Chapter 17

-Nej det var det inte, jag tror Liam har smittat mig.
-Oj då, sa jag och satte mig jämte henne på golvet.
Vi satt inne på toaletten nästan hela natten och jag kunde inte sova. Inte Sarah häller, hon spydde nästan hela natten och jag fick hämta vatten och annat till henne.
När klockan var 6 på morgonen somnade Sarah i mitt knä och jag somnade äntligen...










Sarah's POV

Jag vaknade nästa morgon av att jag hade världens huvudvärk. Jag låg inne i badrummet. Jag kollade omkring mig och Niall var också här. Jag kunde inte minnas att jag hade varit här igår. Det enda jag kunde minnas var att jag hade ätit på McDonalds och sedan kollat på en film i Liam och Zayn's rum.
Det knackade på dörren men jag orkade inte öppna så jag la mig ner och låssades att jag sov. Då vaknade Niall och han reste sig och gick för att öppna dörren. Det var Louis, Zayn och Harry som kom in. Jag reste mig upp och drog täcket om mig och gick ut till dom.
-Är du sjuk eller, frågade Louis och kollade lite konstigt på mig.
-Nej, svarade jag och Niall protesterade imot.
-Jo, hon har spytt hela natten. Vi somnade klockan 6 imorse.
-Nar jag vaknade, sa Zayn och Sarah skrattade.
-Men Niall du måst e skynda dig, vi ska vara med på en intervju om 40 minuter och du sa igår att du skulle vara klar nu, sa Harry stressat.
-Okej, men var är Liam, frågade jag.
-Han är fortfarande sjuk, svarade Louis.
-Men jag skyndar mig, sa Niall och gick och tog på sig.
Som vanligt satte sig killarna framför tv:en och zappade mellan kanalerna. Efter 10 minuter var Niall klar.
-Men kan jag gå över till Liam då, frågade jag Louis.
-Ja, du kan följa med oss så lämnar vi dig där, svarade han.
-Tror du inte jag kan gå själv, sa jag och han skrattade.
-Nej, det gör jag faktiskt inte.
-Okej men kan ni vänta en minut jag ska bara fixa en sak, sa jag och sprang och tog på mig ett par A&F pjamas shorts, ett vitt linne och en stickad tröja över. Sedan hämtade jag min dator och mobil och tog på mig ett par gosiga strumpor. Jag skyndade mig ut till killarna som väntade på mig i dörren och sedan gick jag över till Liam.
-Jag älskar dig, sa Niall i dörren och gav mig en kyss på kinden.
-Jag älskar dig också, sa jag och log.
Sedan gick killarna och jag stängde dörren bakom mig. Jag gick in och skulle kolla var Liam var. Han hade somnat i soffan. Jag kände hur trött jag var och satte mig ner på golvet jämte soffan.
Jag somnade.

-Sarah är du vaken, hörde jag någon säga. Jag kollad mig omkring och såg Liam komma ut från badrummet med bara en handduk runt midjan. Liam var den som var mest vältränad av alla killarna. Det fanns ju dom som inte var tränade alls, men det var bara gulligt.
-Jag vaknade nu, sa jag och log.
-Ska vi äta frukost eller något?
-Ja, men jag måste bara duscha först, sa jag och reste mig upp och gick mot dörren.
-Ta inte hela dagen på dig, ropade Liam till mig innan dörren stängdes igen.
Jag skyndade mig in på rummet och tog en snabb dusch. Sedan tog jag på mig ett par röda joggingbyxor och en tröja som passade till. Jag satte upp håret i en hög toffs och letade fram mina ray ban solglasögon. Sedan tog jag på mig ett par converse och en väst och gick bort till Liam. Han var klar när jag kom och vi gick ner för att fråga om ett bra ställe att äta på.
I receptionen tipsade dom om lite olika restauranger och vi bestämde oss för en som hätte Lole. Jag och Liam tog en taxi dit. När vi kom fram blev vi lite osäkra. Restaurangen låg på en gata som var lite öde och det såg inte jätte trevligt ut. Men vi gick in ändå. När vi kom in var det lite halvmörkt och jag kunde inte riktigt se vart jag skulle gå. Jag snubblade till lite men Liam tog tag i mig.
-Tack, sa jag och log.
-Ingen orsak, sa han och kollade oroligt omkring sig.
Vi fick ett bord som vi slog oss ner vid och jag tog upp lappen där hotellet hade skrivit ner restaurangerna om var bra. Jag försökte leta upp Lole men kunde inte hitta den. Jag kollade igen och det som stod på lappen var iole. Inget L ett I var det. Jag tog upp min mobil och gick in på google och sökte upp Lole. Det som stod var:
Lole är en restaurang/pub där många brottsligar håller till.
Jag räckte fram telefonen och jag såg i Liam's blick att han blev orolig.
-Vi borde gå, sa han och reste dig upp.
Samtidigt gick det förbi en gubbe som var lite berusad och Liam råkade stöta till honom.
-Vad fan håller du på med, sa gubben och blängde argt på Liam.
-Så säger alla skitungar, sa han och gick.
Jag såg att Liam var rädd så jag tog tag i hans hand och gick mot utgången. Vi småsprang ut. När vi kom ut på utsidan kom det en polisbil körandes. Den stannade framför oss och hissade ner rutan och en polis stoppade ut huvudet.
-Vad har ni ungdomar gjort där inne, frågade polisen.
-Vi gick fel, svarade Liam och såg helt livrädd ut. Då gick polisen ut ur bilen och började prata med oss. Han pratade med oss om allt möjligt.
Plötsligt frågade Liam:
-Skulle ni kunna köra oss till subway?
-Ja, det kan vi väl, svarade polisen och öppnade dörren till polisbilden.
När vi satt där inne tog jag ett kort och la ut på twitter. Så skrev jag "Liam and I is stuck in a police car". Jag visade det för Liam och vi skrattade.
När vi var framme tackade vi för sjusen och gick in på subway. Jag var inte hungrig, eller rättare sagt mådde jag illa så jag drack bara vatten.







Niall's POV

Vi var äntligen klara med intervjun. Jag hade aldrig varit på något tråkigare.
Jag tog upp min telefon och gick in på twitter.
Sarah hade precis twittrat "Liam and I is suck in a police car". Jag blev chockad och kollade på tweeten igen. Jag visade det för Harry och han såg ut att bli orolig.
-Vad har hänt, frågade han och kollade på mig.
-Jag vet inte, sa jag chockat.
Utan att Sarah visste så hade jag fixat så jag kunde spåra hennes telefon. Det var egentligen inte så smart men jag gjorde det ändå.
Jag och killarna åkte till subway. När vi kom in satt Liam och Sarah vid ett bord och åt. Eller Sarah åt inte hon bara drack. Det påminde mig om när jag och Sarah och jag träffades. Hon åt nästan inget då häller.
-Hej älskling, sa jag och hon reste sig upp och gav mig en kram.
-Hej, sa hon och log.
-Ska vi äta någon gång, sa Louis och vi skrattade.
Vi gick och ställde oss vid disken och beställde mat. När vi hade ätit åkte vi tillbaka till vårt hotell och gick in på våra rum. Jag och Sarah satte på tv:n men plötsligt stängde Sarah av den. Hon kollade på mig med sina vackra gröna ögon och jag kysste henne passionerat. Hon besvarade kyssen och den blev hetare och hetare. Våra blickar möttes och Sarah nickade. Jag lyfte upp henne och gick in i sovrummet. Vi tog av oss kläderna och Sarah la sig över mig.


Vi låg jämte varandra i sägnen och kollade i varandras ögon. Vi pustade ut.
-Jag älskar dig, sa jag medans jag kysste henne.
-Jag älskar dig också, sa hon och kysste mig igen.
Vi gick in i badrummet och tog en dusch. Medans vi duschade tänkte jag på hur mycket jag älskade Sarah och hur underbar hon var. Och speciellt mycket tänkte jag på vad som hade hänt. Det hade varit underbart och jag var så lycklig.







Detta var kapitel 17!
Hoppas ni gillade det;)
KOMMENTERA VAD NI TYCKTE!
Det är så kul att läsa era kommentarer.
Sov gott ! (L)


XXX




Postat av: Matilda

Det blev ju aaaaas bra!!!

Postat av: Loolloo

den blev juu grreeaatt!!

Postat av: Miriam

Riktigt braa!!

Postat av: Johanna

Asgrymt , skriv ett till kapitel!! :D


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: