Chapter 28

Orden gick igenom mitt huvud flera gånger.
-Men va? hur då? sa jag förvånat.
-Det bara hände, när vi var i NY.., sa Sarah och började gråta.
-Det kommer bli bra Sarah, vi finns för dig, sa Lollo.
-Okej, tack. Men jag måste gå nu, jag har en del att ta i tur med, sa Sarah och la på. Jag och Louise fattade ingenting. Vi satt där helt tysta i en lång stund...













Zayn's POV

Jag och Harry hade varit och köpt mat. Vi var på väg in i lägenheten när Louis ropade på oss.
-Är det  Harry och Zayn?
-Ja, ropade jag tillbaka.
-Kan ni komma ut i köket, ropade Liam som tydligen också var i köket.
-okej, sa Harry och vi gick in i köket. När vi gick in i köket satt Niall, Louis och Liam där.
Jag såg direkt att det var något som hade hänt.
-vad händer, sa jag och satte mig ner på en stol.
-eh, det har hänt en olycka.. sa Louis och kollade på Niall som nickade.
-Sarah har.. blivit gravid.. sa Liam tyst.
-VA? sa Harry chockat och kollade på Niall med en stel blick. Man såg på Niall att han var ledsen.
-Jag vet inte vad jag ska göra, sa Niall.
-Du ska bara ta det lugnt, vi fixar detta sa jag och tog Harry i armen och gick mot Niall och Sarah's rum.
-Vi har inte tid med detta, vi flyttar idag, sa Harry oroligt.
-Nej, men vi kan ju inte bara skita i det häller, sa jag och öppnade dörren in till rummet. När vi kom in satt Sarah på sängen med händerna över ansiktet, hon skakade. Först blev jag lite rädd, hon såg inte ut att må så bra. Jag och Harry gick fram och satte oss jämte henne i sängen. Vi sa inget på en lång stund. Sarah kollade inte ens på oss, hon gömde bara ansiktet i händerna. Tillslut tittade Sarah upp.
-Hur är det, fråga Harry.
-Inte så bra, sa Sarah och ögonen fylldes med tårar. Nu kom Louis in i rummet.
-Flyttbilen är här, vi måste hjälpa till att lasta ut alla lådor, sa Louis och gick fram och kramade Sarah som reste sig upp.
-Vi tänker inte på detta mer nu, sa Harry och alla i rummet höll med.
Vi gick ner till köket där vi tog varsin låda som vi bar ut till lastbilen. När Sarah och Niall möttes kramade dom om varandra.














Sarah's POV

Jag och Niall stod och kramade om varandra.
-Allt kommer att ordna sig,viskade Niall i mitt öra.
-mm, svarade jag. Inte för att de var det jag trodde. Men det var bäst att tänka postetivt nu.
Jag gick in och hämtade en låda till. På vägen ut mötte jag Zayn.
-Bättre? frågade han och log.
-Lite, sa jag med ett ansträngt leende. Jag fortsatt e ut till lastbilen och lämnade kartongen där. Jag hämtade några kartonger till och sedan kände jag mig riktigt trött. Jag gick in på mitt och Niall's rum och hämtade resväskorna med kläderna i. När jag var där bytte jag från min pyjamas till en grå joggning overall. Sedan tog jag med mig 2 resväskor ut till lastbilen. Sedan tog jag upp min telefon och jag såg att jag hade fått massor av mentions på twitter. Jag gick in och kollade. På den översta stod det: "you bitch, don't break Niall's heart!" och efter det kom det flera med likadan handling. Jag kände hur arg jag blev. Jag gick in på Niall's tweet och kollade på den senaste.
"love is hard, but I can do this!"
Hur fan kunde han skriva så? Det kändes bara så onödigt.. Fattade inte Niall att många tjejer skulle skriva fula saker till mig?! Dom flesta trodde väl på något sätt att jag hade sårat honom.














Niall's POV

Vi hade lastat in alla saker i bilen och vi skulle åka inom 10 minuter. Jag gick in på twitter och skulle kolla om det var något roligt som trendade. På worldwide stod det överst "Niall's fucking bitch".
-Niall, hörde jag Louis röst. Jag vände mig om och han kom mot mig med sin telefon i handen.
-Va?
-Vad har du gjort nu? sa Louis och visade mig trenden och massa fula kommentarer som dom hade skickat till Sarah.
-Jag menade inte så, sa jag och suckade.
-Det borde du säga till Sarah, innan hon ser det menar jag, sa Louis och gick och tog på sig sin jacka för att vi skulle kunna åka till huset.
Jag suckade och gick mot mitt rum. Jag chansade på att Sarah skulle vara där. Men det var hon inte.
-NIALL, hörde jag Harry ropa.
Det kom från köket så jag gick dit.
-Vad vill du Harry, sa jag när jag var på väg in. Det var innan jag såg att Sarah satt på diskbänken. När jag väl såg henne såg jag att hon var helt förkrossad.
-Har du sett tweeten, frågade Harry och jag nickade.
-Ta bort det, sa Liam som kom in i köket.
-Jag gör det nu, sa jag och tog fram min telefon.
-Sarah får dödshot för att fansen tror att hon har sårat dig, sa Louis som satt jämte henne.
-Jag tar bort tweeten och sedan skriver jag att jag inte menade så, okej? sa jag och gick fram till Sarah och gav henne en kyss på kinden och kramade om henne. Hon nickade bara.
-Nej gör inte det! Då fattar dom att det har hänt något annat och då blir det en massa rykten, sa Liam och hejdade mig.
-Okej, jag tar bara bort tweeten, sa jag och tryckte på radera.
Jag och Liam gick ut i hallen för att ta på oss jackor.
-Var bara tyst om detta Niall, allt kommer att ordna sig, sa Liam och kollade med en med en menande blick.
-Lovar, sa jag och drog på mig min jacka och gick ut och satte mig i bilen.
När alla hade kommit ut till bilen åkte vi mot huset. När vi satt i bilen var det ganska stelt.
Louis lättade upp stämningen med lite skämt. Det kändes som vanligt igen. Alla skrattade och hade roligt.
-Jag måste spy, sa Sarah plötsligt. Bilen stannade och hon hoppade ut ur bilen. Hon satte sig ner på knä och Liam satte sig jämte henne. Plötsligt spydde hon. Jag hade inte med att bara sitta kvar i bilen så jag gick fram och satte mig jämte henne och frågade hur hon mådde. Hon kollade på mig och skakade på huvudet. Jag tänkte efter och kollade var vi var.
Om man gick till huset här ifrån skulle det ta 15 minuter.
-Vill du gå hem, viskade jag i Sarah's öra och hon nickade.
-Ni kan åka till huset, jag och Sarah går hem, sa jag och kollade på Liam.
-Jag går också, i fall något skulle hända är det bra att vara 2, sa han och log.
-Okej, men vi åker då, sa Louis och bilen rullade sakta iväg.
Sarah reste på sig och spottade i diket och började gå längs vägen. Man så att hon var irriterad.
-Bättre, frågade Liam föriktigt för att inte göra Sarah arg.
-Ja lite, sa hon tog på sig en mössa.










Liam's POV

Det var kallt ute och det började bli mörkt. Vi visste inte riktigt var vi var men det vågade Niall inte erkänna.
-Jag ringer Bill så får han hämta oss, sa jag och tog upp min mobil.
-Okej, men jag vet att vi är på rätt väg, sa Niall och kollade omkring på husen som låg runt oss.
-Niall, ge dig, du har ingen aning om var vi är, sa Sarah och kollade surt på honom.
-Jo jag lovar, jag vet visste. Och kolla där framme. Där är några tjejer vi kan fråga, sa Niall och ökade takten. En bit fram såg vi 3 tjejer som satt på en bänk.
-Jag tänker inte gå dit. Om dom är några av era fans kommer dom vara jätte arga på mig, sa Sarah och stannade.
-Nej då! Och om det skulle hända något så kommer ändå Bill snart, jag försvarar dig, sa jag och Sarah log.
Jag la armen om henne och vi gick fram till tjejerna. Niall stod redan och pratade med dom. Dom stod och berättade vart dom skulle gå. Och dom var absolut fans. Man hörde det på rösten. Dom stammade lite för att dom var nervösa. När dom fick syn på mig och Sarah såg man hur dom blev lite chockade.
-Hej Liam, sa en av tjejerna.
-Hej du, sa jag tillbaka.
Alla tjejerna stod och blängde argt på Sarah.
-Hur är det Niall, sa en av dom plötsligt.
-Det är bra, hurså, sa han chockat.
-Jo men på tanke på din tweet imorse, sa en annan och blängde ännu argare på Sarah.
-Det var ett missförstånd, sa Niall och la också sin arm runt Sarah.
-Okej, sa den tredje.
-Men nu måste vi gå, sa jag och vi sa hejdå till tjejerna och följde en karta som dom hade målat åt oss.
Niall och Sarah gick lite framför mig så jag tog upp mobilen och ringde Bill igen. Han kom efter 10 minuter och hämtade oss. Jag såg att Niall blev lite irriterad. Han trodde ju såklart att han skulle hitta hem själv.
När vi kom hem hade det gått en timma i stället för 15 minuter och Louis, Harry och Zayn hade lagat mat åt oss. Dom hade gjort pasta med pesto. Jag var riktigt hungrig. Vi satte oss ner och åt.
-Mår du bättre Sarah, sa Harry och log mot henne.
-Ja lite, men jag vill inte tänka på det. Nu är det som det är och det finns inget att göra åt det, sa hon och tog en klunk vatten.
-Men du har ju inte tagit graviditets test än, så vi kan ju inte vara 100% säkra, sa Louis och gjorde tummen upp.
Vi pratade inte mer om det. Klockan var bara 5, men vi ägnade resten av att plocka upp grejer ur flyttkartonger och ställa dom på rätt plats.
När klockan var 11 gick vi och la oss. Jag somnade nästa med en gång, det hade varit en jobbig dag.












Kapitel 28!
Vad tyckte ni?
Fortsättning kommer,  men vet inte när..
det beror på hur mycket ni vill ha den;)
KOMMENTERA VAD NI TYCKTE!(L)
ha det bra!





XXX





Postat av: Anonym

meraa!

Postat av: Miriam

bästa kapitlet hitills!! Du skriver så grymt bra! :D

Postat av: Therese

Lägg ut ett till kapitel!! :D skit grym novell

Postat av: Jessica

Jättebra!!!! Mera !!! ett kapitel till:D

Postat av: lillan

Jättebra, längtar till nästa.. Men hon måste självklart göra abort innan det är för sent!

Postat av: johanna

jätte bra ida :D

vill jätte gärna ha ett till så fort som möjligt :D

Postat av: Evelinn

Åhh så grym du är, riktigt grym novell! Jag blir typ galen, snäääälla fler kapitel idag?(a)



Inte abort, stackars det lilla barnet som dör, även om det knappt är utvecklat så hindrar man någon att leva ;/ :)


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: