Chapter 13

-Oj förlåt mamma, sa han och jag skrattade. Alla gick ut i köket dör det stod uppdukat för middag. Vi åt jätte gott och sedan gick Cher och jag hem. Jag sov hos Cher. Vi kollade på A Cindrella Story och åt chips. Sedan somnade vi i soffan. Innan vi somnade bestämde vi oss för att göra en rolig fotografering imorgon, och Cher ringde runt till lite olika folk som fixade så att det funkade. Vi skulle fotas vid och i Big Ben.


Sarah's POV

Cher's klocka ringde. Jag kollade om Cher redan var uppe. Det var hon. Hon kom in i rummet färdig klädd med två mackor i handen.
-Någon som är hungrig, frågade hon när hon gav mig mackan.
-Nej faktiskt inte, jag klär på mig först och efter det äter jag, sa jag och gick till badrummet. Jag tog på mig ett par blåa jeans och baseboll jacka jag hade fått låna av Cher. Jag gjorde som Zayn och knäppte bara översta knappen. Under jackan hade jag ett vitt linne. Sedan borstade jag igenom håret och gick tillbaka till Cher.
-Jag ska inte sminka mig nu va, frågade jag henne.
-Nej det fixar dom, sa hon och pekade på sitt osminkade ansikte.
Jag åt upp mackan som Cher hade gjort och sedan åkte vi till Big Ben.
När vi väl kom fram var det några som Cher kände som hon pratade med lite. Under tiden var det någon som ropade på mig. Rösten var bekant och jag vände mig om. Några meter bort stod en bil och ut hoppade Justin.
-Jag trodde att du hade åkt, sa jag surt.
-Jag åker imorgon, sa han och försökte ge mig en kram men jag puttade bort honom från mig.
-Snälla vad är det du vill, sa jag och kollade bort mot Cher som inte hade märkt något. "HJÄLP MIG CHER" tänkte jag.
-Jag ville bara be om ursäkt för det jag gjorde och jag vill inte att du ska vara arg på mig, sa han med en ledsen röst. Jag tyckte plötsligt lite synd om honom.
-Jaha, var det ända jag fick fram. Då kom Cher.
-Gå snälla, sa hon och kollade med en hård blick på Justin.
-Det är lugnt, sa jag och kollade på Cher med en "Det är synd om honom" blick.
-Jag ska också till NY på Victoria Secret Show, så om du vill kan vi ju ses där, sa han och såg ut att vara lite rädd för Cher.
-Okej vi kanske syns, ring mig, sa jag och gav honom en snabb kram och sedan gick jag och Cher in i det höga tornet.
-Vad var det om, frågade Cher med stora ögon.
-Han ville bara be om ursäkt, sa jag och glodde ut på bilen när det försvann.
-Okej, sa hon glatt och satte sig i en stol och började bli sminkad. Det gjorde jag också. Temat skulle vara "kungligt folk". När vi var färdig sminkade fick vi varsin vacker lång klänning. Jag fick en knall gul och Cher en orange. Innan jag hade testat den kändes det som om den skulle vara ganska ful på, men när det väl satt där var den fantastisk. Mitt hår satt vi sedan upp i en hög tofs.
-Sarah, bara så du vet ska vi på röda mattan efter fotograferingen, sa Cher som om det inte var något speciellt.
-VA? nästan skrek jag.
-Japp, killarna skall också dit och du ska fotas med Niall så att dina rykten försvinner, sa hon och log. Jag kände att jag började svettas och bli riktigt nervös. Då var det dags att fotas. Vi fotades i 2-3 timmar och sedan gick vi in för att hämta våra saker.
-Det är filmpremiär, sa Cher och hämtade sin väska.
-Jag är så nervös, sa jag bättrade på mitt läppglans.
-Det kommer gå bra, sa Cher och gav mig en kram. Då kom det en limousin som stannade framför oss. Ut kom Harry och Niall i svara kostymer. Niall hade slips och Harry fluga. Jag gav dom båda en kram.
-Du är så snygg, viskade Niall i mitt öra.
-Du med, viskade jag tillbaka. Vi hopade in i limousinen och åkte mot premiären.







Niall's POV

Vi satt i limousinen och pratade. Jag märkte på Sarah att hon var nervös för hon var flamsigare än vanligt. Limousinen stannade och jag tog tag i Sarah's hand. Hon log mot mig och jag log tillbaka. När alla hade gått ut kysste jag Sarah och tog ett ännu stadigare grepp om hennes hand. Vi klev ut ur limmon och gick in på röda mattan. Jag hade matchat min näsduk med Sarah's klänning. Alla fotografer skrek för dom ville ha ett foto på oss. Jag märkte att Sarah tyckte det var lite jobbigt men hon klagade inte. Hon bara log som en sol. Jag var ju tvungen att ta lite kort med killarna också medans Sarah tog bilder Cher och själv. Jag log bara ännu mer när jag såg på Sarah. Jag var så lycklig som hade henne. Och jag hoppades hon var lycklig som hade mig. När vi hade fotats ett tag kom Sarah tillbaka till mig och tog min hand. Nu skulle filmen snart börja. Filmen var inte speciellt. Den hade ett vanligt namn "A Love Story" och den handlade om en tjej som var kär i en kille och bla bla bla. Sarah somnade och jag fick väcka henne gång på gång. När filmen var slut gick vi tillbaka mot vår bil.
-Jag är så hungrig, sa jag och kollade frågande på dom andra.
-Jag också, sa Sarah och la ena handen över magen medans hon gäspade. Alla skrattade.
-Vi får åka och äta någonstans, sa Liam och kollade på klockan.
Vi bad bill att köra oss till någon bra restaurang. Då tog Sarah fram sin telefon och kollade upp någonting.
-Snälla kan vi inte åka till en sport bar och kolla på semifinalerna i NHL, sa Sarah plötsligt.
-I dom här kläderna, sa Cher förvånat.
-Ingen bryr sig om vad man har på sig, det är en viktig match och det är Boston som spelar.
-Det blir kul, sa Liam och bad Bill köra oss till Sport Bar i närheten.
Vi skyndade oss in och fick ett bord direkt. Det var egentligen bara Sarah och Liam som tyckte matchen var kul. Man kunde nästan inte få kontakt med dom. Vi åt revbensspjäll och pommes. Alla åt jätte lite, alla utom jag. Som vanligt. Jag skrattade tyst åt mig själv. När vi hade ätit upp ville alla utom Liam och Sarah åka hem och kolla på en film eller spela spel. Men det var 1 period kvar på matchen som dom gärna ville se. Så vi lämnade dom kvar på baren medans vi åkte hem och kollade på film.







Liam's POV

Jag och Sarah stannade kvar och kollade klart på matchen. Sedan var det dags att gå hem. Då kom vi på att vi inte hade några jackor.
-Vill du låna denna, sa jag och räckte fram min kavaj.
-Tack, sa Sarah och drog på sig den fort för att inte bli kall. Jag la armen om henne för att hon inte skulle frysa. Då kom det fram några fans.
-Får vi din autograf Liam, frågade dom.
-Självklart, sa jag och skrev min autograf på deras papper. Dom ville ha Sarahs också. Sedan tog vi några bilder. Plötsligt fårgade ett fans:
-Är det ni som är tillsammans nu?
-Neeej, sa jag och vi och skrattade. Vi gick vidare som inget hade hänt. Då tänkte jag på fanset hade sagt. "Är det ni som är tillsammans nu", det var som en dröm. Enda sedan Sarah kom hit har jag verkligen gillar henne men jag vågade aldrig säga något. Sedan var det för sent. Niall och Sarah blev ju tillsammans. Vi gick långsamt hemmåt. Sarah sov hos oss, eller rättare sagt sov hon hos Niall. Varför skulle det där fanset frågat om vi var tillsammans. Nu skulle jag inte sluta tänka på det, och det var inte bra att gå runt och vara sur för det häller. Gillade Sarah Niall är det okej för mig, men jag hade gillat om hon gillade mig mer än bara som kompis.






That was it! kapitel 13
Jag har varit lite seg idag för jag har haft privat engelska hemma,
så kapitlet skulle egentligen kommit klockan 3 eller 4. Och sedan har jag ju varit halv död för Gotta Be You videon kom ut! Fantastisk! men synd att Niall och Louis nästa inte var med något alls.
Och vad mycket äldre dom såg ut att vara!
KOMMENTERA VAD NI TYCKTE!


XXX

Postat av: Anna

fett bra älskar novellen men nåt måste hända snart

Postat av: Anonym

as bra meeer!!! :D


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: