Chapter 23

-Usch, sa han sedan, och vi fattade att han hade tagit i badrums handtaget.
Då stod Sarah plötsligt i dörren.
-Kan ni vara tysta, jag kan inte sova när ni har så roligt, sa hon och log.
-Men vi ska nog gå och lägga oss nu, sa Liam och reste sig upp och lyfte upp Sarah på ryggen och släppte ner henne utanför Niall's rum. Hon gick in och la sig och det gjorde jag och Liam också...














Sarah's POV

-Sarah, du moste vakna nu, hörde jag Niall's röst.
-Nej, jag är trött, sa jag och la mig på mage men huvudet nerborrat i kudden.
-Kom nu, sa Niall och kysste mig i nacken.
-Okej då, sa jag och reste mig upp ur sängen. Jag kollade på klockan och såg att det bara var 6. Jag behövde inte gå upp innan 7.
-Men klockan är bara 6, varför väckte du mig, sa jag och kollade på Niall som låg kvar i sängen och såg stolt ut.
-Jag ville mysa lite innan vi skulle gå upp, sa han glatt och jag log.
-Okej då då, sa jag och kröp ner jämte honom. Jag frös lite så jag la mig tätt intill Niall. Vå låg där och viskade till varandra. Ända tills att Harry och Louis kom in i rummet.
-Vi följer också med idag Sarah, om det är okej alltså, sa Louis som bara stod i kalsonger i dörröppningen.
-Visst, sa jag och satte mi upp i sängen. Niall drog ner mig igen och och snurrade mitt hår runt sina fingrar.
-Bra, men då är det dags att sluta mysa och gå upp nu, sa Harry och slängde sig över oss.
-Gå av snälla, du är så tung, sa Niall och han fick mig alltid att skratta.
-Ja om du ligger kvar lär dom aldrig komma upp, sa Louis och Harry började jaga honom.
Jag och Niall reste oss upp ur sängen och han gav mig en lång kyss. Sedan tag jag fram en tjusblå juicy dress, ett par svarat palladium och min nya moncler jacka jag hade köpt igår. Jag gick in i badrummet och borstade hårt, och tog på mig dressen och mina palladium. Jag sminkade mig inte för det skulle ändå göras när jag kom till fotograferingen. Sedan gick jag ut i köket och gjorde en macka. Jag åt den på stående fot och sedan hämtade jag min mobil. Jag skickade ett sms Kathrin att jag tog med mig Niall, Harry och Louis och sedan tog jag på mig jackan och gick ut till killarna som att och pratade i soffan. Liam och Zayn hade också vaknat.
-Vi måste åka nu, sa jag och log mot dom.
-Okej, sa Niall och lyfte upp mig och gick mot dörren. Louis och Harry kom också.
-Lycka till Sarah, ropade Liam och Zayn från soffan.
-Tack, ropade jag tillbaka när vi gick ut genom dörren.
När vi satte oss i bilen var jag väldigt uppspelt och pratade i ett. Efter en stund tröttnade Louis.
-Jag brukar vara den som pratar mest, ta inte det ifrån mig.
-Okej, sa jag medans jag låssades låsa munnen med en nyckel.
-Imorgon, vill du följa med och kolla på hus då, frågade Harry och kollade på mig.
-Ska du köpa hus, sa jag förvånat.
-Ja, eller "vi" ska. Och eftersom du bor med oss nu så får du vara med och beatämma, sa Niall och la armen om mig.
-Okej, visst, sa jag när bilen stannade och vi var framme.
När vi gick in genom dörrarna var jag riktigt nervös.
När vi väl kom i var det som ett stort rum. Det var helt vitt och alla möbler som fanns där inne var också vita. Det kom fram en medelålders dam med mycket sillikon i läpparna.
-Hej Sarah, det är jag som är Kathrin, sa hon och skakade om min hand.
-Hej Kathrin, detta är min kille och två kompisar, sa jag och pekade på Niall, Louis och Harry.
-Åh, jag vet redan vilka dom är, ni kan ta och slå er ner i soffan så skall jag ta med mig Sarah så hon ska få göra sig i ordning.
Kathrin visade mig vägen till sminkbordet och jag slog mig ner i en stol. Sminkaren började genast att sminka mig och Kathrin gick in i ett annat rum men kom tillbaka bara en liten stund senare.
-Detta är klänningen du skall ha på omslaget, sa hon och höll upp en underbar ljusrosa klänning med ett sidenband under bröstet och kristaller på översta delen av klänningen.
-Den är hur vacker som helst, sa jag och log.
-Ja, vacker klänning för en vacker tjej, sa Kathrin och jag log ännu mer.
När jag hade blivit färdig sminkad hjälpte Kathrin mig att ta på mig klänningen.
-Vem är fofografen, frågade jag.
-Idag är det jag som ska fota, sa Karthrin och log mot mig. Sedan gav hon mig ett par vita höga klack skor som jag satte på mig. Vi gick ut till killarna som satt i soffan där jag skulle fotograferas. När jag kom ut och dom fick syn på mig applåderade dom och log.
-Du är så snygg, sa Niall och reste sig upp ur soffan. Han gick fram till mig och gav mig en kyss.
-Kom nu Sarah, dags att fota, sa Kathrin och vinkade åt mig.
-Okej, sa jag och gick bort till henne.
Vi började genast att fotografera. Hemma i sverige hade jag lärt mig massor av poser och några av dom använde jag nu. Jag kände mig riktigt snygg i min klänning och skor.










Niall's POV

Sarah stod och posade framför kameran och jag, Harry och Louis kunde inte sluta glo. Jag tror att Louis och Harry tyckte likadant som som mig. Sarah var så vacker. Klockan närmade sig 12.00 och det var snart lunch. Sarah hade precis bytt klänning till en svart kort klänning och hade knall röda läppar och skor.
-Lunch, ropade Karthrin och Sarah drog av sig skorna och kom fram till oss.
-Ska vi äta, jag har 1 timma på mig innan jag ska vara tillbaka, sa hon och pussade mig på kinden och gick iväg för att byta om.
-Skynda dig då, ropade Louis efter henne.
Sarah kom tillbaka efter 5 minuter och hade tagit på sig ett par blåa jeans, sin nya jacka och ett par svarta skor.
-Ska vi gå, sa hon och räckte fram sin hand mot mig som jag tog tag i och hon drog upp mig ur soffan.
Vi gick ner på gatan och kollade oss omkring.
-Vart ska vi äta, frågade Harry.
-OLarrys, sa jag och gick i den riktiningen.
Det tog ungefär 10 minuter dit. När vi kom in var det inte så mycket folk så vi slapp vänta på ett bord. Vi satte oss ner och beställde mat. Vi satt längst bort i restaurangen. In genom dörren kommer Zayn, Rebecka, Liam och någon annan tjej. Dom såg ut att ha roligt och jag ville förstöra för dom.
-Ska vi smyga här ifrån, viskade jag till Harry som också hade fått syn på dom.
-Nej, vi äter upp fort och sedan går vi. Låssas som om ni inte har märkt dom så märker inte dom oss, sa han till alla runt bordet och vi nickade instämmande.
När maten kom hade vi 30 minuter på oss innan Sarah skulle vara tillbaka på Elle.
Vi åt på 10 minuter och vi skulle nu smyga ut från restaurangen utan att Liam och Zayn såg oss.
-Vi kryper ut, sa Sarah och satte sin på knäna på golvet.
-Okej, sa jag och Harry samtidigt och satte oss ner. Louis skrattade åt det men eftersom han inte hade något val gjorde han också det.
Harry kröp först, sedan jag och Sarah jämte varandra och sist Louis.
-Skynda, Zayn kommer, viskade Louis och vi började krypa fortare. Vi var bara några meter från dörren när Sarah kom på att hon hade glömt sin väska vid bordet. Hon tog på sig sin luva och reste sig upp och gick snabbt tillbaka till bordet. Jag, Harry och Louis öppnade dörren och kröp ut. Efter en kort stund kom Sarah ut helt generad.
-På vägen ut var det ett litet barn som ville ha min autograf på en bild från showen i NY och då fick Liam syn på mig, han vinkade till mig men så dissade jag honom och gick. Jag känner mig så taskig, sa Sarah och fick oss alla att skratta.
-Han bryr sig nog inte, sa Harry och vi gick tillbaka till Elle.
Sarah fotades i 2 timmar till och i massa olika klädes plagg. Sedan skyndade vi oss till bilen och åkte till en glass bar. Där skulle vi vänta på Liam och Zayn som snart skulle komma.











Liam's POV

Vi hade suttit inne på restaurangen ett tag. Det var inte speciellt roligt. Men jag gjorde det för Zayn's skull. Han och Rebecka satt och pratade om massor av roliga saker medans jag och Rebeckas kompis Clara bara satt där och lyssnade. Plötsligt ser jag Sarah gå in på restaurangen. En liten tjej går fram till henne och ber om en autograf. Sarah lyfter blicken och får syn på mig. Jag vinkar lite deskret men hon vänder genast bort blicken och går ut från restaurangen.
-Vem var det, frågade Clara.
-Va, ingen. Jag trodde jag kände henne men det gjorde jag tydligen inte, sa jag och log.
-Jo, det gör du visst, det var Sarah, sa Rebecka som kollade ut genom fönstret efter henne.
-Varför kom hon inte och sa hej då, frågade jag Zayn.
-Bara så du vet har hon, Louis, Niall och Harry varit här och ätit, men dom ville nog inte störa så dom stack, sa Louis och både Clara och Rebecka såg besvikna ut.
När vi hade ätit upp var det dags att gå. Vi skulle träffa Sarah och killarna på en glassbar för att sedan åka vidare och kolla på huset vi hade köpt. Vi hade inte sagt det till Sarah än, det skulle bli en överraskning och just nu trodde bara hon att vi skulle åka och kolla på ett hus som vi kanske inte ens skulle ha. Vi gav tjejerna en kram och sedan hoppade vi in i bilen och åkte till glassbaren.
-Tack för att du stannade hela tiden, sa Zayn och log stort.
-Jag kunde ju inte bara gå precis, sa jag och skrattade.
När vi var framme hoppade vi ut ur bilen och gick in på glassbaren. Sarah, Niall, Louis och Harry satt vid ett bord och åt varsin glass.
-Hej, killar, sa Sarah och log.
-Hej, sa vi och satte oss.
-Ska vi åka nu, sa Niall lite uppspelt. Han längtade nog efter att få se Sarahs reaktion när vi sa att huset var vårt och att vi skulle flytta in redan efter helgen.
-Okej, jag vill bara ha en glass först, sa Zayn och gick fram till disken.
-Jag med, sa jag och följde efter.
Vi beställde varsin glass och sedan gick vi ut till bilen där dom andra satt.












Sarah's POV

Vi var på väg till huset vi skulle kolla på. Jag hoppades att det skulle bli roligt och att huset var fint.
När vi hoppade ut ur bilen la Niall sina händer över mina ögon så jag inte kunde se någonting.
-Whollaaa, sa alla killarna och Niall drog bort sina händer.
Huset var så fint. Jag bara stod där och gapade.
-Det är helt underbart, sa jag och log mot killarna.
-Visst är det, sa Louis och gick mot dörren. Han tog fram en nyckel ur fickan och låste upp dörren.
-Är det ingen som ska visa oss runt, sa jag och kollade på Niall.
-Eh, just det. Det finns en sak vi måste berätta, sa han och kollade på Louis som nickade.
-Åh, gör det inte så svårt, vi har köpt huset och flyttar in på måndag, sa Zayn och la armen runt mig och drog in mig i hallen.
-VA? har ni köpt huset, sa jag chockat.
-Japp, sa Harry stolt och tog av sig skorna.
-Okej, sa jag och började småskratta.
-Och jag är han som ska visa dig runt, sa Niall och jag hoppade upp på hans rygg.
-Hoppla polle, sa jag och Niall började gå mot köket. När vi kom in var det ett stort vitt kök. Det var jätte fint. Jag skulle kunna tänka mig att laga mat här varje dag.
Sedan visade mig Niall runt i alla olika rum. Det fanns till och med ett spel rum. Och ett bio rum. Vi tänkte prova det och vi satte på en film. Filmen var inte så bra och jag somnade.















Sorry för det korta slutet. Jag ska iväg nu och ville lägga upp det ikväll. Ska träna hela kvällen så kom tillbaka och läs nästa det imorgon! :D
Ha en bra kväll:)
KOMMENTERA!!




XXX
Postat av: Miriam

Suuupeerbraa!! :D

Postat av: Anonym

jättebra, meeeer :D

Postat av: Johanna

Jätte bra , ser fram emot nästa :D

Postat av: Evelinn

Jätte bra novell! Började läsa den igår kväll och nu har jag läst alla kapitel som är ute. Men jag saknar stycken ur snygga Louis perspektiv och jag undrar om du inte kunde ha med hans tankar också? Annars är det skitbra :) Kram!



/Evelinn, www.haallstroms.blogg.se


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: