Chapter 46

Jag lutade mig framåt och vi möttes i den perfekta kyssen. Mitt i kyssen är det en lampa som börjar lysa. Och sedan hör jag 4 röster som börjar sjunga All I Want For Christmas Is You. När kyssen avslutas kollar jag upp och får syn på Louis, Liam, Harry och Zayn. Dom står nedanför berget och sjunger med en lyckta i handen. När dom hade sjung klart satt jag och Sarah och jublade. Killarna hade tagit med sig mer oboy och kakor. Dom kom upp på berget och vi satt och drack oboyen och åt kakorna medans vi satt där och pratade. Jag satt med armen om Sarah och allt var perfekt. Jag log för mig själv. Så här ska det vara, tänkte jag för mig själv...



Louis POV

-Kom igen nu, upp och hoppa nu. Det är dags, ropade Bill och jag reste mig sakta upp ur sängen.
Idag var det dags, TURNE! Äntligen, som jag hade längtat. Jag skyndade mig in i duschen och duschade fort sedan gick ut och tio på mig mina kläder.
-Är du klar? frågade Harry när han kom in i rummet.
-Ja, eller jag tror det, sa jag och drog tröjan över huvudet. Jag och Harry gick ner till köket där Sarah, Zayn och Liam var. Dom satt sedan och åt. När jag och Harry satte oss för att äta kom Niall också ner till köket. Han såg trött ut.
-Hur är det Niall? frågade jag och log.
-Jag är nervös och trött, sa han och gnuggade sig i ögonen.
-det kommer gå bra, sa Sarah stöttande.
När alla hade ätit klart gick vi ut till bilen där Bill satt och väntade. Han körde fort till studion. När vi var framme stod våran turne buss och väntade utanför. Vi lastade in våra väskor och sedan hoppade vi in i bussen. När vi kom in kollade vi oss omkring. Bussen såg ut som hett hus inne i den. Jag la mig i en soffa och blundade. Jag höll på att somna när Liam plötsligt puttade ner mig från soffan.
-Aj, sa jag och reste på mig.
-Du ska inte sova nu Louis, det är turne dags, sa Liam och log stort.
-Det tar typ 4 timmar till Liverpool, jag kan sova hela vägen, sa jag och la mig i soffan igen.
-Nej, det tar faktiskt 3 timmar och 40 minuter, hörde jag Niall's röst.
-Sak samma, sa jag och försökte somna igen.
Jag blundade och bara några minuter senare sov jag som en stock.











Niall's POV

Sarah lägger sitt huvud mot min axel. Jag och Sarah sitter och kollar på film på hennes dator i en av sängarna på bussen. Vi har redan spelat kort sovit och ätit. Vi har ungefär 1 timma kvar innan vi är framme. Ju närmare vi kom desto mer taggad blev jag. Jag längtade tills vi skulle stå på scenen och sjunga. Jag och Sarah kollade på All I Need Is You. Sarah halv sov. Louis sov is soffan och Liam, Harry och Zayn satt och spelade nintendo. Jag la mig ner i sängen och blundade. Jag somnade en kort stund senare.










Harry's POV

Jag tog upp min mobil ur fickan. När jag låste upp den såg jag att jag hade fått ett sms av Lollo. Jag öppnade meddelandet och kollade vad det stod på skärmen. "LYCKA TILL IDAG! Jag älskar dig! Puss"
Jag svarade direkt: "Tack:) Jag saknar dig, jag önskar att du kunde komma och kolla! Älskar dig också Puss!"
Jag vände på huvudet och fick syn på Niall och Sarah som låg i sängen och låg med armarna om varandra. Jag önskade att det var jag och Lollo. Jag saknade henne otroligt mycket och jag ville bara krama om henne. Jag lutade mig bakåt i soffan och efter en stund somnade jag. Jag var trött.











Sarah's POV

Jag ryckte till av att jag hörde min mobil ringde. Jag reste mig försiktigt upp ur sängen för att inte väcka Niall. Han var så söt när han sov. Jag gick och hämtade mig väska som låg på en stol en bit bort. Jag tog upp mobilen och kollade vem det var. Det var ett okänt nummer och jag svarade.
-Hej det är Sarah, svarade jag.
-Hej Sarah, det är Therese, som du träffade igår, hörde jag en tjejig röst säga.
-Åh, hej! Jag har kollat upp praojobbet och det funkar jätte bra, jag måste bara veta när det är?
-Vecka 10 och 11.
-Okej, bra. Men ni ska jobba i studion med killarna och hjälpa till med saker där. Jag kommer vara där också så jag hoppas att det är okej, sa jag med en så snäll röst jag kunde. Jag var egentligen på ganska dåligt humör.
-Gud, tack så mycket. Du förstår inte hur glada vi är just nu, sa Therese. Vi pratade en stund om vad dom skulle få göraoch sedan avslutade vi samtalet. Jag gick fram till Bill och frågade hur lång tid det var kvar innan vi var framme. Han sa att det var ungefär 10 minuter och jag gick för att väcka killarna. Just nu sov alla. Jag började med Harry. Han hade somnat i soffan jämte Louis. Jag slängde en kudde i huvudet på honom och han vaknade direkt. Både Harry och Louis vakande av det. Dom kollade lite irriterat på mig och jag skrattade. Sedan gick jag för att väcka Niall. Det enda jag behövde göra var att dra bort hans täcke så vaknade han. Han verkade inte häller bli så glad men när han såg att det var jag hade han inte med att bli arg. Sist gick jag för att väcka Liam och Zayn som hade somnat jämte varandra i en säng. Jag sa att vi var framme och dom flög upp ur sängen. Precis när jag hade väckt dom stannade bussen och vi var framme. Jag tog Niall i handen och vi gick ut ur bussen. När vi kom ut stod vi bakom den stora arenan. Jag kände mig lite nervös. När jag kollade på klockan var det 2 timmar kvar tills att konserten skulle börja och vi hade ont om tid. Vi var lite försenade.












Liam's POV

Jag och Zayn gick och pratade om en app på telefonen när vi gick in i arenan. Vi fick kolla oss omkring och sedan var det dags för repetition. Vi hade ont om tid och vi fick stressa oss igenom allting. Det gick hyfsat bra. När vi hade repeterat åt vi. Bill hade köpt McDonalds till oss. Niall hade bett om det och då hade inte Bill så mycket att välja på. Sarah verkade inte tycka det var så kul att vara vår maneger. Hon pratade i telefon hela tiden, skrev ner allting i en kalender hon hade fått av oss och sprang runt och hämtade saker till Louis som han bad om. Han verkade tycka det var jätte roligt att skoja med Sarah. Hon verkade i alla fall inte tycka det var lika kul.
Jag, Niall och Zayn gick till vårt omklädningsrum och kollade på det vi skulle ha på oss på kvällen. När vi hade gjort det gick vi till Harry och Louis. Dom spelade fotboll och vi var med. Sarah också. Niall, jag och Louis var ett lag och Sarah Zayn och Harry ett annat. När vi hade spelat ett tag och alla hade blivit stemmplade av Sarah's klack skor slutade vi. Det var dags att byta om och göra oss i ordning.











Zayn's POV

Snart var det dags. Jag, Niall, Liam, Louis, Harry och Sarah stod där. Vi var klara för att gå ut på på scenen. Vi stod bakom scenen och det var som ett förspel innan vi skulle ut och sjunga. Vi stod i en ring och höll varandra i händerna. Det var en stor skärm som bakrund på scenen där dom just nu spelade upp klipp från xfaxtor till nu. Jag kände hur nervös jag var. Bill vinkade på oss och det var dags att gå under scen. Vi skulle åka upp genom golvet och upp på scen. Jag kände hur jag började skaka lite smått i benen.
-Lycka till nu killar, sa Sarah och vi kramades i en stor grupp kram.
-Nu är det dags, sa Niall och Sarah och Niall kysste varandra. Jag gick först och sedan Harry. Man fick gå lite böjd under scen och se till så man inte slog i huvudet i något. När vi kom fram till plattan vi skulle stå på satte vi oss på huk i en ring med huvudena utåt.
-Nu kör vi killar, sa Liam.
-Det är dags nu, sa Bill och plattan började åka sakta uppåt medans WMYB's melodi började spelas.
-KOM IGEN NU, ropade Louis och jag kände att strålkastarna riktas mot oss och publiken skrek högre och högre ju längre upp vi kom.









Detta var kapitel 46! Yeey:)
Hoppas ni gillade det:)
KOMMENTERA VAD NI TYCKTE!
Och glöm inte tipsa alla svenska directioner om min novell!(L)
Ha en bra söndag!:D



XXX
Postat av: Julia

Asbra! ;) Längtar till nästa

Postat av: Anonym

as bra meeer!!

Postat av: Therese

MEEEEEEEEER!!!!! älskar din novell!!

Postat av: Elin

Bara Måste.Få.Veta.Fortsättningen.



Den är gryyym!!!! (=



Postat av: Matildaa

NÄR KOMMER NÄSTA? ^^ Want It

Postat av: XX

´Jättebra

Postat av: Julia S

Meeeeeer :)

Postat av: Anonym

MERAA!!

Postat av: Sanna

Asgrymt. Vill ha mer =)

Postat av: Julia

När kommer nästa?

Postat av: Matilda

Asså seriöst, sluta kommentera 'MEEEEER' och sluta tjata, tänk själva hur mycket press det bir. Var glad för att hon ens skriver och låt henne ha ett liv...!

Postat av: Looolloo

Postat av: Looolloo

Hahahahah Matilda älskling !!

där på dina gooa kommentarer !!!


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: