Chapter 44

Jag tog en donats och en cola. Det gjorde Liam, Zayn, Harry och Louis också. Sarah hatade cola så hon drack fanta istället. När vi hade ätit upp våra donats och druckit upp våra drickor gick vi till våran gate. Planet var lite sent så vi fick vänta i ungefär 30 minuter innan vi kunde gå ombord. Jag satt jämte Sarah och Zayn. Första timmen spelade vi nintendo mot varandra men sedan somnade Sarah och jag satte på en film. Jag kollade aldrig klart på den. Någonstans efter halva filmen somnade jag...
Sarah's POV

Jag vakande av att jag hörde kaptenens röst i högtalarna. När jag öppnade ögonen och kollade i stolen jämte mig var Niall inte där. Han, Louis och Liam stod en bit bort och rotade i sina väskor. Niall vände sig om och fick syn på mig.
-Sarah, du har vaknat. Vi är framme, sa han och gick fram till mig. Jag reste mig upp och fick en stor kram av Niall.
-Äntligen, sa jag och log. Jag tog Niall i handen och tog på mig min jacka. Vi gick ut ur planet och in på flygplatsen. När vi kom in på flygplatsen stod det en massa vakter och det var en hel del skrikande fans. Jag höll Niall hårt i handen. framför oss gick Harry och Liam. Killarna pratade lite med fansen men vi var ganska snabbt ute från flygplatsen och satt i bilen. På väg hem pratade vi om vad som skulle hända dom närmaste dagarna. Jag skulle jobba i över morgon och killarna skulle också jobba. Dom skulle öva inför turnen. Vi skulle åka om 3 dagar. Då började killarnas turne i England. Jag såg verkligen i fram i mot den. Det skulle bli kul att åka runt i dom olika städerna. Jag hade inte varit utanför London ännu. Det var kanske inte lika kul att jag skulle åka i samma turne buss som 5 killar, men det skulle nog gå bra. Jag log lite för mig själv.
Nu stannade bilen utanför vårt hus. Det var skönt att vara hemma. Jag klev ut ur bilen och gick till bagaget och hämtade min väska. När alla kom innanför dörren och hade tagit av sig ytterkläderna gick vi ut i köket.
-Sarah, nu när du ska vara vår maneger vill vi bara göra klart för dig vad som gäller, sa Liam och log retsamt. Jag visste att om jag skulle med på turnen skulle jag behöva göra någonting så jag hade erbjudit mig att vara killarnas maneger.
-Okej, sa jag och log.
-Du ska i stort sätt göra allt vi säger, du kan börja redan nu. Massera mig, sa Louis och alla skrattade.
-Okej, men jag börjar inte förs än vi har åkt, sa jag och blinkade åt Louis.
-Jaha, sa han och suckade.
-Och för att vara vår maneger måste man ha stilen, sa Zayn fundersamt.
-Jag har stilen, sa jag och skrattade.
-Ja, men inte maneger stilen, sa Zayn sedan.
-Bara det inte är någon tantig slit så är det lugnt för mig, sa jag och gick och tog ett glas vatten.
-Vi har köpt och packat dina väskor inför turnen, sa Harry och log stort. Jag kände på mig att det skulle vara hemska kläder. Jag suckade. Louis gick upp och några minuter kom han tillbaka ner till köket igen. Med tre stora väskor. Jag skakade på huvudet.
-Ni lägger er tid på fel saker, sa jag och suckade ännu en gång.
-Nejdå, sa Louis och öppnade väskorna. Jag satte mig ner på golvet och kollade ner i väskorna. Det var skor, kjolar, byxor, kavajer, tröjor, skjortor, klänningar och alla olika färger och former.
-Vi har fixat ihop en outfit för varje dag, sa Liam och log stort.
-Men varför, sa jag och kollade på alla grejer.
-För att, sa Niall.
-Jag säger ju att ni lägger tid på fel saker, sa jag och kollade på killarna.
-Vi kan ju lämna tillbaka allt och skita i det i stället, sa Zayn.
-NEJ, sa jag och slängde mig över väskorna.
-Vad var det jag sa, sa Louis och alla skrattade.
Vi satt och kollade en stund på vad som var ner packat i väskorna. Allt var helt perfekt.
-Är det ni som har valt ut kläderna, sa jag och log.
-Nej, tyvärr inte. Vi tog lite hjälp av en vän, sa Zayn och log.
-Vem?
-Cherly, sa Niall.
-Coolt, sa jag och kollade igenom väskorna innan jag drog igen dom. Sedan hjälpte Louis mig med dom upp på mitt och Niall's rum. När jag kom ner till köket igen var klockan 9 och vi bestämde oss för att åka och handla mat. Kylskåpet var tomt och vi var alla väldigt hungriga. Vi gick ut och satte oss i bilen. Louis körde. Det tog 15 minuter till mataffären. Vi skyndade oss in i affären. Vi hade skrivet en ganska lång lista med saker vi skulle handla. Jag, Niall och Zayn tog en vagn och gick med halva listan in i affären. Harry, Louis och Liam tog den andra delen av väskan och tog varsin korg och gick åt ett annat håll i affären. På vår lista stod det med pasta, mjölk, chips, godis, müsli, fil, saft, oreo. Resten av listan hade dom andra. Vi skyndade oss att hämta allt vi skulle ha och sedan mötte vi resten av killarna i kassan. Vi betalade maten, packade ner allt i påsar och sedan skyndade vi oss ut i bilen igen. När vi började köra hemåt och vi satte på radion kom varningssignalen på.
"Varning! Ikväll kommer det komma ett snöoväder, det kommer hålla på tills imorgon kväll, så alla i närheten av London och en bit utanför, stanna inne!"
-Vadå, stanna inne? Det kan vi inte, sa Louis och suckade.
När Louis körde in på parkeringen och stannade skyndade vi oss in. Det hade redan börjat blåsa och snöa. Jag och Harry lagade maten. Det tog inte så lång tid. Vi kokade pasta och gjorde någon sås som Harry sa var god. När maten var klar kom alla ut i köket och vi satte oss runt bordet och började äta.
-Sarah, följer du med till jobbet imorgon, frågade Liam.
-När ska ni upp då?
-Klockan halv 9 tror jag, sa Zayn och tog fram sin telefon.
-Okej, sa jag och log.
När alla hade ätit upp gick jag, Liam och Harry upp och satte på en film. Vi ville se ensam hemma men det ville inte Louis, Zayn och Niall så dom fick vara på nedre våningen och se på någon film som dom ville. Jag hämtade lite godis och sedan kröp jag ner i soffan med en filt om mig. När det hade gått en halvtimma på filmen kom Niall och la sig jämte mig i soffan.
-Är filmen bra, viskade han i mitt öra.
-Ja, sa jag och pussade honom på kinden.
-Så du vill inte spela nintendo wii med oss där nere.
-Om du vill att jag ska göra det kan jag väl göra så, sa jag och reste mig upp och gick mot trappan.
-Sisten ner, ropade Harry och jag vände mig om och fick syn på Niall, Liam och Harry som sprang full fart mot mig.
-Aaaaah, skrek jag och sprang ner för trappan, igenom köket och ut i tv rummet. Jag skulle slänga mig i soffan men där låg Zayn så jag slängde mig på honom istället.
-Aj, sa Zayn lite irriterat.
-förlåt, sa jag och rullade ner på golvet.
-Nu spelar vi, sa Louis och satte på spelet.
Vi spelade tills klockan var 12. Då gick vi och la oss. Jag somnade direkt efter en lång dag.











Niall's POV

-Sarah, vakna. Vi ska till jobbet. Kom igen nu, sa jag när jag var helt klar för att åka. Sarah hade somnat i soffan med en macka i handen.
-Jag kommer, sa hon och flög plötsligt upp ur soffan och sprang ut i hallen. Hon tog på sig sina skor och jacka.
-Kommer ni eller, sa hon och kollade på mig och Zayn som hade försökt väcka henne i evigheter.
-Eh, ja vi kommer, sa Zayn och kollade på mig med en chockad blick.
Jag, Zayn och Sarah gick ut och satte oss i bilen. Louis, Liam och Harry hade åkt tidigare.
Bill körde ganska fort så det tog bara 20 minuter till stället vi skulle repitera på. När vi kom fram skyndade vi oss in. När vi kom in mötte vi Harry och Louis i dörren. Dom skulle gå till Milkshake city så vi följde med. När vi kom till Milkshake city beställde jag min vanliga och sedan gick vi tillbaka. När vi kom tillbaka mötte vi en arg Liam. Vi hade gått utan honom och han var inte på så bra humör. När alla hade druckit upp sina milkshakes började repetitionerna. Vi repiterade it timmar. När klockan var 2 hade Sarah gått och köpt thai mat till oss. Vi tog en paus och år. När jag hade ätit gick jag och la mig i en soffa. Jag somnade av att jag var så trött.







Harry's POV

Niall och Zayn hade somnat och jag Louis och Liam låg i soffan och halv sov. Idag hade repetitionerna gått ganska bra men nu var alla väldigt trötta.
-Det är dags att vakna till nu killar, vi har 2 timmar repetitioner kvar nu innan turnen, upp och hoppa, hörde jag Bill's röst. Jag reste mig upp ur soffan och gick ut på golvet. Louis, Liam och Zayn kom också. Men inte Niall. Han sov fortfarande. Sarah var framme och försökte väcka honom men det verkade inte som om han var så sugen på att vakna. Tillslut kom Niall också upp på golvet och musiken gick igång. Vi sjöng och dansade i en evighet till. Eller det kändes som en evighet i alla fall. När repetitionerna äntligen var slut la jag mig ner på golvet för att jag var så trött. Vi tog våra saker och Bill körde hem oss. När vi kom hem gick alla och la oss. Vi var tvungna att vara pigga tills imorgon. Vi skulle på ett viktigt möte med Simon och Sarah skulle jobba. Först kunde jag inte somna så jag satte på The A Team och eter en stund somnade jag.










Kapitel 44! Klart;)
Hoppas ni gillade det!(L)
Eftersom jag inte har haft jätte lust att skriva idag så blev det inte så långt!:p
KOMMENTERA VAD NI TYCKTE!:)



XXX
Postat av: Anonym

braa! men en grej, tycker att det borde hända mer grejer mellan niall och sophie! typ nån dejt eller nåt xD

Postat av: Lo

Postat av: Louise Rydberg

grymt !!!!! :D

Postat av: johanna

Braa :D



som du skrev att det skulle komma i nästa kapitel med niall och Sarah , det hade varit kul med lite spänning eller något :D

Postat av: One Direction Sweden

Hej Ida!



Självklart kan du få vara med i länkningen! :) Vi ska göra en undersida där vi kommer länka till novellbloggar! :)



mejla oss gärna och skriv din adress, namn så ska vi få med dig! risk att vi glömmer annars! :)



Johannes

onedirectionsweden.se


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: