stannat upp 10 meter längre bort och dom satt ner på huk. Jag vinkade till fansen och sa "Oh förlåt kommer snart tillbaka" och gick fort tillbaka till killarna.
-Vad gör ni, sa jag innan jag var riktigt framme.
-Sarah föll ihop, bara sådär, sa Liam och vände sig om mot mig.
-Oj, sa jag och satte mig ner på knä.
Vi satt där en stund. Sarah började vakna till. Sakta men säkert. Det kändes som om det var bättre om vi åkte hem istället för att signera några skivor nu när Sarah inte mådde så bra.
När Sarah hade vaknat till och satt sig upp kollade hon på oss som ett frågetecken.
-Hallå ni ska signera nu, skynda på, sa hon och reste dig upp.
Sarah var helt otrolig. Inte ens när hon svimmar vill hon bara ta det lugnt. Hela tiden skulle hon vara uppe i varv. Vi gick in och satte oss vid bordet och började signera.
Sådana här signeringar var inte lika kul.. När man inte var på bra humör och när man absolut inte orkade vara det mot människor man inte träffat innan kunde det vara svårt att vara trevlig mot dom. Men det var trotts allt våra fans. Jag la på mitt största smile och började signera papper efter papper.
Efter flera timmar var vi klara. Vi satt bara kvar där på våra stolar. Helt utmattade.
-Dags att äta, sa Niall och reste på sig.
-Ja, sa jag och sträckte på benen.
Vi reste på oss och åkte för att äta. Vi bestämde oss för att köpa med mat hem.
-Jag vill ha pizza och Ben & Jerry, sa Sarah och vi tjatade inte imot.
Vi åkte till en kiosk där vi gick in och köpte varsin ben & jerry och lite godis. Sedan åkte vi vidare till den närmaste pizzerian och köpte varsin pizza. Sedan körde vi fort hem. Klockan var redan 8 och denna dagen hade gått fort.
Vi gick ner med pizzorna i biorummet och satte på en film.
Mitt i filmen är det någon som stänger av ljudet.
-Sarah, om du är gravid, kommer du väl göra en abort, hörde jag Louis röst.
Det blev helt tyst. Ingen sa någonting.
-Man kan dö av abort, var det ända jag fick fram.
-Jag hörde hur Sarah började snyfta. Jag såg ingenting för det var så mörkt. Jag hörde bara att någon flyttade på sig och att Sarah kramade någon. Antagligen Niall.
-Jag, jag.. sa Sarah
-Jag......








Ett jätte kort kapitel, bara för att ni bad om ett till och jag har inte tid med ett längre just nu!;´(
Hoppas ni gillade det!(L)
KOMMENTERA VAD NI TYCKTE!



XXX
Postat av: Julia Ekedahl

Men gu de kan hon jue inte göra! Super bra!

Postat av: Jessica

Jätte bra :D jag tycker att hon inte ska göra abort! längtar till nästa kapitel kommer .ett nytt imorgon? :D

Postat av: Evelinn

Skitbra! Längtar efter nästa :D Gud jag kommer vara deprimerad när novellen tar slut... HAHA!

Postat av: lillan

Braaaa, men jag tycker verkligen hon ska göra abort.. Det passar inte in annars och det blir mer verkligt om hon gör det, det passar liksom inte in i killarnas liv annars heller.. :))

Postat av: lillan

Braaaa, men jag tycker verkligen hon ska göra abort.. Det passar inte in annars och det blir mer verkligt om hon gör det, det passar liksom inte in i killarnas liv annars heller.. :))

Postat av: moja

Den är jättebra=) Behöver ett till kapitel NUUUU! <3

Postat av: Anonym

kan ju vara så att hon inte skulle vara gravid heller ;)


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: