Chapter 16

I bilen påväg till showen pratade vi som vanligt. Rebecka var väldigt pratglad så det blev ingen stämd stämning. "Skönt" tänkte jag för mig själv och andades ut. Nu var vi framme och vi klev ur bilen...









Sarah's POV

-Kom igen nu tjejer, skrek Zac.
Om 30 sekunder skulle jag ut på scen. Jag kände hur jag skakade.
-Det kommer gå bra, sa Zac och gav mig en kram.
Jag hade på mig en ljus rosa nattlinne av siden men spets på och ett par jätte höga klackskor.
-Gåå, hörde jag Zac som sedan puttade dill mig i ryggen. Jag gick runt hörnet och ut på catwalken.
"LE" var det enda jag hade i huvudet. Jag log och gick ut på scenen. Det kändes som om scenen var 100 meter lång. Det kändes som en evighet innan jag fick vända. När jag var i slutet av scenen vände jag och slängde iväg en slängkyss till Niall som satt en bit bort. Alla killarna jublade jag jag skrattade för mig själv.
Jag vände mig om och gick tillbaka. När jag kom in bakom scenen kom Liza och kramade mig.
-Du var fantastisk, alla jublade när du gick på scenen, sa hon och gav mig en kram.
-Tack, sa jag och skrattade.
-Kom nu Sarah, du måste byta om du ska snart ut igen, sa Zac som tog tag i min arm och drog ed mig till omklädningsrummet.
-Du ska ut om 5 minuter, sa Zac och täckte fram en galge med plagg på.
Det var en blå bh med en kort kjol som passade till. Jag tog på mig det och sedan kom en tant som gav mig ett par blå skor och ett par ängla vingar. När jag hade tagit på mig det gick jag till sminket och dom sminkade mig och lockade sedan mitt hår.
-Det är du nu, sa Zac och jag gick min andra gång på scen. Sedan gick jag den tredje, fjärde och femte gången också. Efter samlades alla modeller bakom scen och chefen pratade. Han sa bland annat om att vi skulle fotas imorgon vid frihetsgudinnan. När vi var klara gick jag ut och mötte upp Niall som stod och väntade på mig.
-Du var fantastisk, sa han och gav mig en perfekt kyss.
-Tack, sa jag och skrattade.
-Är du hungrig, frågade han.
-Ja, lite.
-Killarna åkte till McDonalds så vi kan väl åka dit.
-Okej, sa jag och vi hoppade in i bilen.
Det tog ungefär 10 minuter. Vi skyndade oss in och det var nästan tomt inne på McDonalds.
-Heej, sa Zayn och reste sig upp och gav mig en kram.
-Du var grym, sa Louis och hoppade upp på min rygg.
-Tack vad snälla ni är, sa jag och gick fram till kassan med Louis på ryggen.
-Vad tung du är Louis, sa jag och han skrattade.
-Nej det är jag inte alls, protesterade han.
-Jo det är du visst, sa Harry och puttade på oss. Jag kunde inte hålla balansen så jag och Louis ramlade omkull. Där låg vi på golvet inne på McDonalds.
-Det där gjorde ont, sa jag när vi låg på golvet.
-Ja det gjorde det, sa Louis och hjälpte mig upp.
-Jag filmade, ropade Niall och alla skrattade.
Vi gick fram och beställde mat. Jag var jätte hungrig och beställde en cesarsallad.
När vi hade ätit åkte vi tillbaka till hotellet.







Liam's POV

Jag låg hemma i soffan och jag hade spytt flera gånger. Showen var slut och jag mådde mycket bättre. Ju fler gånger jag spydde desto bättre mådde jag.
Sarah hade varit så himla bra när hon gick på showen. Jag gillade henne redan innan men nu kunde jag inte tänka på något annat alls. Jag tänkte på när hon hade gått med sina ängla vingar. Det var så bra. Det knackade på dörren och jag gick för att öppna. Det var Sarah, Zayn och Louis som kom in genom dörren.
-Hur är det, frågade Sarah när hon gav mig en kram.
-Det är bättre, sa jag och log.
-Vi köpte glass till dig, sa Louis och gav mig ett paket med Ben & Jerry.
-Tack.
Vi gick in och satte på en film och efter en stund kom Harry och Niall.
Vi kollade på halva filmen och sedan gick Niall och Sarah tillbaka till sitt rum. Jag blev lite smått ledsen att hon gick. Jag hade gärna låtit henne stanna ett tag till.







Niall's POV

Sarah och jag gick tillbaka till vårt rum. Innan vi öppnade dörren vände jag på Sarah och kysste henne passionerat.
-Jag älskar dig Niall, sa hon och log.
-Jag älskar dig också, sa jag och kysste henne igen.
Jag såg hur Sarah blev blek i ansiktet och drog fort upp dörren.
Hon sprang in på toaletten och stängde dörren, men hon låste den inte.
-Sarah hur är det, sa jag och öppnade dörren. Hon satt framåtlutad över toaletten och spydde.
-Var det mitt fel att du spydde, sa jag osäkert och luktade på min egen andedräkt. Nej det var inget fel på den alls.
-Nej det var det inte, jag tror Liam har smittat mig.
-Oj då, sa jag och satte mig jämte henne på golvet.
Vi satt inne på toaletten nästan hela natten och jag kunde inte sova. Inte Sarah häller, hon spydde nästan hela natten och jag fick hämta vatten och annat till henne.
När klockan var 6 på morgonen somnade Sarah i mitt knä och jag somnade äntligen.





FÖRLÅT!
Jag lovar att skriva ett super långt kapitel imorgon.
Jag har fullt upp och ska träna nu och ska ha tjejer hemma ikväll och vi ska se på film och så.
KOMMENTERA OM NI VILL HA MER, DET ÄR SÅ MYCKET ROLIGARE ATT SKRIVA DÅ OCH DET BLIR ANTAGLIGEN BÄTTRE DÅ OCKSÅ!!


XXX
Postat av: Anonym

kan det inte hända något mera romantiska emellan dem ? );

Postat av: Johanna Jensen

Det är så bra sÅ man vill bara ha hur långa inlägg som helst!!!

Fortsätt skriva !!! :D

Postat av: Anonym

MER MER MER, du är grymmmm!

det är hur bra som helst, men mer imellan niall och sarah!! :DD

Postat av: Anonym

meeeer!! :D

Postat av: Anna

Å han är såå snäll!!!

fortsätt skriva, jag läser!!!

xx

Postat av: Sofie

gud så underbar du är !

novellen äger :)

xx


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: