Chapter 19

Till sist var det efterrätt och det var en chokladtårta med vaniljglass. Niall lämnade inte något kvar på någon tallrik medans jag nästan inte åt något. Han skrattade åt mig och jag log. Efter maten hade Niall hyrt en båt för att vi skulle se New York på natten när allting lös. Det var så vackert och romantiskt. Vi åkte förbi frihetsgudinnan och det började skjutas fyverkeri. Jag älskar dig Niall, sa jag och vi möttes i en perfekt kyss. Det var ett prefekt slut på New York resan. Imorgon skulle jag hem till Svarige men jag hade hällre stannat här...







Sarah's POV

Niall's alarma ringer tidigt nästa morgon.  Jag skyndar mig in i duschen och tar en varm dusch. Jag torkar håret sminkar mig och tar på min onepiece och ett par converse. När jag är klar får jag vänta på Niall en stund och sedan tar vi våra väskor och går bort till Louis och Harry. Dom har redan gått ner så vi hämtar Zayn och Lima isället. Jag, Liam, Niall och Zayn går ner och möter Harry och Louis i receptionen. Vi går ut till bilen som väntar på oss och vi åker till flygplatsen. Väl inne på flyplatsen åt vi frukost. Vi pratade om vad jag skulle göra hemma och lite annat. Jag skulle bara vara hemma tills på måndag kväll, då åker jag tillbaka till London. På tisdag ska jag jobba men A&F och vi ska fotas vid havet så vi ska åka tidigt på morgonen. När vi hade ätit följde killarna mig till min gate. Alla gav mig en kram och Niall såg väldigt ledsan ut. Jag kysste Niall.
-Jag kommer sakna dig, sa han och jag log.
-Jag kommer sakna dig också, sa jag och vi möttes i en helt perfekt kyss.
Jag vände mig om och gick in i planet. Min mobil plinade till och jag hade fått 5 sms.
1 från Liam, 1 från harry, 1 från Louis, 1 från Zayn och 1 från Niall.
Dom skanade mig skrev dom. Jag skrattade för mig själv och gick till min plats. När planet startade kände jag en tår rinna ner för min kind. jag torkade bort den och somnade.

Jag vaknade några timmar senare av att allt folk började gå ut ur planet. Jag reste mig och tog ner mitt hambagage. jag gick ut ur planet och hämtade mina väskor. När jag hade gjort det kom det två tjejer springande mot mig. Det var Matilda och Louise. Mina allra bästa kompisar.
-HEEEEEEJ, skrek jag och mötte dom med en jätte kram.
-Vi har saknat dig sååååå mycket, sa Louise.
-Och jag har saknat er ännu mer, sa jag och blev lite tårögd.
När vi givk ut från flygplatsen höll vi krok arm och log som solar. Jag var så glad att vara hemma. När vi kom ut stod mamma och pappa ioch väntade på mig. Jag gav dom en jätte kram och sedan kom min bror Oskar. Jag gav honom också en kram. Sedan åkte vi hem. Í bilen skickade jag ett sms till Niall: Jag är hemma nu, saknar dig! Älskar dig också!(L)
han svarade nästan direkt efter: Vi är också hemma och jag saknar och älskar dig meer!!:D(L)
När vi kom hem åkte jag, Louise och Matilda till Hemmakväll och hyrde en film opch köpte en massa godis. Vi åkte bussen. Jag kände äntligern hur skönt det var att vara hemma i sverige. Jag älskade att höra att alla pratade svanska. När vi skulle åka bussen hem kollade jag var klockan var och den var 7. Jag skickade ett sms till pappa och kollande upp när hovås skulle spela hockey match ikväll. Pappa var tränare för mitt gammla lag. Jag kommer ihåg att jag var sjukt kär i en kille där som hette Andy. Matchen började om 30 minuter och vi bestämde oss för att åka och kolla. Det var i Marconihallen. När vi kom in möttes vi av en svettlukt. Jag log för mig själv och tänkte på när jagf spelade förr. Jag gick mot pappa som stod lite längre bort i korridoren. När jag kom fram gav jag pappa en kram.
-Du får gå in och säga hej, sa pappa och öppnade dörren.
-okej, sa jag och gick in. I dörren möttes jag av en gammal kompi som hette Kim. Jag gav honom en kram och sedan kom Andy. Han var fortfarande lika snygg och jag log lite.
-Hej Sarah, sa han och gav mig en stor kram.
-Hej, sa jag och log ännu mer.
-Jag har saknat dig, sa han och jag började rodna.
Matilda och Louise stod bakom mig små fnissade. Dom visste att jag hade gillat Andy.
Jag visste inte vad jag skulle säga så j ag bara skrattade.
-Sarah, du får tyvärr gå nu vi ska ha genomgång, sa pappa och jag var påväg ut.
-Kan vi inte ses efter, skrek Andy när jag lämnade omklädningsrummet. Vi gick ut och satte oss på läktaren och kollade på matchen. Det var Hovås-Kings och det var ingen roliga match. Den slutade 3-2 till Hovås. När vi skulle gå ringde Andy. Först tänkte jag inte svara för jag hade ingen lust att träffa honom nu när jag skulle vara med Louise och Matilda. Jag väntade och kollade om han tänkte lägga på men det gjorde han inte. Jag tryckte sakta in det gröna svarar knappen på telefonen och svarade.                             -Hallå, sa jag tyst

-Hej det är Andy, ska vi ses?

-Nu? frågade jag och hoppades att han skulle säga nej.

-Ja, om du vill. Vi kan göra vad du vill.

-Okej men skynda dig då, sa jag och la på.

10 minuter senare kom Andy och hans kompis Oliver ut till oss. Vi åkte med pappa som körde oss till Louise, eller rättare sagt hem. Jag och Louise bodde grannar och vi hade gjort det i 14 år. När vi kom hem till mig var det ingen hemma. Mamma och pappa skulle på fest och Oskar sov hos en kompis. Vi satte oss i källaren och kollade på filmen vi hade hyrt. Den handlade om en tjej Afrika som flydde till London och blev en topp modell. Efter filmen satt vi och pratade. Det kändes inte så roligt och jag ville att killarna skulle gå. Det var ju roligt att träffa dom igen men jag ville ha en tjej kväll. Imorgon var det ju söndag och Louise och Matilda skulle till skolan och jag hade erbjudit mig att följa med. Efter en stund när klockan närmade 1 skulle Andy och Oliver gå. När vi stod i dörren böjde sig Andy fram och försökte kyssa mig. Jag puttade bort honom och stängde dörren framför ögonen på honom. Matilda och Louise låg ner på golvet och skrattade. Vi gick ner i källaren och gick in på datorn lite. Vi hade tänkt video chatta med Niall, Harry och Louis lite. Vi satte på kameran och pratade i flera timmar. När klockan var 4 på morgonen somnade vi på golvet.





 



Niall's POV

Jag vaknade nästa morgon, eller rättare sagt dag. Klockan var redan halv 3 och jag fick lite panik. Vi skulle flyga till Sverige om 3 timmar och jag hade inte packat än. Jag hade inte ens packat upp. Jag skyndade mig att ta på mig ett par jeans och en blå tjock tröja. Jag tömde ut min väska och gick in i min gaderob för att packa med andra kläder. Jag behövde inte så mycket för vi skulle bara vara borta ett dygn. Jag tog med mig ett par chinos och ett par jeans. Sedan tog jag med mig 5 olika tröjor så jag hade något att välja mellan. När jag hade packat färdigt ringde jag Liam.

-Var är ni, sa jag när han svarade.

-Vi kommer nu, sa han och öppnade dörren.

-Vi har köpt pannkakor, sa Louis och slängde en påse på mig.

-Tack sa jag och log.

Vi satte oss och åt och sedan var det dags att åka. Vi gick ut till bilen och lastade in våra väskor. Sedan skyndade vi till flygplatsen. Vi trodde alltid att vi hade gått om tid men det hade vi aldrig. Vi gick fort till våran gate och gick in i planet. När vi väl satte oss gick jag in på twitter och låssades som om jag var kvar i London ifall Sarah skulle se det. "Going down and eat breakfast now... tired" Sedan la jag ner telefonen och började spela nintendo DS. Det gjorde jag hela vägen till Sverige. Jag spelade pokemon mot Harry och Liam. Jag tyckte själv att jag var grym på det. När vi väl var framme var det första gången det inte var några fans på flygplatsen. Resan vi gjorde var ju hemlig. Det var väldigt skönt att bara kunna gå där ifrån utan att ta kort och skriva autografer. När vi kom ut och satte oss i bilen kändes det så skönt att äntligen vara i Sverige igen. Vi hade varit där hela sommaren fast i Stockholm. Nu var vi för första gången i Göteborg. Vi åkte till vårt hotell som låg inne i stan. När vi väl kom in på vårt rum var vi väldigt trötta. Vi ringde till Louise's skola där Sarah skulle imorgon. Vi kollade bara hur vi skulle göra. Vi skulle gå in på baksidan av skolan och när dom hade morgon möte skulle dom presentera oss och vi skulle komma ut på en scen och sjunga någon låt för skolan. Det var inte vad vi hade tänkt från början med det funkade väl bra. När vi hade ringt runt lite beställde vi upp mat till rummet och åt. Innan vi somnade spelade vi lite kort.





 



Sarah's POV

Nästa morgon vaknade vi klockan 4 på eftermiddagen. Jag blev lite irriterad för att jag skulle åka hem imorgon och vi skulle knappt hinna göra något idag. Det hade redan börjat mörkna ute. Vi bestämde oss för att gå på "Jul på Liseberg". Vi skyndade oss att göra oss i ordning och sedan åkte vi till stan. När vi kom dit började det snöa. Louise hade med sig sin systemkamera och det blev fantastiska bilder i snön. Vi hade det hur kul som helst. Man kunde tyvärr inte åka så mycket med det gjorde inget. När klockan närmade sig 9 gick vi och åt på en restaurang. Louise kände dom som ägde restaurangen så vi åt gratis. När vi år våran efterrätt kom det fram en tjej som var i vår ålder och kollade på oss med stora ögon.

-Är det inte du som är Sarah Deak, Niall Hornas tjej, frågade hon och det såg ut som hon skulle börja gråta.

-Kan inte jag får ta ett kort med dig, frågade hon och log.

-Jo visst, sa jag och hon gav sin kamera till Matilda och jag la armen om henne och Matilda tog några kort. Sedan gick hon iväg igen.

-När blev du en kändis, sa Louise och vi skrattade.

-Ingen aning, sa jag och vi skrattade så mycket. Det där med att ta kort med folk och att ge min autograf var inte min grej, det kändes bara konstigt och dumt. När vi hade ätit hämtade pappa oss och jag sov hos Louise. Vi somnade direkt när vi kom hem. Vi var så trötta och imorgon var det skola.





 


Matilda's POV

Jag vakande av att min mobil ringde. Det var ett okänt nummer och jag svarade lite trött.

-Hallå.

-Hej, är det matilda, frågade en röst som jag kände igen. Den pratade på engelska.

-Ja det är jag, vem är det?

-Det är Niall, Sarah's kille, sa han och jag tappade hakan. Jag visste ju att Sarah var tillsammans med Niall Horan från 1D, mitt favorit band, men jag trodde aldrig han skulle ringa och väcka mig.

-he-he-heej, fick jag fram och han skrattade.

-Jag och killarna är i Sverige och ska överraska Sarah och Louise på skolan idag, skulle du kunna möta upp oss och visa oss vägen till scenen s att dom inte märker något.

-Okej, sa jag glatt. Vi pratade ett tag till om hur vi skulle göra och sedan la jag på. Jag skulle få träffade Louis Tomlinson, världens snyggaste och roligaste kille. Jag tror att Niall märkte att jag tyckte om Louis mest för varje gång han nämnde hans namn började jag stamma och fnissa lite tyst. Jag skyndade mig att ta på mig, äta och sminka mig. Sedan gick jag till bussen. Sarah hade ringt och frågat om jag ville åka med i bilen men jag sa att jag gärna åkte bussen. Det gjorde jag bara för att jag inte skulle träffa dom innan morgon mötet. När bussen stannade utanför skolan ringde min mobil. Det var ett okänt nummer men inte samma som förut. Jag svarade:

-Hej det är Matilda.

-Hej, detta är Louis Tomlinson, hörde jag en röst. Jag började skaka lite lätt men inget överdrivet. Jag tog ett djupt andetag.

-Heej, Louis. Var är ni?

-Vi sitter i en svart bil bakom skolan och väntar på dig, du måste skynda dig morgon mötet börjar sa han och jag gick mot baksidan av skolan. Där stod det en svart bil.

-Är det en svart audi, frågade jag.

-Ja, det är det, vi kommer ut om du ser den.

-Okej, sa jag och la på.

Ut ur bilen kom Niall Horan, Harry Styles, Liam Payne, Zayn Mailk och Louis Tomlinson. Jag var så glad över att äntligen få se dom men jag vågade inte visa det. Då hade det blivit lite pinsamt. Dom gick mot mig och jag fick en kram. Louis kollade på på mig och log. Sedan blinkade han åt mig också. Jag log så mycket som jag kunde. Vi smög in i skolan genom en dörr som låg på baksidan. Man behövde bara gå en lång gång så var man bakom scenen. När vi kom fram stod det några lärare som skulle prata på morgon mötet och killarna började prata med dom.

-Jag går nu, sa jag och började gå mot en dörr så jag kom ut i salen där att elever satt. Då tog Louis tag i min arm och gav mig en stor kram.

-Tack, sa han vi båda log. Jag kollade rakt in i hans fina ögon och sedan kom Harry och förstörde allt.

-Sarah och Lousie sitter på andra raden längst till höger, dom har sparat en plats åt dig, sa han och knuffade mig lite löst i ryggen för att jag skulle skynda mig ut och sätta mig. Jag öppnade dörren och gick fram till Louise och Sarah.

-Hej, sa jag och satte mig jämte Sarah som satt längst ut.

-Var har du varit, sa hon och log.

-Pratade med en lärare, ljög jag.

-Okej, tyst det börjar nu och vi vill väl inte bli utslängda.





 


Louise's POV

Varför kunde man inte inte bara hoppa över morgon mötena. Dom var ju inget att gå på i alla fall. Nu hade 4 lärare pratat och det vara bara 1 kvar. Magister Leif.

-Hej alla elever, idag har vi några speciella gäster här på skolan. Låt mig presentera....





 


Detta var kapitel 19! hope you lite it!

KOMMENTERA VAD NI TYCKTE!

ha en bra kväll:)



Postat av: Therese Berntsson

nästa del?? sjukt bra! :)

Postat av: eveline mellergren

åh shit va jag längtar tills nästa.. ;) haha grym är du!

Postat av: miriam :)

Den e så sjuukt bra!! Så himla spännande också, längtar till nästa nuu!! :D

Postat av: Anonym

kanon bra!!

längtar tills nästa!!!! :DDD

Postat av: Anonym

Åhh fy va segt att den stannade där , usch va spännande , grymt Ida , :D

Postat av: Julia Ekedahl

Åååh, kom igen! du kan ju inte sluta där!! :(

Haha, ialla fall super bra! har suttit och läst alla kapitel idag! <3


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: