Chapter 21

-Det är nog bäst om vi går nu, sa Louis och viftade om utgången. Sarah grät hela vägen hem och en lång stund när vi väl kom hem. Liam ringde och avbokade hennes jobb imorgon och det vi skulle göra. Imorgon skulle vi ägna hela dagen åt Sarah. Hon fick göra vad hon ville och vi visste redan nu att hon bara skulle vilja vara hemma. Jag och Sarah gick in på mitt rum och la oss i sängen. Sarah hade inte glömt vad hon hade lovat och även om hon var ledsen höll hon det. Vi låg inne på mitt rum, myste och hånglade i en lång stund. Sedan somnade vi...



Harry's POV

-VAKNA, ropade Sarah och ringde med en klocka.
-Klockan är 8 älskling, gå och lägg dig, hörde jag Niall ropa.
-Nej, nu ska ni upp. Ni lovade att vi skulle göra vad jag ville idag och nu ska vi det, ropade hon medans jag och Louis gick ut i vardagsrummet där hon stod. På soffan i vardagsrummet låg det 5 högar och 5 väskor.
-Vad är detta, sa Louis och lyfte upp Sarah och la henne över ena axeln medans han snurrad runt.
-Överraskning, sa Sarah och skrattade.
Vi fick varsin väska och varsin hög med kläder. Det var bara en joggingoverall i svart och Sarah hade på sig en likadan. Zayn, Liam och Niall tog också på sig och sedan åt vi frukost.
-Vad är det vi ska göra, sa Niall och log mot Sarah.
-Ta med er era väskor och gå ut i bilen så får ni veta, sa hon och log medans hon reste på sig.
-Okej, sa jag och reste på min och tog väskan och gick ut i hallen, tog på mig skor och gick ut till bilen. Dom andra killarna kom efter och sedan kom Sarah och vi åkte iväg. Det tog ett tag innan vi var framme men när vi väl var det såg vi att vi stannade utanför en ishall. Niall och Liam började skratta.
-Ska vi åka skridskor, sa Louis chockat.
-Ja, idag är det jag som bestämmer, sa Sarah stolt och drog med oss in i ishallen.
När vi kom in öppnade vi väskorna dör det fanns hjälm, skridskor, handskar och så gav Sarah oss en klubba. Sarah skyndade sig på isen och började köra lite för sig själv. Hor var riktigt duktig. Efter ett tag gick hon av och fick hjälpa Niall att knyta skridskorna. Han var inte så bra på det. När alla var klara gick vi ut på isen. Eller rättare sagt ramlade ut på isen. Sarah skrattade åt oss. Ingen av oss var så bra på skridskor. Niall var den enda som kunde åka lite. När vi hade försökt en stund hjälpte Sarah oss en och en. Eftersom vi hade lovat henne det bara att göra. Det gick bättre och bättre. När vi skulle gå av isen kände jag mig riktigt duktig.
-Ska vi åka hem och äta nu, frågade Niall.
-Nej, nu ska vi träna, sa Sarah glatt.
-Va? var det inte detta som var träningen, frågade Louis.
-Nej, detta vara bara kul, jag har inte tränat på så länge och det vill jag göra idag, sa Sarah och pekade på våra väskor.
-Byt om så ses vi om 5 minuter, sa hon och log.
Jag och Louis började byta om till tränings kläder.
-Inga mer speciella dagar för Sarah inte, sa Niall när han kom fram till oss.
-Nej verkligen inte, sa jag och vi skrattade.












Niall's POV

Sarah var riktigt snygg i sina träningskläder och vi gick ut till bilen för att åka till stället vi skulle träna på. När vi kom fram hoppade vi ut ur bilen och gick in i en friidrotts hall. Vi skyndade oss in och tog på oss joggingskor.
-Idag är det jag som är eran tränare, sa Sarah och blinkade åt mig.
-Ska du inte träna, sa Harry lite surt.
-Jo, men till störst del är det jag som ska träna er, sa hon och vände sig om.
-Ni kan börja med att springa 10 varv. Och jag tar tid. SPRING, sa hon och log.
Jag som är lite lat la mig långt bak. Till och med sist. Jag och Harry var en bra bit bakom dom andra tills Sarah kom upp jämte oss på en elsparkcykel.
-Öka, sa hon och kollade på klockan innan hon åkte vidare. Jag och Harry ökade och snart var vi ikapp Louis. När vi hade sprungit 5 varv var vi jätte trötta. Louis och jag sprang ifrån Harry och ikapp Zayn. När vi var klara stod Liam och Sarah och pratade som om dom inte hade rört sig alls. Liam var inte ens trött.
Vi hade fys i en timma och sedan var vi klara. Jag var så trött så jag höll på att spy. Det var Harry och Zayn också. Vi gick till omkädningsrummet och duschade och bör om. När jag var klar gick jag ut till Sarah som satt och väntade på oss.
-Tack älskling, sa jag och gav henne en kyss.
-Det var så lite så, sa hon och skrattade.
Jag tog Sarah i handen och vi gick ut mot bilen. När vi kom ut började det snöa. Den första snön i London föll ner från himlen. Sarah älskade snö och blev jätte glad. vi stod där och bara kollade på när snön föll. Det började snöa mer och mer och tillslut hade det blivit ett vitt lager på marken. Då kom dom andra killarna ut och vi åkte hem. På vägen hem sa dom på radion att det skulle bli snöstorm. Vi åkte förbi en thai restaurang och köpte med oss nudlar hem. När vi kom hem hade det redan kommit minst 5 centimeter snö på marken och det var riktigt kallt. När vi kom in och skulle tända lampan funkade den inte. Strömmen hade gått och när vi kollade ut genom fönstret kunde vi inte se annat än bilar som lös.
Vi hade tänkt värma maten innan den blev kall men eftersom det inte gick vi vi äta det halvt ljummen. Det var inte jätte gott men det dög. Sedan la vi oss alla i min säng, eftersom den var störst. Vi ville inte tappa värmen. Vi tog fram en laptop som var 100% laddad och satte på en film. Jag satt jämte Sarah och Louis.
Louise viskade massa konstiga saker till mig hela filmen så jag inte skulle kunna koncentrera mig på den. Ibland gillade verkligen Louis att förstöra lite smått för andra. När filmen var slut spelade vi kort. Det var inte så lätt att se, för vi hade bara värmeljus och ficklampor.










Sarah's POV

Jag låg i sängen jämte Niall och Liam. Jag skojade och la mitt huvud innanför Liam's tröja för att inte frysa. Liam verkade tycka om det och la handen över mitt huvud. Det gillade inte Niall och brottade genast ner både mig och Liam på golvet. Liam, Niall och Zayn låg över mig och det gjorde riktigt ont. Dom vägde mer än var jag någonsin kunde föreställa mig.
-Flytta på er, skrek jag och dom aktade sig med en gång. Vi var väldigt trötta efter en lång dag så vi kunde inte annat än skratta. Vi spelade kort en stund till och pratade. Sedan kom Louis med den dummaste iden någonsin, att vi skulle göra sanning eller konka.
-Sanning elle konka Sarah, sa Louis och log stort mot mig.
-Sanning, sa jag och Niall buade.
-Okej, om du fick välja vem du ville, vem är roligast av oss här inne.
-Du, sa jag och alla skrattade.
-Såklart, sa Louis och log stolt.
Det höll på med sådana frågor ända tills Liam tog konka.
-Okej, Liam tar konka, sa Zayn och såg lite smått nervös ut.
-Okej, kyss Sarah, sa Harry och skrattade.
-Nej, aldrig sa Niall och slängde sig över mig.
-Det kan jag ju inte göra, sa Liam och skrattade.
-Är men med i leken får man leken tåla, sa Louis och Harry i kör.
-Men, protesterade jag och Liam samtidigt.
-Detta är ingen rolig lek, sa Niall som såg väldigt chockad ut.
-Kom igen, ett liten puss då, sa Louis.
-Ja, en lite puss är ju inget, ni är ju kompisar, sa Harry och han och Louis gjorde high five.
Liam kollade på Niall som inte ändrade på sin min en sekund. Han såg bara arg ut. Zayn satt och log och småskrattade för sig själv som bara han gjorde.
Sedan kollade Liam på mig. Jag visste inte vad jag skulle göra. Jag var ju tillsammans med Niall och då kunde jag ju inte pussa på Liam. Men på ett annat sätt var det ju bara en lek. Det måste väl ändå Niall fatta, eller?
Liam närmade sig mig och jag fick lite smått panik. Jag kollade på Niall och han började plötsligt le. Då tänkte jag att det måste vara okej om Niall ler.
Liam kom närmare och närmare och Niall's leende försvann när Liam bara var några millimeter ifrån mig. Då fattade jag att detta var helt fel. Men det var försent. Liam's läppar nuddade mina i en kuss i ungefär 2 sekunder. Det var ju egentligen inte någonting alls men Niall blev rasande. Han slängde sig över Liam och dom började brottas på golvet. Först trodde Louis, Harry och Zayn att Niall bara skojade men det gjorde han verkligen inte.
-Det var ju bara på skoj, ropade Liam.
-Men du skojar inte med mig, sa Niall argt.
Louis tog tag i Niall och Zayn drog tag i Liam.
Jag satt bara kvar i sängen. Varför tålde Niall aldrig ett skämt. Jag och Liam var ju bästa vänner och det var bara en kompis puss. Det kunde han inte bli arg för!
-Niall, sa jag och kramade mig fast i honom.
Niall försökte dra sig loss men jag släppte inte. Tillslut när han hade försökt ett tag började han skratta. Det gjorde Harry, Liam, Louis och Zayn också. Niall kysste mig och satte sig i sängen. Jag satt där chockat en stund.
-Förlåt Liam och Sarah, jag skulle inte blivit arg. Det var ju bara en kompis puss, sa Niall och log. Det var som om han läste mina tankar.
-Detta var första och sista gången så Liam och log.
Sedan somnade vi. Alla i samma säng. Vi låg lite huller om buller. På något sätt var det väldigt obekvämt men ändå inte.








Kapitel 21 ett kort innan jag går och lägger mig. Näst del imorgon blir en lång härlig del med massa kul!;)
Ju mer kommentarer ju längre och bättre blir det!:D
sov sött mina läsare!(L)


XXX
Postat av: Anna

Jag vill ha mer!, Jag vill ha mer!, Jag vill ha mer!, Jag vill ha mer! :)

Postat av: johanna

mer :D

ett långt inlägg idag , det hade varit grymt :D

fortsätt skriva , det är toppen :) :)

Postat av: Clara //taytays.blogg.se//

AMAJGAD IDA VAD BRAAAA :DD


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: