Chapter 20


Varför kunde man inte inte bara hoppa över morgon mötena. Dom var ju inget att gå på i alla fall. Nu hade 4 lärare pratat och det vara bara 1 kvar. Magister Leif.

-Hej alla elever, idag har vi några speciella gäster här på skolan. Låt mig presentera....














Sarah's POV

-One Direction allihopa!!, ropade Leif.
Jag bara satt där och gapade. Jag kollade på Louise och hon bara satt där med öppen mun. Men Matilda bara satt och log. Hon småskrattade lite, men jag trodde att hon skulle bli helt galen när hon fick se killarna.
Vad gjorde dom här? Jag skulle ju ändå åka hem ikväll.
WMYB's melodi började spelas och killarna började sjunga. Alla elever skrek och några grät (bara tjejer). Det kändes dumt att dom lipade när dom såg min kille och hans kompisar. Jag log mot Niall och han blinkade till mig. När dom hade sjungit klart l'ämnade dom scen och jag jag, Louise och Matilda gick bakom scen för att prata med dom.
-Matilda, varför blev du inte så glad, sa Louise.
-JAG FÖLJDE DOM IN OCH LOUIS GAV MIG EN KRAM, skrek hon. Jag och Louise skrattade och vi gick in genom dörren där killarna stod. Jag gick fram och gav Niall en perfekt kyss. Jag log när jag såg hur glad Harry blev när han fick se Louise. Dom stod och höll om varandra, sedan kysste Harry Louise. Matilda stod och pratade med Louis och jag såg att dom gillade varandra. Nu kunde det inte bli mer perfekt. Jag log och tog Niall och vi gick ut ur skolan till deras bil. Liam och Zayn följde med och vi satte oss i bilen. Vi satt och pratade ett tag och sedan kom Louise, Harry, Matilda och Louis. Dom happade in i bilen och vi åkte iväg.
-Vad ska vi göra nu, frågade Liam.
-Kan vi inte bowla, sa Zayn och vi bestämmde oss för att åka till Star Bowling.
Eftersom det var en vardag och alla gick i skolan eller jobbade  så var det inte så många här. Vi tog två banor och gick och hämtade skor. Sedan tog vi och hämtade var sitt bowling klot. Jag tog ett grönt, Louise ett rosa och Matilda ett blått. Jag, Liam, Niall och Zayn spelade på ena banan och Harry, Louise, Matilda och Louis på den andra. Jag var inte så bra på bowling så varje gång jag skulle skjuta ner käglorna kom det upp små väggar på sidorna. Niall och Liam tyckte det var jätte roligt och skrattade varje gång. Alla killarna fuskade och gick lång ut på banan och kastade sitt klot. När vi skulle kolla hur det hade gått gick vi fram till disken och jag skulle be om pappret med resultatet.
När jag kollade på pappret började jag ner ifrån. Sist kom Louis och sedan Matilda. Dom hade bara skrattat och rullat iväg sina klot. Det var ganska kul att se på. Sedan kom Zayn, han var bara anmält dålig på bowling. Sedan kom Niall och Harry på delad tredje plats. Det var alltså jag eller Harry som hade vunnit. Då kom Niall fram och tog ifrån mig pappret.
-Jag slår vad om att du kom sist Sarah, sa han och jag skrattade.
-Nej, jag kom före dig, sa jag och log mot honom med ett retsamt leende. Jag såg hur Niall kollade på pappret och bara gapade.
-Hur kunde du vinna, sa han och kollade med en frågande blick. Niall hatade att förlora så jag visste att han var riktigt arg bara att han inte visade det. Han skulle alltid tävla om allt.
-Dold talang, sa jag och blinkade mot honom medans han gick imot mig och gav mig en kyss.
-Jag vann va, sa Harry när han och Louise kom fram till oss.
-Nepp, sa Louise när hon kollade på pappret.
-VA? sa Harry när han fick se pappret och alla började skratta. Alla blev väldigt chockade över att jag vann och dom tyckte det var väldigt komiskt. När vi hade tjataj klar om att det var jag som hade vunnit och vi skulle lämna bowlingen var redan klockan 4. Jag skulle behöva åka hem och packa ihop mina saker och sedan åka. Jag hade verkligen ingen lust att åka här ifrån. Jag ville stanna några dagar till. Men det gick inte för imorgon skulle jag jobba. Så alla åkte hem till mig och vi packade ihop mina saker. Louise och Matilda skulle följt med till flygplatsen men det gick inte. Dom skulle iväg.











Matilda's POV
Vi stod utanför Sarah's hus och väntade på bilen som skulle hämta upp Sarah och killarna. Vi stod och pratade en stund ända tills bilen kom. Jag ville inte att Sarah skulle åka. Och jag ville inte att Louis skulle åka häller. Jag gav Sarah en jätte kram och sa hejdå. Louise och Harry stod en bit bort och hånglade. När jag kollade på dom log jag för mig själv. Jag skulle just ge Zayn en hejdå kram när någon lyfter upp mig i sin famn.
-Får jag ta med dig hem, säger Louis med mig i luften. Jag bara skrattade åt honom.
-Jag menar allvar, sa han och blinkade åt mig.
-Nej, tyvärr går inte det. Men jag kommer gärna och hälsar på.
-Hellre än gärna, sa han och gav mig en jätte kram och en puss på kinden.
-Sköt om din, var det sista han sa innan bilen åkte iväg. Jag och Louise kramade om varandra och jag såg hur ledsen hon var. Vi gick hem till Louise och upp på hennes rum. Vi satte oss på hennes säng och snackade.
-jag ville inte att dom skulle åka, sa jag och gav Louise en till kram.
-Inte jag häller, sa hon och snyftade. Sedan satt vi tysta en stund. Min mobil ringde och det var Sarah.
-Hallå, svarade jag.
-Heej, det är jag, hörde jag Louis röst.
-Åh, hej Louis är ni vid flygplatsen än.
-Ja, vi sitter på ett cafe nu, och vi ville bara hälsa att vi saknar er och att ni måste komma och hälsa på snart.
-Det är klart vi kommer och hälsar på, sa jag glatt.
-Bra, sa han och det kändes som att han var glad över det.
-Okej, men när flyger ni då?
-Vi skall gå till vår gate nu, så jag måste lägga på. Men jag lovar att vi ringer igen när vi är hemma.
-Okej, ha det jätte bra så ses vi. Jag kommer sakna dig.
-Jag kommer sakna dig med, sa han och jag log.
-Hejdå, sa vi i mun på varandra och la sedan på.
Jag kollade på Louise som såg väldigt trött ut. Vi bestämde oss för att sätta på en film och plugga lite. Idag hade varit en rolig, jobbig och underbar dag och vi blev båda lite trötta av det.











Niall's POV

-Var är Sarah, frågade Liam plötsligt när vi skulle gå ombord.
-Va? är hon inte här, sa jag och kollade mig omkring.
-Nej, sa Louis och började ropa på henne.
En bit bort såg vi henne stå och prata med 3 killar med hockey backar och klubbor. Det såg ut som om dom kände varandra och jag gick fram för att hämta Sarah.
-Vi måste gå nu, sa jag och kollade menande på Sarah.
-Åh, okej. Men detta är mina kompisar från hockeyn.
I lördags hade Sarah lagt upp en bild med en av killarna och jag hade blivit lite smått sur.
-Detta är Andy, Oskar och Kim, sa hon och killarna log mot mig.
-Hej, sa killen som hade varit på bilen.
-Hej, svarade jag och log lite stelt.
-Och detta är min kille Niall, sa Sarah och la armen om mig.
-Jaja, men nu måste vi faktiskt gå, sa jag stolt.
-okej, hejdå killar vi ses säkert när jag kommer hem nästa gång, sa Sarah och gav dom varsin kram. Det gillade jag såklart inte. Jag ville helst att det bara skulle vara jag som kramade henne.
Jag och Sarah fick skynda oss bort och in i planet. Direkt när vi satte oss startade planet. Sarah somnade mot min axel direkt. Jag somnade efter ungefär en halv timma, när min mobil laddade ur.

Jag vaknade inte förs än vi var framme. Sarah knuffade lite på mig för att jag skulle vakna till. När jag såg henne började jag le. Till och med när hon var nyvaken var hon söt. När vi kom ut ur planet hade radan Bill hämtat våra väskor och tagit dom till bilen. Jag hade bara mitt hambagage med mig nu. Louis och Sarah gick till Starbucks för att Louis skulle köpa kaffe och Sarah ville ha något att dricka. Jag och Liam går en bit bakom dom och vi hör plötsligt hur Sarah skriker till och hur hon och Louis sedan börjar skratta. När vi kommer in på Starbucks han Sarah kaffe över hela sig. Dom står och skrattar och tjejen i kassan ser lite förvånad ut.
-Jäklar vad varmt kaffe, sa Sarah och hoppade omkring.
-Det var inte meningen, sa Louis medans han skrattade.
-Niall, har du kläder i ditt hambagage, frågade Sarah.
-En Jackwills joggingoverall, sa jag och öppnade väskan.
Sarah tog med mig in på en toalett och hon började byta om. Hon drog av sig alla kläder med spillt kaffe på och tillslut hade hon bara bh och trosor på sig. Jag öppnade väskan och tog fram kläderna som fanns i den. Det var en grå tjocktröja med blå text på och par baggie joggingbyxor som passade till. Sarah skulle precis ta kläderna när vi möttes i den perfekta kyssen. Den varade en lång stund. Ända tills Louis kom och knackade på dörren.
-Hur går det, sa han och han skrattade fortfarande.
-Det går bra, vi kommer, sa Sarah och började dra på sig byxorna. Att Louis alltid skulle förstöra när det var som bäst.
-Vi tar det senare, sa Sarah när vi gick ut från toaletten. Jag log för mig själv och längtade tills att komma hem till lägenheten. Just nu önskade jag att inte alla killarna bodde i samma lägenhet. Men det fanns inget att göra åt. Vi åkte först hem till Sarah. När bilen stannade utanför gick jag, Sarah och Harry in. Liam, Zayn och Louis väntade i bilen. När Sarah skulle låsa upp sin dörr var den redan öppen.
-Konstigt, sa Harry och gick in först. Efter kom jag och Sarah. Jag tog upp min telefon och skickade ett sms till Bill att hans skulle komma upp. När vi kom in stod bara alla 3 och gapade. Allt var borta, väggarna var sönder klottrade, allt var förstört.
Sarah började gå runt och hon såg helt förstörd ut. Jag hörde hur hon började gråta. Jag gick fram och gav henne en kram.
-Vem fan har gjort detta, sa Bill som just kom in genom dörren.
-Ingen aning, sa Harry som började gå runt och kolla efter spår. han skulle alltid lådsas som om han var en dektektiv eller något.
-Det kommer bli bra, du får bo hos oss, viskade jag i Sarah's öra.
Bill ringde några samtal och jag, Harry och Sarah gick in på hennes rum. Allt var förstört där med och hon fick bokstavligt talat panik. Sarah blev så arg så att hon slog en hål i väggen. Hennes hand började blöda men hon brydde sig inte. En sak var säker och det var att aldrig göra henne arg. Undra om hon skulle slå hål på mig då. Jag kramade om Sarah och Louis, Zayn och Liam kom in.
-Sarah, vi är väldigt ledsna, sa Zayn som också gav henne en kram. När Sarah öppnade sin gaderob var det nog. Den var tom! Sarah satte sig på sängen och började stor gråta.
-Det är nog bäst om vi går nu, sa Louis och viftade om utgången. Sarah grät hela vägen hem och en lång stund när vi väl kom hem. Liam ringde och avbokade hennes jobb imorgon och det vi skulle göra. Imorgon skulle vi ägna hela dagen åt Sarah. Hon fick göra vad hon ville och vi visste redan nu att hon bara skulle vilja vara hemma. Jag och Sarah gick in på mitt rum och la oss i sängen. Sarah hade inte glömt vad hon hade lovat och även om hon var ledsen höll hon det. Vi låg inne på mitt rum, myste och hånglade i en lång stund. Sedan somnade vi.











Kort kapitel men jag har prov imorgon och jag måste verkligen plugga!
se det från det ljusa sidan så kommer det ett längre avsnitt imorgon!! ;D
KOMMENTERA VAD NI TYCKTE!!


XXX


Postat av: johanna

spännande :D

mer , mer , mer :D

Postat av: Therese

Det är verkligen inte ett kort inlägg!! nene.... haha as grym novell!!! :D

Postat av: Julia Ekedahl

Sluta aldrig skriva! <3

Postat av: OIivia

Skriv meeeer! :D


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: