Chapter 14

Sedan var det för sent. Niall och Sarah blev ju tillsammans. Vi gick långsamt hemmåt. Sarah sov hos oss, eller rättare sagt sov hon hos Niall. Varför skulle det där fanset frågat om vi var tillsammans. Nu skulle jag inte sluta tänka på det, och det var inte bra att gå runt och vara sur för det häller. Gillade Sarah Niall är det okej för mig, men jag hade gillat om hon gillade mig mer än bara som kompis...













Niall's POV
-Vakna, Niall, sa Louis och kastade en kudde i huvudet i mitt huvud.
-varför, sa jag och gäspade.
-vi måste packa NU!
-okej, sa jag och gick upp och tog på mig. Sarah, Harry, Liam och Zayn satt redan och åt.
-godmorgon, sa jag och gick fram och kysste Sarah.
-godmorgon, sa hon och log. När vi hade ätit hjälpte Sarah mig och packa. Vi skulle vara i NY i 5 dagar. Jag fick ta min största väska för att få plast med allt Sarah ville att jag skulle ta med mig. Sendan fick vi åka ut till olika affärer och hämta olika märke. Som vi skulle göra lite reklam för. Eller vi skulle ju egentligen bara ha på oss deras kläder så blev det som reklam. När vi, alla killar hade packat klart åkte vi hem till Sarah och åt pizza. Sedan hjälpte vi henne att packa. Sarah fick ha med sig 2 jätte väskor medans vi andra bara hade en väska med oss. Det tog 3 timmar att packa med alla Sarah's grejer. När vi var klara var klocka redan 8 p å kvällen. -det blir lättare om du sover hos oss Sarah, sa jag och kysste henne. -okej, sa hon och hämtade sin jacka och tog på sig sina skor. Vi gick hem till oss och Liam och Louis tog frivilligt Sarah's väskor. När vi kom hem åt vi och kollade på en film. Vi skulle flyga klockan 6 imorgon på morgonen. Så vi skulle behöva gå upp klockan 4. Man märkte att Sarah var nervös. Jag förstod henne. Jag hade inte ens vågat gå på en så stor show. Om jag skulle sagt det till någon skulle dom nog bara skrattat. Jag är ju med i 1D och vågar ju sjunga inför 1000 tals människor men inte gå på en catwalk.







Sarah's POV

Jag och Niall gick och la oss. Vi somnade direkt.

Brrrrr! Niall's alarm gick. Klockan var 4 på morgonen och jag gick in i badrummet och duschade.
-Skynda Sarah alla ska hinna duscha och vi har redan brottom, sa Niall och knackade på dörren.
Jag skyndade mig och klev ut ur duschen. Jag tog med mig hårtorken och mitt smink ut ur badrummet och gick in på Niall's rum. Jag hade tagit med mig kläder som jag skulle ha på mig på resan. Det var ett par mörk blåa jeans, en vi Rf tröja med amerikanska flaggan på och en vit väst. Jag tog på mig kläderna och ett par svarta jeffey cambell skor men jätte höga klackar. Sedan lockade jag mitt hår och var klar för att åka. Alla gick ut på gatan och väntade på bilen som skulle hämta upp oss. Efter 5 minuter kom en svart minibuss som vi skyndade och packa in väskorna i.
Vi skyndade oss till flygplatsen och sprang in och köpte något att äta. Vi fick gå raskt till vår gate och gå rakt på planet för det skulle snart gå. Jag satt jämte Niall och Liam. Dom första timmarna kollade jag på film och sedan somnade jag.
Jag väcktes av att Louis satte sig på mig.
-Vakna, vi är framme, sa han högt och jag skrattade. Vi var tvungna att skynda oss från flygplatsen och åka till vårt hotell. Jag skulle vara i arenan där showen skulle vara, om en halv timma. När vi kom till hotellet möttes jag av en tjej som hette Liza. Hon skulle också vara med på showen imorgon och hon hade med sig kläder som jag skulle ha på repetitionen. Det var ett par vita jeans och en guldig jacka som det stod "Victoria Secret Show 2011" på ryggen. Jag skyndade mig och byta om och gick sedan och sa hejdå till killarna. Niall gav mig en snabb kyss och alla önskade mig lycka till.
Jag och Liza hoppade in i bilen.
-Var det One Direction, frågade Liza efter en stund.
-Ja det var det, sa jag och skrattade.
-Coolt, sa hon och log.
Liza var den enda från Sverige förutom jag som var med på showen. Hon hade varit med förra året också så hon berättade för mig ungefär vad som skulle hända. Jag blev mer nervös ju längre vi åkte. Plötsligt stannade bilen och vi hoppade ut och gick in i arenan. När vi kom in var det en massa tjejer med guld jackor. Vi hälsade på dom flesta och sedan kom det fram en man till oss.
-Hej flickor följ med mig här så ska ni få prova plaggen ni skall ha imorgon, sa han och visade vägen till omklädningsrummen. Liza fick 4 plagg som hon skulle visa upp och jag fick 5. Vi testade allt och det passade perfekt. Sedan visade dom hur vi skulle gå och vi testade några gånger. När klockan närmade sig 11 på kvällen hade vi repeterat i 5 timmar och vi var riktigt trötta. Jag ringde Niall för att se om han kunde hämta mig och han kom på 5 minuter. Vi åkte tillbaka till hotellet och gick och la oss.







Liam's POV

Idag var det dags. Sarah skulle gå för Victoria Secret show och  hon hade redan åkt iväg. Klockan var 2 och jag hade precis vaknat. Jag var trött efter flygresan. Jag gick in och tog en snabb dusch och tog sedan på mig mina kläder. En skjorta och ett på jeans med hål i. Sedan fixade jag till håret och gick ut till tv:en där Zayn satt färdig.
-Jag ringer Louis, sa jag och tog fram min telefon.
-Jag har redan pratat med dom och dom kommer nu, sa han samtidigt som det knackade på dörren.
Jag skyndade mig att öppna och in kom Louis och Harry.
-Var är Niall, frågade jag och kollade bakom dom.
-Hääär, skrek Niall som kol springande i korridoren.
Jag tog på mig min jacka och var färdig för att g någonstans och äta.
Vi gick till Dunken Donats för vi hade lovat Niall det.
När vi satt och åt kom det fram några fans som ville ta kort med oss. Vi gjorde det fort och sedan gick dom iväg. Vi satt och pratade en några timmar om allt som skulle hända. Sedan kollade vi på klockan och såg att den redan var 6. Vi skyndade oss till hotellet och böt om och gjorde oss i ordning. Sedan åkte vi till showen. Vi trodde att vi inte skulle hinna men vi hann precis innan det började. Vi satte oss på våra platser och kvällens värd började prata. Sedan var det dags för showen att börja.
Då märker jag att Justin sitter rakt framför oss och jag gör allt för att Niall inte ska se honom. Men det funkade inte så bra. Justin vände sig om och log.
-Hej killar, sa han förvånat.
-Hej, sa vi lika förvånat som han.
-Vad gör ni här, frågade han som om han inte visste att Sarah var med.
-Vi kollar på Sarah, sa Niall surt.
-Varför, frågade Justin och log elakt.
-För det är vår kompis och Niall's tjej sa Zayn, och såg ut som ett stort frågetecken.
-Så Niall har förlåtit henne för att hon kysste mig, sa Justin och man såg i hans blick att han bara retade Niall.
-Det var du som kysste henne, sa Niall och såg ledsen ut.
-Nej det var det inte, sa Justin och vände sig om.
Sarah var på väg ut på catwalken när Niall hade fått nog. Han kastade sig över Justin och dom började slåss. Allas uppmärksamhet riktades mot dom. Jag såg hur Sarah slutade gå och kollade upp mot oss utan att hon visste att det var vi. Men det såg hon snart och sprang därifrån. Bill var såklart redan framme och drog isär killarna och båda var röda i ansiktet av ilska. Niall blödde på hakan och Justin under ögat. Louis och jag hade sätt att Sarah hade sprungit där ifrån och vi gick ner för att kolla hur hon mådde. När vi kom backstage frågade vi var hon var. En tjej visade oss vägen till en dörr och sa att vi skulle vänta utanför. Vi stod där i 10 minuter ungefär innan Sarah kom ut. Hon hade gråtit det såg man i hennes ögon och hon kokade av ilska. Hon gick bara förbi oss och ner för en trappa.
-Vart ska du, skrek Louis efter henne.
-Härifrån, skrek hon tillbaka.
Vi sprang efter henne ner för trappan. Där nere samlade hon ihop sina saker och sjönk ihop på golvet och började gråta.
-Vad hände, frågade jag och satte mig jämte henne. Det gjorde Louis också.
-Jag blev avstängd, sa hon och snyftade.
-Varför, frågade Louis.
-För att ni kom hit med mig och Niall förstörde showen och det var tydligen mitt ansvar, sa hon och vi kramade om henne.
-Jag vill bara hem nu, sa Sarah och reste på sig.
-Vi fixar det, sa Louis och la armen om henne och vi lämnade arenan.
I bilen på väg hem var det först tyst. Men sedan ringde Sarah's telefon. Det var Niall. Sarah tryckte på högtalaren.
-Hej, svarade hon ledset.
-Hej, var är ni, frågade Niall
-På väg hem, sa Louis.
-Varför åkte ni, sa Niall då.
-För du förstörde allt, skrek Sarah och började storgråta.
-Detta var min största chans och du förstörde den. Jag kommer nog aldrig få ett sådant här erbjudande igen! Just nu vill jag inte prata mer med dig. Jag tror det är slut..., och sedan avslutade Sarah samtalet. Jag och Louis satt bara där helt chockade och visste inte vad vi skulle säga.







Vad kommer hända nu?
Är det verkligen slut mellan Sarah och Niall?
Forsättning kommer!!
KOMMENTERA OM NI VILL HA ETT TILL KAPITEL!
hoppas ni gillade det, ni får gärna säga vad ni tyckte också.
Och förlåt, min dator dampar lite så vissa saker försvann som tillexempel en annan bild och lite så!



XXX
Postat av: Anonym

MEEER! :D

Postat av: Anonym

Postat av: johanna

Åååååååååh snälla skriv mer nuu?!:D

Postat av: Miriam

Åååh den e så bra!! Längtar tills nästa kapitel!!! Den e sååå spännande :D

Postat av: Anonym

as bra meeer!!! :D

Postat av: Anna

OMG!! dem får bara inte göra slut helt och jag vill att hon ska få ett till erbjudande men fett bra

xx

Postat av: Looollo

asså Ida den e så bra!!!??!!

Skriv med nu :DDDDD


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: