Chapter 2

-Ska vi gå?, frågade Liam.
-Jag måste förbi studion och hämta min onepiece, sa Harry.
-Vi är på, sa jag och Liam i mun på varandra och jag lämnade McDonalds med ett stort leende på läpparna....'





Sarahs POV

På vägen hem gick jag förbi en thai restaurang och köpte med mig lite nudlar. Väl hemma var det tyst och mörkt. Att bo själv tyckte jag inte var jätte roligt.
Jag tände ljuset i hallen och gick in i mitt sovrum. Jag tog på mig en mörk blå A&F mjukis overall och gick in i badrummet och borstade igenom mitt hår. När jag skulle tvätta av mig i anskitet hör jag hur min mobil börjar ringa. Jag springer ut i hallen och rotar fram mobilen ur väskan.
Det är "Niall Den Snyggaste Och Bästaste" som ringer. Jag ler lite för mig själv och står och kollar på skärmen. När det har ringt ett tag kom jag på att jag behövde svara.
-Hej det är Sarah, sa jag nervöst.
-Ciao Sarah, det är Niall här, sa han med en glad och trött röst.
-Jaha, hej du, sa jag glatt.
-Har du lust och gå och ta en pizza eller något?
-Ja, jätte gärna. Jag började le ännu mer och fick en varm känsla som gick igenom hela kroppen.
-Ska vi träffas där klockan halv 9 eller?
-Om 20 minuter då?
-Ja det blir bra. Men är det okej om jag tar med mig Liam, Harry, Zayn och Louis? frågade han.
-Jadå, men vilka är det?
-Vet du inte vilka det är? sa han och skrattade.
-Nej, sa jag och började fundera.
-Det är dom sista 4/5 av 1D, sa han och skrattade ännu mer.
1D, tänkte jag för mig själv. Vilka är det? 5 killar, ett band, 1D.
Shit. Detta är självaste Niall Horna från One Direction. Hur kunde jag missa det. Jag är inte deras största fan, men jag har lyssnat en del på deras låt WMYB.
-Hallå? hörde jag en röst från andra sidan luren.
-Oj, jag tänkte bara lite. Är det okej om jag kommer i jogging overall, jag kom precis hem och är väldigt trött.
-Så klart, det har vi också! sa han och jag började fnissa.
-Okej men jag går nu, sa jag medans jag fnissade av glädje.
-Gör du så, sa han och vi la på.
Jag skyndade in i badrummet och fixade mig lite innan jag drog på mig ett par converse och en jackwills väst. Jag låste dörren oredentligt och gick raskt ut mot Carnaby street.
Efter 5 minuter kom jag på att jag inte riktigt visste vart jag skulle. Det enda Niall hade sagt var att vi skulle äta pizza. Jag fortsatte att gå och plötsligt hör jag en bil bakom mig tuta. Det är en svart stor bil/buss med tornade rutor som kör upp bakom mig. Först blev jag lite rädd men när jag ser en USA onepiece kliva ut ur bilen började jag bara skratta.
Det var så klart Niall.
-Hej, sa jag och gick fram och fick en kram. En varm gosig kram.
-Heej, sa Niall och log mot mig.
-Vart ska vi, frågade jag.
-Vi orkar inte åka någonstans så vi köper med pizza hem och ser en film, om det är okej.
-Ja, det är nästan roligare, sa jag och vi hoppade in i bilen.
Väl inne i bilen var det tomt. Jag trodde att dom andra killarna skulle vara där men Niall berättade för mig att dom hämtade maten och hyrde film.
Niall´s mobil ringde och han svarade. Efter ett kort samtal med få ord la han på.
-Det var Harry, sa han lite trött.
-Var det något speciellt? frågade jag.
-Nej han sa bara att vi skulle skynda oss så att pizzan inte bl ev kall.
2 minuter senare klev vi ut ut bilen och gick upp för en lång trappa.
När vi väl var uppe vid dörren öppnades den med att Louis kom ut springandes med Liam precis bakom sig. Liam höll ett stort glas med vatten och han var helt blöt. Niall och jag skrattade så att det gjorde ont i magen. Liam tömde glaset över Louis som sedan skulle tömma en liten hink med vatten över Niall. Men Niall flyttade på sig så att jag fick allt vattnet över mig.
Det blev helt tyst..
Men efter bara några sekunder brast alla fyra ut i skratt.
-Förlåt, sa Louis med illröda kinder.
-Nej gud det gör verkligen inget, sa jag och skrattade lite till.
-Du får låna en tröja av mig, sa Niall och blinkade åt mig medans han tog tag i min arm och drog in mig in i lägenheten. I hallen möttes vi av inte en jätte glad Zayn som knappt sa hej. Han gick bara förbi.
Niall öppnade en dörr och tog med mig in och stängde dörren efter oss. Han tände lampan.
-Oherre, sa jag när jag stod och kollade ut över den största walk in closet jag någonsin sätt.
Niall skrattade till när han slängde en hollister tröja i ansiktet på mig.
Jag börjde at dra av mig dem blöta kläderna och drog på mig tröjan.
Sedan fick jag ett par gråa mjukis byxor också.
-Tack, sa jag och rodnade.
-Kom så äter vi, sa han med ett mystiskt leende.
Vi gick ut till vardagsrummet där dom andra 4 redan slagit sig ner i soffan.
-Detta är Sarah, sa Niall och la sin arm om mig.
Jag hälsade på alla och slog mig ner i soffan jämte Niall och Harry, och vi satte på filmen.





Niall´s POV

Sarah, Louis och Liam sov.
Filmen var snart slut och jag, Zayn och Harry kastade godis på varandra.
Sarah låg på min väster axel och var riktigt söt även när hon sov.
Jag ville väcka henne men ändå inte.
Vi som var vakna såg klart på filmen och sedan somnade jag.



Harry´s POV

Nu var det bara jag som inte somnat än.
Klockan närmade sig 2 och jag var jätte trött.
Då kom jag på att Sarah var kvar. Skulle jag väck henne och följa henne hem, eller skulle hon få sova?
Jag hann aldrig bestämma mig förs än jag somnade med mitt huvud i Louis knä.


Mitt i natten vaknade jag igen, och kom på att Sarah fortfarande inte hade gått hem. Jag kollade på klockan och den var halv 4. Jag gick upp ur soffan och gick och tog på mig en jacka och ett par skor. Sedan tog jag fram Sarah´s skor och en av Niall´s jackor. Jag gick tillbaka till soffan och väckte Sarah.
-Vad är klockan, sa hon med halvöppna ögon.
-Klockan är 4 och du måste gå hem och lägga dig, viskade jag.
Samtidigt vaknade Zayn.
-Vad händer, sa han trött.
-Jag tänkte följa Sarah hem, viskade jag till honom för att inte väcka några andra.
-Jag följer med, sa han och gick ut i hallen och drog på sig skorna.
Sarah klev upp ur soffan och tog på sig sina skor och Niall´s jacka och tog mig under armen medans jag ledde henne ut ur lägenheten. Påvägen hem till Sarah pratade vi om allt möjligt, och hon berättade att hon först inte hade fattat ett det var Niall Horan från One Direction och jag och Zayn skrattade så mycket att vi säkert väckte någon som sov.
10 minuter senare var vi hemma hos Sarah. Vi satte oss i hennes soffa, vi pratade och drack oboy.
Efter en timma somnade vi. Jag och Zayn skulle ha gått hem men vi glömde helt enkelt av det.




Detta var andra kapitlet! :) Skriv vad ni tyckte så skulle jag bli jätte glad.(L)
Nästa kapitel kommer nog imon! håll ut! haha..

XXX

Postat av: Hannah

skiit bra :) skriv en till del snart :P


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: