Chapter 12

-Jag visste det. Jag skrattade och klev ombord på planet. Jag kände hur tårarana kom. Jag ville inte åka hem. Inte nu när allt var perfekt. Jag skulle sakna Sarah och Harry så himla mycket. Jag skulle ju sakna dom andra med, men inte lika mycket.

Cher's POV

-Var är du, frågade jag Sarah när hon svarade.
-På väg hem från flygplatsen, sa hon glatt.
-Ska vi åka till Harrods eller något, frågade jag sedan.
-Visst, men jag skall bara hem och ta på mig något annat, för jag har onepiece på mig nu.
-Okej men ring när du är klar.
-Japp, hejdå, sa hon och la på.
Jag gick in i min gaderob och tog fram en blå t-shirt, en baseboll jacka och ett par svarta jeans. Sedan gick jag in i badrummet och lockade mitt hår. Jag drog på mig jeansen och gick ut i hallen och letade fram ett par skor. Det blev ett par nike skor i blått och gult. Sedan tog jag på mig t-shirten och drog på mig jackan över. Då ringde Sarah.
-Heej, svarade jag med en glad röst.
-Hej, jag är klar nu, sa hon minst lika glatt.
-Jag ska precis gå ut genom dörren, sa jag samtidigt som jag drog igen dörren.
-Men kom till mig då.
-Jag kommer om 10 minuter då, sa jag och vi avslutade samtalet.
Jag gick ner för trappan och ut på gatan. Jag gick mot Sarah's lägenhet när några fans kom fram till mig. Jag hade aldrig sätt dom förr men jag kände ändå igen dom. Det var inget jag tänkte på mer.
-Hej, sa en av dom. Det var 3 tjejer och en man i 40 års åldern som påminde lite om en livvakt.
-Hej, sa jag och log stort mot dom.
-Får vi ta ett kort, med dig sa den andra.
-Visst, sa jag och höll om tjejerna medans mannen tog några bilder.
-Vart ska du, frågade den tredje som verkligen påminde mig om någon.
-Jag ska till Harrods med en kompis, sa jag och började gå långsamt.
-Ha en bra dag, sa mannen och tog upp en telefon som ringde.
-Detsamma, sa jag och gick. Jag funderade på vem det var jag hade sätt. Den tredje tjejen påminde mig verkligen om någon. Någon känd. Men jag kunde inte komma på vem. När jag hade gått och funderat ett tag var jag framme hos Sarah. Jag ringde på hennes dörr och hon öppnade. Först trodde jag att det var någon annan men det vara Sarah som hade öppnat. Hon hade på sig en rutig skjorta, ett par mörkblå jeans och sedan hade hon tagit på sig ett par Jeffery Cambell skor så hon var ett huvud längre än mig. Hon hade målat läpparna röda så dom matchade skjortan och lagt håret i mittbena och gjort det vågigt. Hon var riktigt söt. Hon tog på sig en vit väst och tog en axelbandsväska i handen och stängde dörren.
-Heej, sa jag och gav henne en kram.
-Hej, sa hon och log.
-Ska vi gå eller ta en taxi, frågade jag henne.
-Vi kan ta en taxi tycker jag.
-Okej, sa jag och vinkade in en taxi till oss.
Vi hoppade in i taxin och åkte till Harrods. När vi kom närmare stannade taxin och mannen som körde sa:
-Är ni säkra på att ni ska till Harrods?
-Ja? varför inte, frågade Sarah och kollade konstigt på chauffören.
-Okej men då får ni gå resten, sa han och startade bilen.
-Jaha, sa Sarah och hoppade ut ur bilen. Vi gick mot Harrods när min telefon ringde. Det var Patric en av mina nödlägen livvakter. Jag var inte så känd så jag behövde livvakt alltid.
-Hej varför ringer du, sa jag när jag svarade.
-Är du på väg till Harrods? sa han nervöst.
-Ja vadå då? frågade jag och blev lite orolig.
-Miley Cyrus lilla syster hade träffat dig och twittrade om det. och nu är det flera hundar fans där. Hon skrev att du skulle dit med Sarah och att hon skulle ta med sig Niall och Harry, är det sant, frågade han argt.
-Nej eller inte helt sant i alla fall, svarade jag.
-Okej, men var är ni nu, jag kommer och hämtar er innan någon ser er.
-okej vi är vi Harrods, sa jag och nu blev jag riktigt nervös. Jag kollade fram mot köpcentret och såg hundar tals one direction och en del av mina fans. Några fick syn på oss och började skrika.
Sarah kollade på mig och sa:
-Vad är detta?
-Ingen aning, sa jag och vi började vända oss om för att gå där ifrån. Då hörde vi dom skrikande fansen komma mot oss.
-Vad ska vi göra, frågade Sarah mig.
-Springa kanske, sa jag och började gå fortare.
-Killarnas studio ligger i närheten jag kan ringa Niall och säga att vi kommer. Jag vände mig om och nu var fansen bra 20 meter bakom oss. Sarah ringde Niall och vi började springa.
-Han öppnar åt oss, skrek Sarah medans vi sprang så fort vi kunde.
När vi sprang runt ett hörn var det en skyllt som stack ut på vägen. Sarah sprang rakt in i den och ramlade. För mig själv tänkte jag: Hon och Niall passar så bra tillsammans, lika klumpiga båda två. Sarah ställde sig upp och verkade inte alls ha ont. Hon tog på sig sin luva på västen och vi sprang vidare. 20 meter fram stod Niall och vinkade. Vi hörde dom skrikande fansen bakom oss och sprang så fort vi kunde in i studion. Jag skrattade jätte mycket men det gjorde inte Sarah. Niall skulle krama henne men hon ignorerade honom och gick in på toaletten. Niall kollade med en frågande blick på mig och jag bara ryckte på axlarna.





Niall's POV

Cher ryckte på axlarna. Jag knackade på dörren till toaletten. Då kom Harry ut till oss.
-Sarah, vad är det, frågade jag medans jag knackade på dörren. Då öppnades dörren och Sarah kom ut.
Hon hade blod som runnit igenom hennes ansikte och Cher skrek till. Jag såg en tår rinna ner för Sarah's kind som hon fort torkade bort.
-Vad fan har hänt, sa Harry och skyndade sig att hämta papper. Då kom Louis, Zayn och Liam också.
-Jäklar, sa Louis och kollade på Sarah.
-Jag sprang in i en skyllt, sa hon och kollade på Cher. Dom började skratta och pratade i mun på varandra. Harry kom med pappret som han gav till Sarah som hon sedan la på såret som var i hårfestet. Då såg jag hur orolig Sarah blev.
-Neej, jag ska ju till USA om 4 dagar och vara med på catwalken, sa hon och kollade på mig.
-Du måste åka och sy, sa jag till henne och lyfte på pappret för att kolla på såret.
-Det kan jag ju inte. Jag vill inte ha ett ärr i pannan när jag är med, sa hon och kollade ner i golvet.
-Det spelar ingen roll, sa Liam och gick fram till oss.
-Vi får åka till sjukhuset, sa Zayn som stod bakom Liam.
-Men vi är ju inte klara än, sa Louis.
-Jo jag och Liam är det, sa Zayn då.
-Okej men då kan ju jag, Zayn, Cher och Sarah åka, sa Liam och drog på sig sin jacka.
Vi ringde till Bill som sedan körde oss till sjukhuset. Vi fick vänta i en halvtimma innan vi kom in till läkaren.
-Vad har hänt har då, frågade läkaren nät vi kom in.
-Jag sprang in i en skullt, sa Sarah och slog sig ner i en stol. Läkaren vid namn Klas kollade på Sarah's sår och tog sedan fram lite olika saker.
-Detta måste sys ihop, sa han och log.
-Okej, sa Sarah och tog tag i min hand och blundade. Jag blev lite förvånad. Klas sydde 3-4 stygn och sedan var han klar. Sarah öppnade sina ögon igen.
-Var det allt, frågade hon och kollade på mig.
-Ja det var det, sa jag och skrattade. Då släppte Sarah min hand igen. Hon skyndade sin in på toaletten och kollade sig i spegeln.
-Neeeeeej, skrek hon.
-Vad är det, frågade Cher och gick till Sarah.
-Man ser det ju, sa hon och kikade närmare på det.
-Klipp lugg om du inte vill att någon ska se det, sa Klas som började skratta lite för sig själv. Sarah tog upp sin telefon och ringde ett samtal. När hon la på sa hon.
-Jag ringde dem som är ansvariga för showen i New york och dom sa att det var perfekt om jag klippte lugg. Dom hade tänkt göra det när jag kom dit ändå.
-Okej, men då åker vi till frissan, sa Cher och tog tag i Sarah och drog henne ut ur rummet och ner till bilden. Jag och Zayn följde efter. Cher ringde till någon och la sedan på.
-Jag ringde min frisör och du kan komma nu direkt.
-Okej, har jag något val, skrattade Sarah fram.
Vi åkte cirka 10 minuter tills bilen stannade utanför Cher's frisör. Vi skyndade oss in och dom började med att tvätta Sarah's hår. Sedan satte hon sig i en stol och dom började med att färga hennes hår lite mörkare. Sarah fick inte veta något för hon hade något över ögonen som Cher hade fixat för att det skulle bli en överraskning. När dom hade färgat håret började som sätta på exstansion och klippa på hennes lugg. Ungefär efter en timma var hon klar. Hon tog av sig ögonbindeln och stod och gapade i spegeln.
-TACK CHER, sa hon och gav henne en kram. Sarah hade nu håret ner till naveln och allt utom luggen var vågigt. Det blev helt perfekt. Jag log för mig själv när vi satt i bilen på väg hem.





Sarah's POV

När vi gick in i hallen kom Niall, Louis och Harry springandes mot oss. Niall lyfte upp mig i luften och gav mig en kram och kysste mig.
-Det blev super fint, sa Niall och alla höll med.
Harry kom fram och lyfte på min nya lugg för att kolla på mitt ärr.
-Det är plåster övet, sa jag och tog bort hans hand.
-Oj förlåt mamma, sa han och jag skrattade. Alla gick ut i köket dör det stod uppdukat för middag. Vi åt jätte gott och sedan gick Cher och jag hem. Jag sov hos Cher. Vi kollade på A Cindrella Story och åt chips. Sedan somnade vi i soffan. Innan vi somnade bestämde vi oss för att göra en rolig fotografering imorgon, och Cher ringde runt till lite olika folk som fixade så att det funkade. Vi skulle fotas vid och i Big Ben.





Imorgon är det fotografering!!
Undra hur det blir. Det får ni läsa imorgon.
En person som redan har varit med kommer dyka upp igen,
men denna gången på tv.
Kom tillbaka imorgon igen och läs.
KOMMENTERA VAD NI TYCKER! :D

XXX

Postat av: lööölloo

Ida den är grym :D

Men tycker Louise / jag.. skall komma tillbaka till Harry snart!!...

Men du kommer vara med snart måste bara hitta ett bra sätt så du bara inte ramlar in igenom dörren;)

Saaknar diig också men jag kommer ju hem imon:D

Vi kan nog göra nått när jag kommer hem kanske pusss

saknar dig (L)

Postat av: Anonym

grymt!

Postat av: Miriam :D

Heej, ville bara säga att du skriver jätte bra och att novellen är gryym!! :D


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: