Chapter 25

- PAUS, ropade kamera mannen och vi reste på oss och gick och satte oss vid bordet.
-Du behöver inte vara arg Niall, sa Zayn och kollade på honom.
-Men hon är ju hel trög, sa Niall och jag skrattade.
-Shhh, tyst hon kanske hör dig, sa jag och la handen över hanns mun.
Sedan var det dags att avsluta intervjun. Efter 20 minuter satt vi och skrattade i bilen på väg hem till lägenheten igen. När vi kom hem spelade vi nintendo DS och åt pizza. Imorgon skulle jag och killarna åka London Eye och gå till London Dungeon...
















Louis POV

-Vi måste vara tysta nu, sa Harry som försiktigt öppnade dörren.
-Godmorgon Sarah, viskade Niall när vi väl var inne i Sarah och Niall's rum. Sarah hann inte ens sätta mig upp i sängen innan hon fick ett glas vatten i ansiktet.
-NIALL, skrek Sarah och kollade upp. Då såg hon att det inte bara var Niall. Det var Harry och jag också.
Vi låg nästan ner på golvet så mycket som vi skrattade.
-Du skulle sätt din reaktion, sa jag när jag la sig ner på golvet och höll mig för magen.
-Nu ni, sa Sarah och reste sig ur sängen och började jaga runt efter oss i lägenheten.
Till slut fick hon tag på mig, och jag slängde mig i soffan med Sarah på ryggen.
Eftersom jag visste att Sarah var kittlig så började jag kittla henne.
-Sluta, skrek hon medans vi skrattade.
-Aldrig, sa jag och fortsatte. Då kom Harry och Niall också och hjälpte till.
-Jag dör, skrattade Sarah fram.
Vi kittlade henne ett tag till och sedan slutade vi.
Sarah satte sig ner på golvet och hon var helt slut.
-Vad är klockan, frågade hon och log.
-12.00 exakt, sa Niall och la sig över henne på golvet. Hon puttade genast bort honom och jag och Harry skrattade åt det.
-Vi ska vara på London Dungeon om en timma, sa Liam som kom fram till oss.
-Shit, sa Sarah och reste sig upp och sprang iväg.
-Jag vet inte om jag vågar gå på London Dongeon, sa Harry och satte sig ner i soffan jämte mig.
-Du kan hålla mig i handen, sa jag och la armen om honom på skoj.
-Åh, jag älskar dig Lou, sa han och vi alla skrattade.
Nu kom Sarah ut från rummet och hon hade bytt om. Hon hade på sig en svart kort klänning, svarta nylonstrumpor, svart skinnjacka och en poncho över i massa olika färger. Sedan hade hon ett par höga svarta klackskor. Jag älskade Sarah's stil, det var så snygg. Hon klädde sig som en tjej skulle. Förra veckan var hon med i en barn tidning och det stod massa bra saker om henne. Och tjejer brukar skriva till henne på twitter om att hon är deras inspration. Det var så kul för henne att det gick så bra och att hon var omtyckt även om det hade gått en massa rykten om henne. När det andra rycktet med Liam kom upp trodde jag att Sarah skulle flytta hem. Men det gjorde hon inte. Inte ens när hennes lägenhet förstördes helt och hållet.
-Louis, vad tänker du på, sa Zayn och drog sin hand fram och tillbaka framför ansiktet på mig.
-Eh va? nej inget, ska vi åka, sa jag och log.
-Ja det ska vi, kom nu, sa Sarah och Niall som stod i dörren.
Vi fick köra ganska fort till London Dongeon. När vi kom dit satt vi kvar i bilen en stund.
-Jag kommer kissa på mig, sa Harry och drog handen genom håret.
-Jag med, sa Sarah och Niall la sin hand på hennes ben.
Bara för att reta Niall la jag min hand på Harry's ben och pratade med Niall's dialekt och sa:
-Allt kommer gå bra älsklig. Niall kastade en halvfull godis påse på mig.
-Åh, det är Haribo, sa Harry och tog påsen ifrån mig.
Nu var det dags att gå ut ur bilen och in i London Dongeon.
Jag visste att Harry var lite rädd. Han gillade egentligen inte detta men eftersom Sarah aldrig hade varit här gjorde vi det för hennes skull. Harry och jag tog krokarm och gick in. Framför oss gick Liam och Zayn och bakom, Sarah och Niall. Sarah skrek hela tiden. Det gjorde Harry också. Liam och Zayn skrek inte, eller dom skrek och skrattade. Jag och Niall skrattade bara. Jag skulle kunna gå här hela dagen. Egentligen var det roligaste att Sarah och Harry var så rädda.
När vi kom ut var båda Harry och Sarah helt bleka i ansiktet.
-Hit ska jag aldrig mer gå, sa Sarah och Harry höll med.
-Jooo, vi går en gång till, sa Niall och vi skrattade.
-Nej, men nu ska vi ju till London Eye, sa Liam och kollade på klockan.
-Nej, vi måste åta först, sa Sarah och höll sig för magen.
-Ja det måste vi, höll Niall och Zayn med.
Vi hoppade in i bilen och åkte till en restaurang som hette "Italiafood". Det var så klart italiensk mat.
När vi kom in beställde vi in massor av olika smårätter som man fick välja imellan. Allt från pasta till pizza. Maten var jätte god men vi hann inte riktigt njuta av den eftersom vi hade "hyrt" en tid på London Eye och den tiden var snart. Vi tackade för maten och åkte mot London Eye. När vi kom fram stannade vi i bilen och kollade ut. Det var en jätte lång kö med allt från spädbarn till pansionärer.
-Ta på er luvorna så ingen känner igen er, sa Sarah och drog på mig min luva.
Vi gjorde som Sarah sa och hoppade ut och gick mot hjulet. När vi kom fram pratade Liam med en man som stod i en kassa och vi fick hoppa in i nästa bubbla.
Sarah såg helt uppspelt ut och var jätte glad. När vi hade åkt och var halvt uppe blev hon lite rädd.
-Bara så ni vet, så är jag höjd rädd, sa Sarah och satte sin mer på golvet.
-Det skulle du ju sagt lite tidigare, sa Zayn och kollade på henne.
-Vi har bara kommit halva vägen upp, sa Harry och började skratta.
-Är det dubbelt så högt, sa Sarah och blev lite skraj.
-Japp, sa Liam och log.
-Men det är lugnt, sa Niall och satte sig jämte henne.
Vi åkte ett tag till och vi försökte få Sarah på andra tankar.
Plötsligt stannade hjulet till.
Till en början brydde vi oss inte. Det stannade till lite då och då när människor gick på och av.
Men nu stod det helt stilla. Helt stilla.
-Vad händer, sa Sarah och kollade upp.
-Det kommer snart att börja åka igen, sa Harry och satte sig ner. Det gjorde vi andra också.
Det gick 10 minuter. Sedan 20 och till och med 30 minuter.
-Va fan är det som händer, sa Sarah och la sig ner på golvet.
-Tråkigt, sa Zayn.
-Kan man ringa ner till dom där nere, sa Niall och la sitt huvud i mitt knä.
-Jag ringer Bill, sa Liam och tog fram sin telefon.
Han pratade ett tag och sedan la han på.
-Det är ett tekniskt fel, det kan ta flera timmar att laga.
-NEEEEJ, JAG VILL NER NU! skrek Sarah och bankade i golvet som en 3-åring.
-Men lägg av, inte flera timmar, sa jag och kollade på klockan.
-Bill sa det. Det är inte mitt fel, sa Liam och började spela spel på sin mobil.
det gjorde jag också, enda tills att jag somnade.











Sarah's POV

Louis somnade precis och det börjar bli mörkt. Jag och Niall satt och kollade på roliga klipp på youtube. Egentligen ville jag inte skratta. Jag var livrädd men det vågade jag inte visa.
-Hur är det, frågade Liam som satte sig jämte mig och kollade på det klippet med en tjej som sjöng jätte falskt.
-Jag är lite rädd kanske, sa jag och log.
-Och jag är hungrig, sa Niall.
Då vände sig alla om och kollade på Harry. Vi kollade vad han hade för jacka på sig och när vi såg vilken det var visste vi att han hade massor av godis i den.
-Harry, kan jag få låna din jacka, jag fryser, sa jag och log.
-Okej, sa han och gav den till mig.
Det första vi gjorde var att rensa all fickor på allt godis.
-Hur får du plats med allt godis, sa Liam och kollade konstigt på Harry.
-Neej, inte mitt godis, sa Harry och kastade sig över oss.
-Jo vi är hungriga, sa Zayn som kom fram och tog tag i en påse. Då vaknade Louis.
-Är det mat eller vad, sa han och gnuggade sig i ögonen.
-Nja, inte mat men godis är det närmaste mat vi kommer, sa jag och han skrattade.
-Vi får dela upp det så alla får lika mycket, sa Niall och gjorde upp 6 högar.
-Nej, Sarah är minst och då kan hon ju inte få lika mycket som oss, sa Harry och log. Även fast att han skojade lite visste jag att han menade det.
-Jo, alla ska få lika mycket, sa Louis och puttade på Harry.
Vi delade upp godiset i 6 högar och sedan åt vi det.
Nu var det mörkt ute och jag kände mig trött. Jag var fortfarande lite rädd och jag ville hem och äta varm mat. Jag la mig i Niall's knä och somnade.











Liam's POV

Jag tog upp min telefon och kollade på klockan. Den var redan 10 på kvällen och vi hade suttit fast i hjulet t flera timmar. Jag kände mig trött och hungrig. Sarah och Harry hade somnat och vi andra spelade kort. Sarah hade alltid med sig en kortlek i väskan.
Plötsligt började hjulet röra på sig. Sakta men säkert åkte vi neråt.
-Jaaa, skrek Louis, och Harry vaknade till.
-Vad händer, sa han och gnuggade sig i ögonen.
-Vi åker, sa Niall glatt och tänkte väcka Sarah. Men det var ingen ide. Hon bara vände på sig och somnade om.
Det tog en halvtimma innan vi var nere.
Bill stod och väntade på oss när vi kom ner.
-Ska jag böra Sarah till bilen, sa Niall och försökte lyfta upp Sarah men han lyckades inte så bra.
-Liam, hjälp mig, hon är för tung.
-Okej, sa jag och skrattade.
Jag böjde mig ner och lyfte upp Sarah.
-Sa du för tung, sa jag och kollade på Niall.
-Nej men jag är väl för klen då då, sa Niall och skrattade.
Jag lyfte in Sarah i bilen och vi åkte hem.
Klockan var 11 när vi kom hem. Harry gick ut i köket och började koka pasta.
-Maten är klar, ropade Harry från köket.
Jag väckte Sarah och gick ut i köket och åt. Vi satt vid bordet och pratade om vad som hade hänt.
Efter ett tag började vi prata om jul.
-Vad ska all göra på jul egentligen, vi har ju inte bestämt något, sa Harry.
-Jag och Sarah ska till Irland, sa Niall och log.
-Och jag ska fira jul hemma tror jag i alla fall, sa Louis och vi skrattade.
-Men kan inte alla följa med till Irland då, sa Niall och kollade på Sarah som nickade.
-Joo, sa Zayn.
-Ja, det hade varit väldigt kul, sa Harry och log.
-Okej, då säger vi så så länge då, sa Niall och vi dukade av bordet.
Det är bara två veckor kvar till julafton, tänkte jag för mig själv när jag gick och la mig. Jag somnade nästan direkt.









Kapitel 25!
Det kommer troligtvis ett till idag! hoppas(L)
Men då vill jag att ni kommenterar något som får mig att vilja skriva mer!
Ha en bra dag så länge!
Maja, det kommer mera "heta" scener, haha!;)

(känner mig så dum.. internet har dampat och det kommer tyvärr bara ett kapitel idag.. Jag kan inte lova något men jag hoppas att jag kan skriva 2 kapitel imorgon)




XXX
Postat av: eveline

grymt ! :D

Postat av: Therese

Mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer osv....... :D Grum bra novell!!

Postat av: Johanna

Mer :D

Postat av: Evelinn

Meeer! Ååh jag är helt beroende. Kikar in här hela tiden ifall att du har skrivit. Fast än jag följer dig på bloglovin... ;)


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: