Chapter 15

-För du förstörde allt, skrek Sarah och började storgråta.
-Detta var min största chans och du förstörde den. Jag kommer nog aldrig få ett sådant här erbjudande igen! Just nu vill jag inte prata mer med dig. Jag tror det är slut..., och sedan avslutade Sarah samtalet. Jag och Louis satt bara där helt chockade och visste inte vad vi skulle säga...










Sarah's POV

Jag hade precis lagt på telefonen.
Louis och Liam satt först bara där men sedan kramade dom mig.
Jag grät. Hade jag dumpat Niall? Det kunde jag inte svara på..
Vi åkte till hotellet och vi gick in till Liam och Zayn's rum. Louis gick ner och beställde upp mat.
-Hur är det, frågade Liam.
-Jag vet inte, sa jag och torkade bort en tår som rann ner för min kind.
-Det kommer att lösa sig, sa han och gav mig en kram. Samtidigt blixtrade det till men vi kunde inte se vad det var. Det kom från dörren och Liam sprang dit för att kolla.
-Det var en paparatzzi, sa han och kollade på mig som om det var jag som bestämde vad vi skulle göra åt det.
-Bry dig inte, sa jag och satte på tv:en.
Vi kollade på American Best Dance Crewe. Efter en stund kom Louis med maten. Det var jätte gott.
Louis mobil ringde. Det var Harry, han undrade var vi var och om han skulle komma.
-Är det okej om Zayn, Harry Och Niall kommer, frågade Louis mig.
Jag svarade inte ens. Louis så till Harry att jag hälst inte ville träffa Niall.
Det var ju till stor del sant, men jag ville ändå veta vad han skulle säga.
När vi hade ätit somnade jag i Liam's knä.

Nästa morgon vaknade jag redan klockan 8 och gick in och tog en dusch.
När jag var klar tog jag på mig mina underkläder och en morgonrock. Ingen av verken Louis eller Liam hade vaknat än. Jag gick ut i hallen och tog fram dörrnyckeln till Niall's och mitt rum. Jag tog på mig ett par tofflor och kikade ur genom dörren. Jag hade ju inga kläder här så jag var tvungen att hämta det hon Niall. Harry och Zayn sov också där och jag hoppades på att dom inte skulle vakna när jag kom.
Ja gick igenom korridoren och fram till dörren. Jag satte kortet framför handtaget och det blinkade grönt och jag tog tag i handtaget och smög in. Jag stängde dörren försiktigt bakom mig och gick mot gaderoben. Harry sov på en extra säng, Zayn på madrass och Niall såg jag inte till. Då hörde jag hur det spolades inne på toaletten. Vilken sekund som helst skulle Niall komma ut och se mig stå där och glo. Jag sprang fram till gaderoben där jag hade mina kläder och gömde mig där inne. Jag hörde hur Niall kom ut från toaletten och slängde sig i sägen igen. 2 minuter senare snarkade han och sov som en stock. Jag gick försiktigt ut ur gaderoben och tog fram kläderna jag skulle ha på mig. Det blev ett par jeans i blått och rosa hoodtröja. På fötterna tog jag ett par sneekers i samma färg som tröjan och sedan smög jag mot dörren. Precis när jag skulle öppna vaknade Harry.
-Godmorgon, viskade han och gnuggade sig i ögonen.
-Godmorgon, viskade jag tillbaka.
-Hur mår du?
-Sådär..
-Dom ringde från Victoria Secret igår sent på kvällen men du sov så du skulle ringa upp.
-Vad sa dom?
-Dom sa inget speciellt, dom ville bara att du skulle ringa och att det var viktigt.
-Okej men jag måste gå nu, viskade jag medans jag öppnade dörren.
-Vänta, viskade Harry och reste på sig. Han gick fram till mig och gav mig en jätte kram.
-Allt kommer bli bra, viskade han i mitt öra och jag gick tillbaka till Liam och Louis.
När jag kom tillbaka in i rummet hade båda redan vaknat.
-Har du pratat med Niall, frågade Liam förvånat.
-Nej jag pratade med Harry och hämtade mina kläder, sa jag och log mot honom.
-Sa han att den där Liza hade ringt igår?
-Ja, det sa han och jag tänkte tinga henne här jag har klätt på mig.
-skynda dig då för jag tror det är något viktigt, sa Louis som reste sig upp ur sängen och slog på tv:en.
Jag skyndade mig in på badrummet och tog på mig kläderna och skorna. Sedan sminkade jag mig och plattade mitt hår. När håret var platt sträckte det sig nästan ända ner till midjan. Jag kollade mig i spegeln och det såg perfekt ut. Jag skyndade mig att leta reda på min telefon och ringde Liza.
-Hallå, är det Sarah, svarade hon stressat.
-Ja, du hade ringt, sa jag glatt.
-Du måste vara med på showen ikväll för massa modeller har blivit sjuka.
-VA? DU SKOJAR VA, skrek jag så både Louis och Liam kollade på mig med stora ögon.
-Nej, det gör jag inte. Men kom till arenan klockan 6 ikväll så blir det bra, sa Liza och sedan avslutade vi samtalet. Jag reste mig upp och hoppade runt och sjöng.
-Vad sa hon, frågade Louis som skrattade åt min fina sång.
-Jag ska vara med på showen ikväll! , skrek jag.
-JAAA, ropade Liam och log stort.
Jag, Liam och Louis hoppade, sjöng och dansade i soffan när någon knackade på dörren. Liam öppnade och det var Zayn.
-Här har man fest utan mig, sa han och vi skrattade.
-Sarah skall vara med på visningen ikväll i alla fall, sa Louis och log.
-Är det okej om Harry och Niall kommer, frågade Zayn och det blev tyst och all uppmärksamhet riktades mot mig.
-Eh, ja, jo men det är väl okej, sa jag tveksamt.
Zayn skickade ett sms till dom och sedan satte vi oss och kollade på tv. Efter 5 minuter kom Harry, men inte Niall.
-Var är Niall, frågade jag.
-Han frågade mig om jag kunde be dig att komma bort honom och reda ut det som hade hänt, sa Harry och blinkade till mig.
-Okej, sa jag och reste mig långsamt på mig.
Vad skulle jag säga till Niall? Och vad skulle han säga till mig. Ville han göra slut eller inte..
Jag gick långsamt bort mot Niall's rum. När jag öppnade dörren satt Niall i soffan med händerna för ansiktet. Jag gick fram och satte mig jämte honom.







Niall's POV

Jag satt i soffan och grät. Inte så att någon hörde. Plötsligt hörde jag att någon kom in genom dörren. Det var väl Harry tänkte jag och satt bara kvar med ansiktet tryckt i händerna. Harry slog sig ner i soffan jämte mig och så kollade jag upp. Det var inte alls Harry, det var Sarah.
-Vad gör du här, sa jag när hon log lite smått mot mig.
-Harry sa att du ville att jag skulle komma, sa hon och kollade mig rakt in i ögonen. Jag hade inte sagt till Harry att jag ville att Sarah skulle komma men nu när hon var det kunde jag inte säga imot.
-Jag trodde aldrig du ville se mig mer, sa jag ledsamt men ändå inte. Hon ville tydligen se mig för hon var här nu.
-Igår ville jag inte se dig, sa hon och kollade ner i marken.
-Förlåt, Sarah det var verkligen inte meningen, sa jag när jag kom på vad jag hade gjort.
-Det gör inget längre för många har blivit sjuka så jag skall vara med ändå, sa hon och gav mig en kram.
-Så du är inte arg på mig mer, frågade jag nervöst.
-Nej, jag är bara lite besviken på att du var tvungen att slå ner Justin 2 gånger på typ en vecka.
-Förlåt, sa jag och vi skrattade.
Plötsligt lyfte Sarah på mitt huvud och kysste mig, en passionerad kyss och jag kände hur jag blev varm i hela kroppen. När vi avslutade kyssen satt vi bara och log. Sarah tog mig i handen och vi gick över till dom andra killarna. När vi kom in genom dörren log alla stort mot oss.
-Jag visste att ni inte kunde vara arga på varandra längre än ett dygn, sa Louis och vi skrattade.
-Är det bara jag som är hungrig, frågade Harry.
-Jaaaaaag är, sa jag och Sarah i mun på varandra.
-Men frukosten stänger om 20 minuter, sa Zayn och kollade på klockan.
-Då får vi skynda oss, sa Sarah och vi gick ner för att äta.
På frukosten pratade vi om vad som skulle hända under dagen och Sarah berättade vad Liza hade sagt.
-Det är ju fantastiskt att du får en chans till, sa Louis och slog mig på armen.
-Ja, sa jag och Sarah samtidigt och skrattade. Jag hade ju fått en andra chans när det gällde mitt och Sarah's förhållande och Sarah hade fått en ny chans ikväll.
Vi satt och pratade så länge så att personalen så till oss att vi skulle gå.
Vi gick upp på våra rum och hämtade våra saker och gick sedan ut på stan.









Zayn's POV

När vi väl var klara och gick ut på stan började det regna.
-Neej, suckade Sarah.
Vi gick och satte oss på ett cafe och tog en varm oboy med grädde.
Lite längre bort satt det ett bort med några tjejer. En av dom var riktigt vacker. Jag satt och kollade på henne och då sa Liam:
-Vad är det du glor på?
-Va, sa jag shockat.
-Vem av dom, sa Sarah medans hon reste på sig.
-Hon i bruna håret, sa jag och log.
Sarah tog en servett och frågade servitrisen om hon kunde kunde få låna en penna. Sedan gick hon bort till tjejerna som satt vid bordet. Sarah hade sin guldiga Victoria Secret jacka på sig och dom frågade antagligen om dom fick ta kort med henne för det gjorde dom. Jag kunde ju inte höra vad dom sa så jag fick helt enkelt vänta på att Sarah skulle komma tillbaka. När Sarah kom gav hon mig servetten som det stod ett nummer på. Jag log och kollade bort mot bordet. På servetten stod det ett nummer och att det var en tjej som hette Rebecka. Jag vinkade mot bordet och ropade så dom skulle höra, "hej rebecka". Jag såg hur hon log och vinkade tillbaka.
Jag och Liam pratade om kvällen show när Rebecka och hennes kompisar skulle gå.
-Hejdå Zayn, sa hon är hon gick förbi vårt bord och log.
-Hejda snygging, sa jag och märkte att jag började rodna.
Det märkte Sarah direkt.
-Jag tror att Zayn är lite kär i den där trevliga Rebecka, sa Sarah och blinkade mot mig.
-Tror?, sa Louis och alla skrattade.
Nu hade det slutat regna och vi gick ut igen. Vi gick runt i lite olika affärer och kollade. Eller alla utom Sarah kollade. Som vanligt köpte hon en massa, och på vissa affärer som till exempel Abecrombie och Hollister stannade vi på i minst en timma. När vi var klara med shoppingen åkte Sarah till arenan för att göra sig i ordning för kvällen och vi andra åkte hem för att byta om. Vi tog på oss lite andra kläder och jag tog fram min telefon och twittrade: meet a nice girl today! Thank you @saradeak you are amazing to get others numbers, haha! xx
Sedan la jag ner telefonen i fickan och satte mig i soffan för att vänta på dom andra. Då hör jag hur någon ropar inne från toaletten. Jag skyndar mig dit för att kolla vad som händer. Liam sitter lutad övet toaletten och spry. Jag går fram till honom och resten av killarna kommer in för att se vad som hänt.
-Jag tror jag har ätit något, sa Liam och spolade på toaletten och sjönk ner på golvet.
-Det är nog bäst att du stannar hemma, sa Louis.
-Jag tror också det är bättre om jag kollar här på tv:en med Bill eller något, sa Liam och gick ut och slängde sig i sängen.
-Vem ska med istället för Liam då, frågade jag.
-Ta med dig din kompis Rebecka, sa Harry.
-Okej, jag kan ju kolla, sa jag och tog upp min telefon.
Jag tog upp telefonen och ringde Rebecka.
-Hallå, svarade hon.
-Hej det är Zayn från cafet, sa jag glatt.
-Å, hej Zayn hur är det?
-Jo det är bra, men jag undrar bara om du vill följa med på Victoria Secret Show ikväll?
-Du skojar va, sa hon chockat.
-Nej, Liam blev sjuk så vi har en biljett över.
-Okej, men när ska jag vara klar?
-Vi hämtar dig om 20 minuter, är det okej?
-Det blir prefekt, sa Rebecka och vi la på.
Jag hämtade min jacka och gick ut i bilen. Vi hämtade upp Rebecka. Hon hade på sig ett par svarat tajta jeans och en svart och vit skjorta.
-Vad fin du är, sa jag och gav henne en kram.
-Du också, sa hon och log.
I bilen påväg till showen pratade vi som vanligt. Rebecka var väldigt pratglad så det blev ingen stämd stämning. "Skönt" tänkte jag för mig själv och andades ut. Nu var vi framme och vi klev ur bilen.
Vi gick in i arenan och skyndade oss till våra platser. Jag satt jämte Rebecka och Niall. Snart skulle showen börja..









Detta är det ni får idag!
Hur kommer showen att gå för Sarah?
Det får ni läsa i nästa kapitel!;)
KOMMENTERA OM NI VILL HA ETT TILL!!:D
hoppas ni tyckte om det, och om ni har en åsikt vill jag gärna höra den!
Ha en bra kväll!



XXX
Postat av: johanna jensen

Ida den är grym , jag måste läsa fler!!!!!

snälla fortsätt!!!:D

Postat av: Anonym

superbraa ! :)



Läs gärna min :D

Postat av: Anna

Asbra!!!!! Och den här gången måste det gå bra och nåt måste hända!!

xx

Postat av: miriam

Älskar den!! :D

Postat av: Anonym

Love it! Meer!! ;)

Postat av: Anonym

sjukt bra meeer!! :D


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: