Chapter 24

-VA? har ni köpt huset, sa jag chockat.
-Japp, sa Harry stolt och tog av sig skorna.
-Okej, sa jag och började småskratta.
-Och jag är han som ska visa dig runt, sa Niall och jag hoppade upp på hans rygg.
-Hoppla polle, sa jag och Niall började gå mot köket. När vi kom in var det ett stort vitt kök. Det var jätte fint. Jag skulle kunna tänka mig att laga mat här varje dag.
Sedan visade mig Niall runt i alla olika rum. Det fanns till och med ett spel rum. Och ett bio rum. Vi tänkte prova det och vi satte på en film. Filmen var inte så bra och jag somnade...








Niall's POV

-Vad är klockan, viskade Sarah i mitt öra och jag tog fram min mobil ur fickan.
-Kvart över 9, sa jag och kollade mig omkring. Jag märkte att vi var i biorummet. Vi hade visste somnat här igår. Liam och Louis sov, men Harry och Zayn var borta.
Sarah reste sig upp ur sängen och kollade sig omkring.
-Ska vi göra något att äta, frågade hon och jag log.
-Ja, jag är jätte hungrig.
När vi var på väg till köket ringde jag Zayn.
-Hallå, svarade han.
-Hej, det är Niall, var är ni, sa jag med en trött röst.
-Vi är iväg och fixar en sak, sa Harry i bakgrunden.
-Okej, men vi gör frukost här nu. När är ni hemma?
-Vi kommer om 30 minuter, vi ska bara förbi hemma och hämta lite saker först.
-Okej, men då är maten klar om en halvtimma, sa jag och la på.
Jag och Sarah gick upp i köket och vi bestämde oss för att göra amerikanska pannkakor.
Vi började att blanda smeten när Liam kom ut i köket.
-Vad ska vi äta, sa han och rufsade till dig i håret.
-Pannkakor, sa Sarah glatt.
-Får jag hjälpa till, sa han och gick fram och kollade på receptet.
-Ja, om du inte hjälper till får du inget, sa jag och Sarah skrattade. Jag älskade att få henne och skratta. Hennes skratt var så perfekt.
-Men gör inget fel Liam, sa Sarah och blinkade till honom.
-Lovar, sa Liam och vi alla skrattade.
Den enda som egentligen kunde laga mat var Harry. Han lyckades alltid med att få maten god. Det gjorde ingen annan.
När pannkakorna var klara vaknade Louis.
-Är det mat snart eller, var det första han sa när han kom in i köket.
-Ja, men du får inget, sa Liam.
-Jo, det får jag visst, jag är äldst, och ni är mina undersåtar, sa Louis och satte sig vid bordet.
Liam hade dukat. Nu knackade det på dörren. Det var Harry och Zayn.
-Maaaat, sa Zayn när han fick syn på pannkakorna.
Vi satte oss ner och började äta. Jag visste inte hur många pannkakor vi hade gjort, jag visste bara att det var riktigt många. När jag hade ätit upp. Eller rättare sagt när pannkakorna var slut ville jag hitta på något kul. Då kom jag på att vi inte hade visat Sarah trädgården igår för att det var för mörkt.
-Sarah, vi måste få visa dig trädgården, sa jag och tog tag i hennes hand.
-Okej, sa hon och reste på sig. Alla tillsammans gick ut genom glasdörrarna. När vi kom ut blev Sarah helt överlycklig. Vi hade nämligen en pool, swimmingpool, fotbollsmål och en jätte stor gräsmatta.
-Detta är ju helt perfekt. Vem av er hittade detta huset egentligen, sa Sarah och började gå runt och kolla på allting.
-Vi tillsammans hittade det, sa Liam och såg stolt ut.
-Ha! det trodde jag aldrig, sa Sarah och log stort.
-Kan vi inte bada, sa jag och alla kollade med en konstig blick på mig.
-Jaa, sa Sarah och såg jätte glad ut.
-Men vi har inga badkläder, sa Louis.
-Men du han väl kalsonger på dig va, sa Liam och kollade på Louis med en irriterad blick. Louis var äldst men han var verkligen inte smartast.
-Som ni vill, sa Louis och började ta av sig tröjan.
När Sarah började ta av sig till bh och trosor stannade allt upp. Ingen av killarna hade sätt Sarah i bikini eller bh och trosor innan men dom visste nog redan att hon hade en perfekt kropp eftersom hon var modell. Det bästa med Sarah var att hon inte var en pinnsmal modell. Hon var smal men inte äckligt smal. Liam, Harry, Zayn och Louis stod alla och glodde på Sarah.
-Vad glor ni på, vi ska väl bada någon gång, sa Sarah och blinkade mot oss.
-Okej, sa jag och drog av mig tröjan och hoppade ner jämte Sarah. På andra sidan av henne satte sig Zayn. Egentligen gillade jag inte det för jag kommer ihåg en intervju när Zayn sa att om han var en tjej skulle han stå och kolla på sig själv naken i spegeln. Han var alltså lite pervers. "Bläää" tänkte jag för mig själv. Jag la armen om Sarah och hon tog tag i min hand och lutade sitt huvud mot min axel.
-Vad ska ni göra idag, sa Sarah plötsligt.
-Eh, ja vad ska vi göra, sa Liam och började tänka efter.
-Jag tror vi ska.. fortsatte Harry.
-JÄKLAR, VI SKA VARA MED PÅ EN INTERVJU PÅ SUGERSCAPE OM EN TIMMA, skrek Louis högt.
-Shit, sa jag och reste på mig och virade in mig i en handduk. Jag märkte fort hur jag blev iskall om fötterna. Det var ju ett litet lager snö på marken. Innan jag han blinka var all uppe ur poolen och påväg in i huset igen. När vi kom in skyndade vi oss att klä på oss.
-Sarah, du följer med, sa jag och kollade på henne med menade blick.
-Men mina kläder åkte ner i poolen så dom är blöta, sa hon men en ledsam blick.
-Oh, just det, sa Harry och kollade på Zayn.
-Vi var ju borta imorse och köpte lite kläder till dig, som tröst för att alla dina kläder försvann, sa Zayn och Sarah kollade med en halvt irriterad blick på Zayn och Harry.
-Ni behöver verkligen inte köpa kläder till mig, jag klarar mig, sa Sarah och nu log hon.
-Vi köper dom inte, vi får dom, sa Harry och vi skrattade. Zayn hämtade några påsar från hallen och gav dom till Sarah.
-Tack, sa hon och sprang in i badrummet för att byta om. 15 minuter senare stod vi alla klara i hallen för att åka. Bill skulle komma och hämta upp oss.
Vi hörde bilen tuta utanför och vi sprang ut och hoppade in i bilen.
Det tog ungefär 20-30 minuter till sugerscape's kontor. När vi kom in visade dom oss till ett rum där vi hade varit förut. Sarah satte sig vid ett bord och vi killar satte oss redo för videointervjun. Hon som intervjuade hette Lovisa.
-okej, då börjar vi, sa Lovisa och log.
-Vi är One Direction, sa jag, Liam, Harry, Louis och Zayn samtidigt när dom hade börjat filma.
-Jag ska börja med en fråga till Zayn och Liam, sa Lovisa och kollade på dom om det var okej.
-Yes, sa Liam och nickade.
-Igår sågs ni till på en restaurang tillsammans med två tjejer som vi inte kände igen. Vilka var det, och vad gjorde ni?, sa Lovisa och log mot oss.
-Det var Rebecka och Clara. Rebecka träffade vi i NY och nu var hon i London med en kompis och då gick jag och Liam för att äta lunch med dom, sa Zayn och log tillbaka.
-Är det något imellan er?
-Nej, just nu är vi bara vänner, sa Zayn sedan.
Sedan frågade Lovisa oss en massa frågor om allt möjligt. Även och Lovisa och Sarah hade hälsat på varandra och Lovisa visste att Sarah var min tjej hade hon inte frågat något om det än. Men det kom innan jag anade det. Lovisa vinkade mot Sarah att hon skulle komma in i intervjun. Jag visste att Sarah absolut inte ville, för det hade hon sagt innan.









Sarah's POV

-Kom här Sarah, sa Lovisa när jag började gå mot killarna.
-Du kan sitta i Niall's knä, sa hon och pekade på Niall.
-Kom hit, sa Niall och log.
-Okej, Sara, började Lovisa.
-Sarah med H, sa Harry och skrattade.
-Okej, Sarah med H. Det är ju nu officiellt att du är Niall's tjej. Men det har ju gått en det rykten om dig. Till exempel om dig och Justin Bieber och till och med ett i mellan dig och Liam. Hur känns det?, sa Lovisa och kollade på mig med en snäll blick.
-Första ryktet med Justin blev jag mest orolig för att jag visste inte hur Justin skulle reagera. Men ryktet med Liam blev jag bara arg. Fattar inte folk att jag och Liam bara är kompisar. En kram vad gör det?, sa jag och log lite stelt.
-Ja, det var ju bara en kram, sa Liam och log mot mig.
-Okej, men med Justin. Det var inte bara en kram. Hur förklarar du det?, sa Lovisa och jag började störa mig på henne. Jag kände egentligen inte för att berätta men när Niall tog tag i min hand kände jag mig så trygg, och det kändes som om han ville att jag skulle berätta det.
-Jag kysste inte Justin. Han kysste mig.. Och jag vet inte varför.
-Okej, men det såg inte ut som det på bilderna, sa Lovisa och nu orkade inte Niall sitta där tyst mer. Han var arg och det märkte jag.
-Justin ringde och bad Sarah komma till hans hotell. Hon trodde bara han gillade henne som kompis så hon kom. Då kysste Justin henne, förstår du vad Sarah menar. Det var Justin som kysste henne,sa Niall irriterat och jag kände hur röd jag blev i ansiktet.
-och nu tar vi och stänger av kameran och tar det lite lugnt, sa Harry och la sin ena hand på Niall's axel för att han skulle lugna ner sig.
- PAUS, ropade kamera mannen och vi reste på oss och gick och satte oss vid bordet.
-Du behöver inte vara arg Niall, sa Zayn och kollade på honom.
-Men hon är ju hel trög, sa Niall och jag skrattade.
-Shhh, tyst hon kanske hör dig, sa jag och la handen över hanns mun.
Sedan var det dags att avsluta intervjun. Efter 20 minuter satt vi och skrattade i bilen på väg hem till lägenheten igen. När vi kom hem spelade vi nintendo DS och åt pizza. Imorgon skulle jag och killarna åka London Eye och gå till London Dungeon.









Shit vad kort... Sorry men jag måste dra nu!
KOMMER ETT LÅNG IMORGON! :D
DET KANSKE KOMMER 2. VEM VET?;D
ha en bra fredag kväll(L)
KOMMENTERA VAD NI TYCKTE OCH OM NI VILL HA MER!!;D



XXX
Postat av: Johanna

jätte bra ida ;D

Ja två imorgon , det hade varit asgrymt , du får verkligen inte sluta skriva än...det är jätte bra :D

Postat av: Mati

Jaaaaaa Idaaa !!


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: