Chapter 40

Miley Cyrus, Selena Gomez och bland annat Cody Simpson skulle komma. Vart hade jag kommit egentligen tänkte jag. Det kunde man fråga sig.
När vi alla var helt klara med maten visade Justin oss alla förberedelser inför festen. Allt som man skulle ha på en fest fanns med. Jag kände på mig att detta skulle bli den bästa festen jag någonsin skulle vara på. Klockan började närma sig 5 på eftermiddagen och det var 8 timmars skillnad mellan LA och London och 9 timmar mellan Sverige och LA. Jag började känna mig väldigt trött och vi kändes att det var dags att åka hem. Bill hämtade oss och vi åkte tillbaka till hotellet. Jag somnade med alla kläder på mig så fort jag kom in på rummet. Jag var riktigt trött...




















Justin's POV

-Varför gör du detta egentligen, frågade Selena.
-Gör vadå, sa jag och log lite.
-Bjuder hit Niall, sa hon och kollade på mig med ett ansträngt leende.
-Jag bjuder inte hit Niall. Jag bjuder hit Sarah och dom andra killarna.
-Men han är ju här?
-Jag kan ju inte bjuda alla utom honom. Jag försöker bara göra så att Sarah ska fatta att jag är en bra kille och att hon kanske förlåter mig, sa jag och log för mig själv. Varje gång jag sa hennes namn log jag.
-Du kunde ju bara bjudit Sarah, sa Selena efter en stund.
-Nej, då hade aldrig Sarah kommit, sa jag och suckade.
-Men du tänker ju låta 1D uppträda imorgon också, sa hon och jag såg att hon var lite irriterad.
-Ja, annars kanske dom inte skulle vilja komma.
-Okej, skyll dig själv, sa Selena och gick iväg mot nästa affär.
Jag och Selena skulle fixa dom sista grejerna innan festen imorgon men såklart var hon tvungen att shoppa också. Jag och Selena var goda vänner.
Jag skyndade mig in i affären som Selena hade gått in i. Hon stod redan men hur mycket kläder som helst och var snart på väg till provrummen.
-Selena, vi har inte tid med detta, sa jag och suckade.
-Men det går fort, du kan fixa dina saker så länge så ses vi sen och äter lunch, sa hon och försvann in i ett provrum.
Jag gick ut från affären och tog upp mobilen. Jag slog in Sarah's nummer och ringde. Det gick 5 signaler innan hon svarade.
-Hallå.
-Hej Sarah, det är Justin. Vad gör du?
-Vaknade precis, klockan är ju bara 11, sa hon och gäspade.
-Vad ska du göra idag då?
-Jag vet inte, killarna ska till någon skivproducent och Lollo och Matilda han redan åkt iväg för att shoppa, vad då då?
-Undrade om du ville hjälpa mig att fixa lite saker för ikväll.
-Ja, visst. Hämtar du mig eller?
-Ja, jag kan komma snart om du vill det.
-Kom du med en gång så skyndar jag mig, sa Sarah och vi avslutade samtalet.
Jag gick mot min bil. Detta var första gången på väldigt länge som jag inte hade någon livvakt med mig. Jag hade sagt att jag skulle stanna hemma men så gjorde jag inte det ändå.
Jag hoppade in i bilen och åkte mot hotellet som Sarah bodde på. När jag kom dit parkerade jag bilen utanför och sedan skyndade jag mig in. Jag hade på mig en röd tjocktröja och jag tog på mig luvan för att ingen skulle se mig. Jag tog upp mobilen och skickade ett sms till Sarah.
"Vilket rum bor du på? J"
Jag satte mig ner i en fotölj och väntade. Efter en kort stund kände jag hur mobilen vibrerade till i fickan.
"503, på 3 våningen. S"
Jag gick mot hissen. Jag fick vänta ett tag på den och sedan gick jag in. Jag tryckte på våning 3 och jag var snart uppe på det tredje planet. Det var en pil åt höger där det stod 500-510 och jag gick åt hållet pilen pekade åt. Jag kollade på alla rumsnummer och till slut kom jag till 503. Jag knackade på dörren.
-Hej, sa jag glatt när Sarah öppnade dörren.
-Hej, kom in, sa hon och log.
Jag gick in och slängde mig i soffan. Sarah var inte helt klar ännu så jag fick vänta lite. Hon gick in i badrummet och jag slog på tv:en.
-Är du hungrig, ropade jag till henne.
-Ja, jag är helt utsvulten, sa hon och stack ut huvudet ut badrumsdörren och log.
-Bra, för jag hade tänkt åka och äta nu.
-Okej, svarade hon glatt.
-Är det okej om Selena följer med?
-Selena Gomez?! sa Sarah och gick ut till mig.
-Ja?
-Coolt, sa hon och gick tillbaka.
När Sarah var klar gick vi ut ur hotellrummet och ner till min bil.














Sarah's POV

Jag hade tagit på mig ett par blåa jeans och en vit stickad tröja. Tröjan var ganska tjock så jag behövde inte ha någonting över. Solen sken ute så jag hade tagit på mig mina solglasögon. Jag hade köpt som när jag var Italien med familjen förra året och hade längtat tills att jag kunde ha dom. Men i London var det inte mycket sol så jag hade bara haft på mig dom någon enstaka gång. Jag hade plattat håret och ändrat bena till mitt bena istället för snedbena. Jag hade tagit på mig ett par bruna primeboots och en brun väska som jag hade lagt ner lite nödvändiga saker i.
-Du ser ut som en filmstjärna, sa Justin när vi satte oss i hans bil.
-Ja visst, sa jag och skrattade.
Vi satte på lite musik och jag blev väldigt chockad över vilken musik Justin lyssnade på. Han hade en skiva med sina egna låtar och 1D låtar på. Jag skrattade åt det men Justin verkade inte tycka det var lika kul.
-Imorgon ska vi ju ha nyårstårta och vi ska åka och provsmaka den nu, sa Justin och parkerade bilen.
Han la sin arm om mig och jag tänkte inte på att det skulle se ut som om det var något imellan oss för det. När jag och Zayn går och köper mat lägger han alltid armen om mig, samma sak med Liam. Jag och Justin var ju bara kompisar och det måste människor förstå. Vi gick in på konditoriet.
-Här har dom dom allra bästa tårtorna, sa Justin och blinkande åt mig.
-Bra, sa jag och log.
Vi satte oss ner vid ett bord och det kom en dam som kramade om Justin. Dom pratade en stund och sedan kom hon ut med smaktester. Alla tårtor var jätte goda. Först kunde vi inte bestämma oss men sedan bestämde vi oss för en tårta som var gjord av bland annat vit choklad. Först bestämde vi oss för en vanlig choklad tårta men då kom jag på att Matilda inte gillar vanlig choklad utan bara vit. När vi hade beställt tårtan åkte vi vidare till en restaurang som hette Roy's. Vi gick in och satte oss vid ett av borden och beställde mat. Maten kom efter en liten stund. Jag beställde en sandwich och Justin tog en kött bit. Jag rotade runt i väskan efter min mobil och märker att den är borta.
-Justin, har du min mobil? frågade jag.
-Nej, vadå då, sa han förvånat.
-Den är väl kvar på hotellet, sa jag och suckade.
Vi åt upp maten och betalade. Sedan åkte vi vidare till en affär men inredning.
-Oj shit, sa Justin när vi klev ut ur bilen.
-Vad är det? frågade jag.
-Selena skulle ju ätit med oss men nu glömde jag ju det, sa han och gick in i affären.
-Ring och säg det då, sa jag.
-Jah ska det nu, sa han och tog fram sin mobil. Samtidigt som han knappade in Selenas nummer plingade hans mobil till.
-Selena sa nu att hon redan hade ätit och att vi skulle synas imorgon istället, sa Justin och la ner mobilen i fickan igen.
-Jaha bra. Men vad gör vi egentligen här, sa jag och kollade mig omkring.
-Vi ska hitta en fräck fotölj. Jag lovade min kompis Jaden det.
-JADEN SMITH? skrek jag nästan.
-Ja, men kan du vara lite tyst, sa Justin och la sitt finger över mina läppar och sh:ade.
Jag nickade.
-Kommer jan också imorgon, viskade jag.
-Japp det gör han, sa Justin och vi började gå runt i affären och kolla på fotöljer. Det fanns hur många som helst. Alla var riktigt fräcka men Justin verkade inte gilla någon av dom. När vi hade gått runt i affären ett tag bestämde vi oss för att åka till en annan affär och kolla på fotöljer. Vi gick ut och satte oss i bilen igen. Vi åkte till nästa affär.














Zayn's POV

Min mobil ringer. Det är Niall.
-Vas happenin', svarade jag
-Sarah svarar inte på mobilen och hon är inte med Lollo och Matilda, säger Niall stressat.
-Jag kommer över till ert rum, sa jag och la på.
Jag tog på mig skorna som jag precis hade tagit av mig och sedan ropade jag på Liam.
-Vaaad? hörde jag honom från badrummet.
-Sarah är bort, vi måste hjälpa Niall, ropade jag tillbaka.
-Okej, sa Liam och kom ut från badrummet och han tog på sig sina skor. Sedan gick han och jag över till Niall och Sarah's rum. När vi kom dit var redan Harry och Louis där. Vi gick in och satte oss i soffan.
-Så vad är det som har hänt Niall, sa Liam.
-Sarah svarade inte när jag ringde förut och hon är inte här och inte med Lollo och Matilda häller.
-Men ring igen då, sa Harry och la huvudet i händerna och suckade.
-Jag ringer nu, sa jag och tog upp mobilen och ringde till Sarah. Jag hörde något som vibrerade. Det kom från sängen. Jag gick dit och Sarah's mobil låg där under täcket. Jag tog upp den och gav den till Niall.
-Konstigt att hon inte svarade, sa jag och log lite stelt. Att jag hittade hennes mobil och att vi inte fick tag på henne fick mig att tänka på filmen Taken. Men något så hemskt skulle aldrig hända. Jag försökte tänka på något annat.
-Hon har fått sms av Justin, nästan skrek Niall. Nu visste jag att han var riktigt arg. Man såg det på honom.
-Och, sa Louis.
-Han frågar på vilket rum hon bor på, sa Niall argt.
-Och mer, sa Liam.
-Det är det senaste, sa Niall och stoppade ner Sarahs mobil i fickan och tog upp sin egna.
-Vad gör du nu, sa Louis och gick fram till Niall.
-Jag kollar vart Sarah är, sa Niall och suckade.
-Men det kan du ju inte veta, sa jag och gick fram till Niall och Louis.
-Jo det kan jag visst. Dom är på Azusa Street, sa Niall och stoppade ner sin mobil i fickan och gick mot dörren.
-Och hur vet du det, sa Harry.
-Jag har suttit in ett chip i hennes väska så jag kan se vart hon är, sa Niall och stannade i dörren.
-Du vet att det är olaglit att göra sådant va, sa Liam och suckade.
-Nej det vet jag inte, kom nu, sa Niall och höll uppe dörren för oss. Vi skyndade oss ner till bilen och Bill körde oss till Azusa Street.
-Låsas som om vi är här och kollar runt i affärerna, sa Niall och gick ut ur bilen. Vi följde efter. Jag gick och kollade in i alla affärer och tillslut fick jag syn på dom. Justin och Sarah var inne i en design affär och kollade på en fotölj. Eller det såg i alla fall ut som det.
-Här är dom viskade jag till Niall som gick precis bakom mig.
-Då går vi in, sa Niall och puttade på mig. jag tog tag i handtaget och gick in i affären. Liam gick jämte mig och vi låssades som om vi inte visste om att dom var där.
-Niall, Zayn, Liam, Harry, Louis, ropade Sarah.
-Hej, sa jag och log. Jag gick fram för att ge henne en kram men Niall trängde sig före och slängde sig runt halsen på henne och gav henne en kyss.
-Vi var oroliga för dig, sa jag och log.
-varför, sa Sarah chockat.
-Du svarade inte på mobilen, sa Niall och räckte fram hennes mobil.
-Åh, gud förlåt, sa hon och stoppade ner mobilen i väskan.
-Men som tur var var hon i goda händer, sa Justin och log.
-Aa, visst, sa Niall och suckade. Man märkte att Niall nu avskydde Justin. Justin tyckte nog inte om Niall häller. Det såg ut som om dom störde sig på varandra.
Vi gick ut ur affären och bestämde oss för att träffa Matilda och Lollo på en glass bar. vi åkte dit och vi fick vänta en stund innan tjejerna kom. När dom kom gick vi in och beställde varsin glass. Niall och Sarah delade på en och vi andra tog varsin egen. Niall gjorde allt för att Justin skulle bli mer avundsjuk.
-Niall delar sin glass med Sarah. Räknas glass som mat, viskar Louis i mitt öra. Jag nickade.
-Sarah måste vara den rätta, viskar han och vi båda börjar skratta.
-Ja det måste vara så, sa jag och vi skrattade ännu mer.
-Vad är det som är så kul, frågar Matilda.
-Nej inget älskling, sa Louis och pussade henne på kinden.
Vi åt upp och sedan åkte vi hem. Vi bestämde oss för att gå och lägga oss tidigare för att vi var så trötta. Så när vi kom till hotellet gick jag och Liam upp till vårt rum och vi somnade nästan med en gång.
















Kapitel 40! Förlåt för det plötsliga slutet men nu ska jag iväg och träna!:)
Hoppas det var bra endå! :D
KOMMENTERA VAD NI TYCKTE!
Idag hade det varit roligt med lite mer kommentarer! Yeeey(L)
Ha en bra kväll!



XXX
Postat av: johanna

Bra som vanligt!

Längtar redan till nästa :D

Postat av: Anonym

as bra meeer!!

Postat av: Evelinn

Längtar tills nästa! :)

Postat av: Anonym

Längtar tills nästa del

Postat av: jennifer

jättebra :)

Postat av: Anonym

snälla fortsätt skriva mer kapitel , du är grym!!

Postat av: Takeaway

Skitbra! :D

Måste ha mer, du är super-duper-mega fantastisk

xx

Postat av: emmie

Kan du inte göra en "het scen", berättelse då, med Sarah och Niall? ^^ tihi

Hade varit Gryymt, men du är redan grym! :D

Postat av: Jessica

Snälla fortsätt skriva!

Postat av: Filippa

Meer!!

Postat av: sanna

meeeeeeeeeeer nuuuuuuuuuu <3

Postat av: Matilda

12 kommentarer nu Idaaa! När kommer det nya? :)))))

Postat av: Filippa & Klara

Jätte bra,mer!! ;)



Läs gärna min och Klaras novellblogg! ;)

http://novellaboutonedirection.blogg.se

Postat av: Jasmine

ja en het scen med Nialler ♥

Postat av: Anonym

Var är kap 39????????


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: