Chapter 41

&-Niall delar sin glass med Sarah. Räknas glass som mat, viskar Louis i mitt öra. Jag nickade.
-Sarah måste vara den rätta, viskar han och vi båda börjar skratta.
-Ja det måste vara så, sa jag och vi skrattade ännu mer.
-Vad är det som är så kul, frågar Matilda.
-Nej inget älskling, sa Louis och pussade henne på kinden.
Vi åt upp och sedan åkte vi hem. Vi bestämde oss för att gå och lägga oss tidigare för att vi var så trötta. Så när vi kom till hotellet gick jag och Liam upp till vårt rum och vi somnade nästan med en gång...

















Niall's POV

-Sarah vakna, viskade jag och puttade lite på henne.
-Vad är klockan, sa hon och vände sig om mot mig.
-10 och vi måste äta frukost snart.
-Okej, sa hon och reste på sig. Sarah gick in i badrummet och låste dörren efter sig. Jag gick till min resväska och rotade fram ett par blåa byxor och en vit jack wills tröja och tog på mig det. Jag tog fram ett par vita vans som jag tog på mig. Sedan ringde jag Harry.
-Hallå, svarade han.
-Ska ni äta snart eller?
-Yes, jag, Lollo, Louis och Matilda är på väg ner nu, vadå då?
-Jaha, jag och Sarah vaknade nyss, vi kommer om en stund, sa jag och vi avslutade samtalet.
Jag satte mig ner i en fotölj och tog upp min telefon. Jag gick in på twitter och skrev: Have a nice last day at this year! I´m going to spent the day whit @sarahdeak! :)
Bara några sekunder senare fick jag massor av mentions. Jag gick in och kollade på dom senaste.
quot;Have a nice day Nialler!" "Hope you coming to Australia soon:)" "I really hope your next year is more amazing than this! x". Precis när jag skulle svara den översta var Sarah klar. Jag la ner mobilen i fickan och sedan tog jag henne i handen för att gå ner till frukosten. På vägen ner mötte vi Liam och Zayn. När vi kom ner till frukosten satte vi oss vid samma bord som Louis, Matilda, Lollo och Harry. Vi pratade lite om allt möjligt. När Matilda och Lollo hade ätit ville dom gå upp och göra i ording sig för ikväll. Dom tog med sig Sarah upp på sitt rum. Jag, Louis och Zayn bestämde oss för att gå på en promenad. Vi gick upp på våra rum och hämtade våra jackor och sedan gick vi ut. Solen sken och himlen var blå. Jag kunde inte riktigt fatta att detta var sista dagen på året. Vi gick och pratade en stund och sedan kollade vi på klockan. Klockan var redan 2 och vi började gå tillbaka mot hotellet. Det tog en halv timma tillbaka. När vi kom dit gick alla killarna in i Harry och Lollo´s rum. Tjejerna var inne hos Matilda. Vi bestämde oss för vilken färg vi skulle ha. Idag skulle vi egentligen inte behöva enas om en färg men eftersom att vi skulle uppträda ikväll så gjorde vi det ändå. Det tog ett tag innan vi kunde komma överens men till slut bestämde vi oss för svart och blått. Alla skulle ha kavaj. Det var inte vad vi bestämde, det hade Sarah och Lollo bestämt. Matilda sa att vi inte behövde det men det lät som en ganska bra ide. Jag gick tillbaka till mitt rum och tog fram kläderna vi skulle ha på oss. Sedan gick jag över till Zayn och Liam. Vi gjorde oss i ordning och sedan ringde min mobil. Det var ett okänt nummer och jag svarade.
-Hallå?
-Hej Niall, det är Justin. Kommer ni om en timma och repar eller, hörde jag en röst på andra sidan luren.
-Eh, jo visst. Vi kommer då!
-Okej, bra vi ses då!
-Ja det gör vi, hejdå, sa jag och la på.
-Vad var det, sa Zayn.
-Justin. Han ville att vi skulle komma om en timma och repa, sa jag och tog på mig min kavaj över en min vita skjorta. Sedan tog jag upp mobilen och ringde Sarah.
-Hej, svarade hon. Man hörde knappt vad hon sa. Det spelades hög musik och man kunde höra Lollo och Matilda sjunga med i bakrunden.
-Vi ska vara hos Justin om en timma, hinner ni det? frågade jag.
-Det hinner vi nog, men kan ni inte komma över hit nu innan?
-Jo visst, jag ska kolla med dom andra, sa jag och vi avslutade samtalet.
-Kom så går vi till tjejerna, sa jag och gick mot dörren. När jag, Zayn och Liam kom ut i korridoren hörde vi tjejernas musik och det fick oss att skratta. Först gick vi och hämtade Louis och Harry och sedan gick vi in till tjejerna. Dom hade jätte hög musik och dom gick omkring i höga klackskor och sina snygga klänningar. Sarah hade plattat sitt hår och dragit bak sin lugg bakom öronen. Hon var så vacker. Jag gick fram till henne och när hon vände sig om mot mig möttes vi i en perfekt kyss.
-Jag älskar dig, viskade hon i mitt öra.
-Jag älskar dig också, viskade jag tillbaka.
Vi sänkte musiken lite och la oss i soffan och pratade. När klockan började närma sig halv 5 gick vi och tog på oss våra jackor och gick ner till Bill som väntade på oss utanför hotellet. Vi hoppade in i bilen och åkte mot Jusins hus. När vi kom dit mötte han oss vid bilen och visade oss vägen till scenen. På baksidan av hans trädgård var det en stor scen. Vi repade igenom några låtar några gånger och sedan var det slut på tiden. Vi gick av scenen och jag kollade mig omkring efter Sarah. Jag kunde inte se henne någonstans. Klockan var 6 och några gäster hade kommit.
-Zayn, har du sett Sarah, frågade jag.
-Nej, vadå då. Är hon borta igen, sa Zayn och suckade.
-Ja, eller jag kan inte se henne någonstans.
-Hon är på fest i LA, hon kommer inte stå och krama ditt ben hela kvällen om det var det du trodde, sa Zayn och skrattade.
-Nej jag fattar det, men jag bara undrade om du hade sett henne, sa jag lite surt.
-Tyvärr inte, sa Zayn och gick iväg. Jag gick runt och kollade efter Sarah. Till slut fick jag syn på henne och gick fram till henne.
-Hej älskling, jag har letat efter dig, sa jag och la armen om henne.
-Jaha, jag har bara gått runt och kollat lite. Jag träffade Miley Cyrus. Det var lite pinsamt för jag kunde knappt få fram ett ord, sa Sarah och skrattade.
-Vill du ha något att dricka, sa jag när jag fick syn på ett bord med massa olika drickor på.
-Ja, gärna, sa hon och jag gick bort för att hämta något åt henne.














Sarah's POV

Niall gick bort för att hämta något att dricka. Det var då jag fick syn på ett bekant ansikte. Jag kunde inte riktigt säga vem det var. Jag stod och funderade en stund och sedan kom jag på det. Ingrid, min barndomsvän. Hon hade flyttat till LA för några år sedan och där var hon. Jag gick fram till henne.
-Ingrid?
-Ja, sa hon och vände sig om mot mig.
-Sarah, sa hon och sken upp och slängde sig runt halsen på mig.
-Jag trodde väl att jag kände igen dig, sa jag och log stort.
-Gud vad jag har saknat dig, sa Ingrid och log minst lika mycket som jag.
-Vad gör du här då, sa jag och log.
-jag kom hit med min kompis Cody.
-Vem Cody? frågade jag chockat.
-Simpson, sa hon och log.
-Oj, jag visste inte att du kände honom.
-Nej, men det gör jag tydligen. Vem kom du hit med färesten, sa hon och log.
-Niall.
-Niall Horan, sa Ingrid och stod där och gapade.
-Tydligen ja, sa jag och märkte att jag rodnade lite smått.
-Känner du honom, sa Ingrid och stod där och gapade.
-Ja det kan man väl säga, sa Niall som kom upp jämte mig och la armen om mig när han samtidigt pussade mig på kinden. Vi stod och pratade med Ingrid en lång stund. När Ingrid skulle gå iväg och kolla till så att allt var okej med Cody kollade jag och Niall oss omkring och vi såg att det hade kommit hut mycket gäster som helst. Vi trängde oss förbi några och gick till sidan av scenen. Där tog jag upp min mobil och ringde Lollo.
-Hallå, hörde jag en röst. Det var inte Lollo.
-vem är det? frågade jag.
-Matilda, sa samma röst och då kände jag igen rösten.
-Var är ni? frågande jag.
-På högra sidan av scenen. Niall måste komma nu annars kommer killarna inte kunna uppträda, sa Matilda och jag tog Niall's han och gick mot andra sidan av scenen.
-Vi kommer, sa jag och la på.
När vi kom fram pussade jag Niall på kinden och sedan gick killarna upp på scen. Jag och Lollo stod nedanför scenen och dansade med lite när dom sjöng. Det var då jag började leta efter Matilda. Hon var borta. Jag kollade mig omkring.
-Var är Matilda, frågade jag Lollo.
-jag pratade med henne förut. Hon sa att hon skulle komma men hon pratar väl med någon antar jag, sa Lollo och verkade inte bry sig så mycket. När killarna gick av scenen kom Louis fram till mig.
-Har du sett Matilda?
-Nej, Lollo sa att hon hade pratat med henne förut och att hon skulle komma hit men hon har inte gjort det, sa jag och suckade. Matilda kunde säga att hon skulle göra någonting och sedan glömde hon av det. Men denna gången kändes det annorlunda.












Matilda's POV

-Nej, rör mig inte, skrek jag men han verkade inte bry sig.
-Tyst nu, snälla, sa han och försökte kyssa mig.
Jag ropade på hjälp men ingen kunde höra mig. Jag hörde hur killarna sjöng Na Na Na ute på scenen. Dom hade säkert inte ens märkt att jag var borta.
-Snälla släpp mig, skrek jag. Plötsligt fick jag något hårt i huvudet. Jag skrek till och sedan svartnade det framför ögonen.












Kapitel 41! Vad händer med Matilda?
Det ni..
Hoppas ni gillade kapitlet:)
KOMMENTERA LIKA BRA SOM FÖRRA GÅNGEN!:D
Då blir det mer förstår ni!(L) haha!
Ha en bra lördag kväll och gotta er!




XXX
Postat av: Matilda

aaaaaaah vad händer med mig" hahahaa, nej men fyfaan vad bra!!!!♥

Postat av: Jessica

3ord räcker SÅ OTROLIGT SPÄNNANDEBÄST

Ett till, snälla ;S can't wait ;)

Postat av: Evelinn

Nej guuud! Meeer :D

Postat av: Johanna

åhhhhhhhhhh va bra :D

Vill ha mer på en gång :D:D:D

Postat av: Filippa & Klara

Meeeer

Postat av: Marina

meeeeeeeer! :D

Postat av: Anonym

as bra meer!!

Postat av: Miriam

Så sjuuuukt bra!!

Det är såå spännande, vill ha mer nuuu:D


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: