Chapter 39

Efteråt virade jag in håret i en handduk och tog på mig en morgonrock och gick ner i köket. Alla stod och år mackor och drack mjölk när jag kom ner. Jag tog ett glas mjölk och satte mig ner på en stol. Vi var i köket och pratade en stund. Niall och Sarah gick upp och la sig. Sedan gick Louis och Matilda. Zayn och Laim gick ut i vardagsrummet och to med sig Nintendo ds upp på sina rum. Då var det bara jag och Harry kvar. Harry kom fram till mig och lyfte upp mig. Han lyfte mig hela vägen upp till vår säng. Sedan somnade vi. Jag somnade tätt intill Harry. Jag låg så nära så att jag kunde höra hans hjärta slå.
-Jag hör ditt hjärta slå, viskade jag.
-Det slår för dig, viskade Harry tillbaka och kysste mig på pannan...
















Sarah's POV

-SARAH VAKNA, ropade Niall.
-Nej, jag är trött. Kan jag inte få sova en lite stund till, sa jag och vände på mig.
-Aldrig, då kommer vi för sent. Idag ska vi ha gott om tid på oss, sa han och drog undan täcket.
-Jag hinner duscha va, sa jag när jag satte mig upp i sängen.
-Ja, duscha fort då, sa Niall och drog på sig ett par mörk blåa jogging byxor från A&F.
-Men ta fram något jag kan ha på mig då, sa jag och skyndade mig in i badrummet. Jag tog en snabb dusch och sedan torkade jag håret och satt upp det i en stram toffs. Jag sminkade mig lite och sedan tog jag på mig bh och trosor. Jag skyndade mig in på mitt och Niall's rum och precis när jag kom innanför dörren fick jag kläder kastade på mig.
-Ta på dig det, sa Niall och gick ner till köket. Niall hade gett mig en A&F jogging overall i mörkblått och jag skyndade mig att  ta på mig den och ett vitt oversize linne. När jag var klar gick jag ner i köket. Där var alla samlade och redo för att gå. Jag sprang upp på mitt och Niall's rum igen och hämtade våra väskor. Zayn hjälpte mig med dom ner för trappan. Sedan lyfte Bill ut dom i bilen. Jag tog på mig mina skor och min väst och sedan gick jag hand i hand med Niall ut i bilen. När alla hade hoppat in och spänt fast sig kollade jag på Niall och han log med ett leende han brukade ha om han hade busat.
-Vad är det, frågade jag.
-Nej det är inget speciellt, sa han och log ännu mer. Jag brydde mig inte särskilt mycket om det på resten av vägen till flygplatsen. Jag, Lollo och Matilda pratade mest om vad som skulle hända och så vidare. När vi var framme tog jag Niall i handen igen och vi gick ut ur bilen. Jag hörde hur Liam och Zayn gick bakom oss och att dom fnissade.
-Vad är det, sa och vände mig om.
-Gulligt att ni alltid har likadana kläder när vi ska iväg och resa, sa Zayn och alla utbrast i skratt. Alla utom jag. Jag kollade på Niall och såg att vi hade exakt likadana tjocktröjor och likadana byxor.
-Tack, sa jag och suckade.
-Det var så lite så, sa Niall och kysste mig. Vi gick in på flygplatsen.
-Jag vill gå till Starbucks, sa Matilda och Lollo höll med.
-Neej, sa Harry och Louis i kör.
-Varför, sa Lollo chockat.
-Vi är alltid där med Sarah och vi vill äta någon annan stans idag, sa Harry och log.
-Aja, men ni killar kan gå och äta någonstans så tar jag med mig Lollo och Matilda till Starbucks, sa jag och tog Matilda och Lollo under armen och gick raka vägen mot Starbucks. När vi kom fram tog vi varsin varm choklad med grädde och satte oss ner vid ett runt bord. Vi pratade om allt som skulle hända när vi kom till LA.
-Justin hämtar oss på flygplatsen, sa jag och log. Matilda kunde inte sitta stilla längre. Hon var ett stort JB fan, precis som Niall hade varit, och hon skulle göra ungefär vad som helst för att få träffa honom.
-Jag fattar inte vad som händer, säger Matilda plötsligt.
-Va? säger Lollo och kollar lite bitchigt på henne.
-Jag kommer åka i samma bil som självaste Justin Bieber, sa hon och satt där med öppne mun.
-Ja, och? sa Lollo och log stort.
-Ja, det är coolt, sa Matilda och kollade irriterat på Lollo.
-Du är för sjutton tillsammans med Louis Tomlinson Matilda, det är coot, sa Lollo lite för högt och alla inne på Starbucks vände sig om och stirrade på oss.
-Bra Lollo, sa jag och suckade.
Då kom det fram en tjej, hon kanske var 3 år yngre än oss.
-Kan jag få era autografer, sa hon och log snällt.
-Visst, sa Lollo och och flickan räckte fram en penna till henne och Lollo skrev hennes namn lite slarvigt på en servett. Sedan skrev Matilda och sits jag. Precis när tjejen hade gått ringde min mobil.
-Hallå, svarade jag.
-Hej Sarah, var är ni, hörde jag Niall's röst.
-På starbucks, sa jag frågande.
-Men ni måste komma nu, skynda er, sa Niall och jag la på.
-Vem var det, sa Matilda.
-Niall, och han sa att vi var tvungna att skynda oss.
Jag, Matilda och Lollo reste oss och gick ut från Starbucks.
-Sarah, Matilda, Lollo, hörde vi en röst ropa. Vi vänder oss om och får syn på ett fordon som liknar en 4hjuling. Den hade ett flak på också. Zayn körde och på flaket satt resten av killarna. Dom tutade på folk och åkte fram till oss.
-Ska ni med, sa Zayn och blinkade åt mig.
-Självklart, sa jag och vi hoppade upp på flaket.
Jag satte mig i Nialls knä och sedan körde Zayn mot vår gate. Det tog inte så lång tid innan vi var framme. När vi kom fram till gaten väntade Bill på oss. Det var fortfarande väldigt tidigt på morgonen och det var lite alls mycket folk på flygplatsen så Bill var inte tvungen att vara med killarna hela tiden. Vi gick in och satte oss på stolarna som var inne på gaten och efter 10 minuter gick vi på planet. Det startade inte alls lång tid efter. Jag somnade med huvudet mot Niall's axel.















Matilda's POV

Jag kunde inte sova. Alla utom jag och Liam sov nu. Vi hade flugit i ungefär 4 timmar och jag hade kollat på film hela tiden. Jag la huvudet mot Louis axel och blundade.

-Vakna Matilda, hörde jag Louis röst långt borta.
-Vi är framme, sa han sedan och jag ryckte till och öppnade ögonen. Jag hade visste somnat till slut. Jag reste mig upp och sträckte på mig. Plötsligt fick jag en massa energi. Vi var i LA. JA, tänkte jag och log stort. Jag tog Louis i handen och vi gick mot utgången. När vi kom ut ur planet samlades alla runt Bill. Det kändes som om man gick på dagis igen. Alla hade en man höll i handen och så lyssnade man på fröken. Jag skrattade lite för mig själv när jag såg bilden framför mig.
-Matilda, hörde jag en röst. Jag kände igen den men det var absolut ingen jag kände. Jag vände mig om. Där stod han! Justin. Shit, tänkte jag för mig själv.
Sarah stod och pratade med honom och Niall höll sig tätt intill henne. Det var ungefär som "Du grabben, rör inte min tjej!". Sarah vinkade på mig.
-Matilda, kom, sa hon och log. Jag gick sakta fram mot dom. Jag kände hur jag började svettas en aning över att jag var så nervös.
-Hej Matilda, Sarah har berättat mycket om dig, sa Justin och gav mig en stor kram. Jag kunde inte fatta det. Jag stod på LAX och kramade Justin. Det gick som en stöt genom hela min kropp.
-Hej, sa jag tyst. Justin log mot mig och jag blev varm i hela kroppen. Louis kom fram till mig och tog min hand.
-Han har den effekten på folk, viskade han i mitt öra och jag skrattade tyst.
-Jo, jag vet det, sa jag och pussade Louis på kinden. Sedan gick vi ut mot Justin's bil. Vi la in alla väskor och jag, Sarah, Niall och Louis åkte med i den bilen. Zayn, Liam, Harry och Lollo åkte i den andra.
Vi åkte till hotellet vi skulle bo på. Jag och Louis bodde på samma rum, Niall och Sarah, Harry och Lollo och Zayn och Liam.
Vi la in våra väskor på rummen, bytte från myskläder till vanliga kläder och sedan träffades alla nere i lobbyn. Sarah, jag och Lollo hade bestämt oss för att ha varsin färg på oss. Jag hade blått, med blåa jeans, en blå stickad cardigan, ett par mörkblåa jeffery cambell som jag hade lånat av Lollo och en väska. Lollo hade som vanligt rosa. Hon hade på sig ett par knall rosa byxor, Sarahs rosa jeffery cambell och en vit cardigan. Sarah hade också som vanligt svart. Hon hade samma outfit som oss anda fast i hel svart. När vi bestämde oss för att ha en färg på oss hade vi alltid jeffery cambell skor. Det var alltid lika kul att ha bara en färg på sig. Jag brukade alltid ha olika färger för varje gång men Sarah och Lollo hade nästan alltid samma det kunde väl hända att dom hade någon annan någon gång men det var sällan det hände.
-Ni är bara för knäppa, sa Louis och skrattade lite åt oss när vi kom i våra enfärgade outfitar.
Vi skrattade också lite och sedan bestämde vi oss för att ringa upp Justin igen och kollar vart han var. Han hade nämligen åkt hem till sig när vi skulle in på våra rum.
Sarah gick iväg en stund och kom tillbaka en liten stund senare.
-Justin hämtar oss om 5 minuter och då åker vi hem till honom, sa hon och log. Man såg på Niall att han tyckte det var jobbigt. Han kunde knappt höra Sarah säga Justins namn. Men det var gulligt av honom att anstränga sig för alla andras skull. Justin kom efter ett liten stund och alla fick tränga sig in i en bil. Jag satt i Louis knä. Det tog ungefär 20 minuter hem till Justin. När vi klev ut ur bilen och gick fram mot huset kunde jag inte säga ett ord. Jag tyckte att Louis och killarna hade köpt ett stort fint hus men det var inget jämfört med detta. Justin visade oss runt och huset var ännu finare på insidan. Vi gick runt i huset ett tag.
-Jag är hungrig, sa Niall plötsligt.
-Vad vill ni ha och äta, frågade Justin.
-Vad som helst, sa Harry och la ena hade på magen.
-Okej, sa Justin och gick ut i köket. Vi andra satte oss framför tv:en. Alla var väldigt trötta. En stund senare ropade Justin på oss att vi skulle komma ut i köket. Vi skyndade oss ut i köket där Justin hade dukat upp en jätte måltid.
-Du behöver inte göra en 7 rätters lunch, sa Sarah och suckade. Man märkte på henne att hon var trött. Jag tror att hon dels var trött för tidsskillnaden och också för att Justin och Niall tävlade lite om henne. Dom skulle alltid vara bättre än den andra.
Vi satte oss ner vid ett stort bord och åt. Vi pratade och Justin berättade lite om vad som skulle hända på festen om 2 dagar. Miley Cyrus, Selena Gomez och bland annat Cody Simpson skulle komma. Vart hade jag kommit egentligen tänkte jag. Det kunde man fråga sig.
När vi alla var helt klara med maten visade Justin oss alla förberedelser inför festen. Allt som man skulle ha på en fest fanns med. Jag kände på mig att detta skulle bli den bästa festen jag någonsin skulle vara på. Klockan började närma sig 5 på eftermiddagen och det var 8 timmars skillnad mellan LA och London och 9 timmar mellan Sverige och LA. Jag började känna mig väldigt trött och vi kändes att det var dags att åka hem. Bill hämtade oss och vi åkte tillbaka till hotellet. Jag somnade med alla kläder på mig så fort jag kom in på rummet. Jag var riktigt trött.












Detta var kapitel 39 :D yeeey.
hoppas ni gillade det:)
KOMMENTERA VAD NI TYCKTE!
Ha en bra kväll och jag hoppas att kapitlet dög!;)



XXX
Postat av: johanna

jätte bra!!

åhh vill bara ha mer hela tiden :D

Hoppas du skriver ett nytt imorgon :D

Postat av: Matilda

Wehhhåååå vad braa!!

Postat av: Julia

Det duger Alltid! ;) Skitbra ju, vill ha MERAAA =D


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: