Chapter 36

Jag hämtade min väska och tog på mig min jacka. Louis hade fortfarande på sig mina kläder. Han såg så rolig ut. När alla hade tagit med si sina grejer var det dags att åka. Bill kom och hämtade oss och visade vägen ut till en flygplats buss. Vi gick på och den körde oss ut till helikoptern. När vi väl kom in i helikoptern och alla saker var inne var det dags att åka. Jag satt jämte Louis och Niall och Mitt imot oss satt Liam, Zayn och Harry. Nu lyfte vi. Jag lutade mitt huvud mot Niall's axel och han tog min hand. Jag somnade nästan direkt...


Niall´s POV

Nu satt vi i helikoptern på väg hem till London. Det skulle vara skönt att komma till London även fast att det hade varit jätte roligt att vara hemma. Vi hade kanske 10 minuter kvar innan vi var framme och landade. Det var mitt i natten men jag kunde inte somna.
-Nu landar vi grabbar, sa Bill och log mot mig och Harry som var dom enda som inte sov. Vi landade på en stor parkering. Jag kollade omkring och vi var inte på flygplatsen. Vi hade landat på parkeringen en bit bort från vårt hus.
-Sarah, Zayn, Louis och Liam, det är dags att vakna, sa Harry och sträckte på benen.
-Vad är klockan, sa Sarah och öppnade ögonen.
-3, sa jag när jag hade tagit upp min telefon.
Jag tog Sarah i handen och vi gick ut på parkeringen. Jag la armen om Sarah för att hon inte skulle frysa. Sedan tog vi våra väskor och började gå mot huset. Tätt bakom oss gick Harry och Liam. Louis och Zayn var antagligen kvar i helikoptern. När vi kom innanför dörren slängde jag mig i soffan.
-Äntligen hemma, sa jag och Sarah la sig över mig. När Louis och Zayn hade kommit reste jag mig upp ur soffan och kollade på dom.
-Är det bara jag som är hungrig, frågade jag.
-Nej, inte denna gången, sa Louis och alla skrattade.
-Vi har tyvärr ingen mat, sa Liam och drog av sig sina skor.
-Men vi kan åka till "24", ni vet det mat stället som har öppet vald dygnet, sa Sarah från ingenstans.
-Men måste vi inte sova, vi ska upp klockan 7 och klockan 8 ska vi vara med i en talkshow, sa Zayn som om vi inte redan visste.
-Och det är om 4 timmar, sa Louis som kollade på klockan.
-Perfekt, ni får 1 timma på er att ta på er era kläder som ni ska ha på er på talkshow och sedan kan ni sova, och så väcker jag er klockan 4 och så åker vi och äter då, sa Sarah och log.
-Jag är på, sa Harry glatt.
-Jag också, höll Louis med.
-Vi andra har väl inget val, sa jag och alla skrattade.
-Nej tyvärr, sa Sarah och gav mig en kyss. Sedan gick hon upp med sin väska på vårt rum. Jag hämtade också min väska och följde efter. När jag kom upp på rummet toh jag fram ett par ljus bruna chinos och en röd peke tröja. Jag gick in till Louis och Harry's rum.
-Vi har rött på oss, sa jag och både Harry och Louis nickade. Sedan gick jag till Liam och Zayn's rum och dom tyckte också det var en bra ide. När vi uppträdde och var med på tv brukade vi ofta dunka färgerna. Eftersom vi skulle ha rött imorgon så kanske Louis hade röda byxor och Harry kanske hade en röd kavaj. Alla skulle alltså ha något rött. Sarah tog på sig en röd klänning bara för skoj skull. Sedan gick jag och Sarah ner och satte oss i soffan. Det hade tagit ett tag att ta på sig och vi skulle åka om redan 15 minuter. Nu kom Louis, Harry och Zayn ner och satte sig också i soffan. Vi väntade i 10 minuter sedan gick jag upp för att hämta Liam. Han hade somnat på sin säng. Jag gick fram och slog till honom med en kudde. Han vaknade direkt och vi gick ner till hallen och tog på oss skorna. Dom andra hade redan gått ut och suttit sig i bilen. Louis körde. Jag och Liam satte oss längst bak. Louis och Sarah satt allra längst fram och Zayn och Harry satt i mitten.
Det tog ungefär 10 minuter till "24". Vi skyndade oss in och satte oss ner vid ett bord. Jag hade bara varit här en gång men det var på dagen. Det var lite New York känsla över det hela. Stället påminde mig lite om när jag och Harry åt på en restaurang med all mat man kunde hitta. Det var lite halv mörkt inne på restaurangen och det var väldigt mysigt. Vi beställde maten och den kom in en stund senare. Jag och Harry beställde kött, Zayn och Louis beställde hamburgare och Liam och Sarah tog fish and chips.
-Hur lång kommer talkshowen vara? Frågade Sarah som jag visste inte hade så stor lust att vara med.
-Bara 30 minuter, så jag och log.
-Bra, för sedan måste någon av er följa med mig och köpa nyårsklänning, så hon sedan.
-Men vi ska ju åka hem och hälsa på våra familjer idag, så Louis.
-Men inte jag, så jag följer med, sa jag och Sarah log. Klockan var nu 7 och vi hade suttit här ett bra tag.
-Det är nog dags att åka nu, sa Liam och reste på sig.
Vi höll med honom och vi betalade och sedan åkte vi till tv studion. När vi kom dit fick vi testa så att mikrofonerna fungerade och vi övade några gånger. Sarah somnade i en soffa. Några minuter innan showen började väckte jag henne så att hon kunde se på. Sedan gick jag tillbaka till killarna på scenen och allt ljus riktades mot oss. Jag hörde hur melodin på WMYB började spelas och sedan började vi sjunga. Efter att vi hade sjungit klart satte vi oss i en soffa och blev intervjuade. Det var ingen speciell intervju, den var som alla andra.
När vi var klara hade Sarah somnat i soffan igen och jag fick väcka henne.
-Ska vi åka och kolla på en klänning till dig nu, sa jag och gav henne en perfekt kyss.
-Ja det får vi väl göra, sa hon och log.
Jag tog Sarah i handen och vi gick ut till bilen. Där stod resten av killarna. Alla var redo för att åka hem och hälsa på sina familjer. Bill ringde en taxi som hämtade upp mig och Sarah. Vi sa hejdå till Louis och Zayn som fortfarande väntade på att bli upp hämtade av sina bilar och sedan hoppade vi in i taxin och åkte iväg.
Vi åkte till en affär som hette 7 dresses. Sarah verkade älska det. Men hon hittade alldeles för många klänningar för att kunna hitta en som hon skulle gilla. Medans Sarah testade klänningar gick jag runt och kollade om jag kunde hitta någon speciell klänning som skulle passa Sarah i smaken.
Plötsligt hittade jag den perfekta. Den var speciell. Som Sarah. Det var en svart kort klänning med axelband so gick bakom nacken. Jag visste att den skulle passa henne perfekt. Jag tog med mig klänningen till Sarah's provrum. Precis innan jag skulle öppna dörren in till Sarah öppnade hon själv och hade massa klänningar i handen. -Ingen var fin, sa hon lite irriterat.
-Jag har något åt dig, sa jag och räckte över klänningen.
Jag såg att Sarah blev glad och hon drog åt sig klänningen.
-Tack, sa hon sedan och gav mig en puss på kinden och stängde dörren.
Efter några minuter kom Sarah ut igen. Hon var så vacker.
-Så, vad tycker du, sa hon och log.
-Den är helt perfekt, sa jag och log stort.
-Bra, då är vi klara, sa Sarah och gick tillbaka in i omklädningsrummet för att byta om. Jag hade Sarah's väska och jag hörde att hennes mobil plingade till.
Jag kollade på mobilen och jag såg att hon hade fått 2 sms av Justin. Nej inte han, tänkte jag för mig själv. Jag låste upp mobilen och kollade vad han hade skrivit. Det var något om en nyårsfest.

Hej Sarah!
Jag undrade bara om du och killarna hade lust att flyga över hit och fira nyår med mig och mina vänner. Det kommer bli en stor fest. Många nära vänner, t.ex Miley och Selena kommer att vara här. Det kommer vara folk som uppträder och då undrar jag om killarna skulle vilja det. Det hade nog varit en bra sak för dom om dom vill bli igenkända här i usa. Det skulle vara jätte roligt om du kunde komma. Och om du vill får du ta med dig vänner. Ha det bra! ring mig.
Justin
Föst när jag hade läst sms:et om och om igen fattade jag att vi var bjudna på Justins nyårs fest. Men den kunde vi väl inte gå på? Louise och Matilda skulle ju komma hit.
Nu kom Sarah ut ut omklädningsrummet. Hon tog telefonen i från mig och läste sms:et en gång högt. Sedan kollade hon frågande på mig.
-Vill du gå? frågade hon till sist.
-Vill du gå? var det enda jag fick fram.
-Om du och dom andra vill, så visst, sa hon och log.
-Okej, jag kan ju kolla med killarna, sa jag och tog upp min mobil och skickade iväg ett sms där jag frågade om dom ville det. Egentligen vill jag inte. Jag var fortfarande arg på Justin men jag visste att Sarah ville att jag skulle förlåta honom. Hon sa att han var lite som han var. Jag fick 2 snabba svar. Ett från Harry och ett från Zayn.

Harry: Vill du verkligen det? H

Zayn: Jaaaa, det kommer vara massa snygga tjejer, kändisar och om vi får sjunga kommer flera veta vilka vi är!! :D Z

Zayn hade rätt i det han sa. Men jag funderade på om jag verkligen ville.
-Tjejerna vill jätte gärna, sa Sarah och tog min hand när vi stod i kassan och betalade klänningen.
-Okej, bra. Alla har inte svarat än, men Zayn vill i alla fall följa med, sa jag och log lite stelt.
När vi hade betalt klänningen gick vi ut och vinkade till oss en taxi. Vi hoppade in i den och åkte sedan iväg. På vägen hem fick jag ett sms av Liam.
"Det skulle vara jätte kul, men bara om du vill det! L"
Jag undrade varför inte Louis hade svarat. Plötsligt kände jag att taxin stannade och jag kollade upp ur mobilen. Det var bil kö.
-En olycka, sa taxichauffören.
Jag nickade och sedan kände jag hur min mobil började ringa från jack fickan. Jag tog upp den och såg att det var Harry.
-Hej, svarade jag.
-Hej, det är Harry! Har du pratat med Louis? Ingen får tag på honom och han har inte kommit hem än, hans mamma ringde och var orolig, hörde jag en ännu oroligare Harry.
-Nej, jag har inte pratat med honom. Men vi står i en bil kö på väg hem. Kan jag ringa dig senare, sa jag och sedan la vi på.
-Vad har hänt, sa Sarah oroligt.
-Jag vet inte, Louis har inte kommit hem än och ingen får tag på honom, sa jag och kollade ut ur fönstret när vi sakta åkte förbi olyckan. Det var något med bilen som hade krockat som var bekant. Då kom jag på det. När jag och Sarah hade blivit upphämtade av en taxi hade Louis också blivit det. Det var den taxin Louis hade åkt i. Den var näst intill helt förstörd. Det måste varit en rejäl krock.
-Stanna, skrek jag och taxichauffören bromsade hastigt. Jag hoppade ut ur bilen och sprang ut till en ambulansman som var i närheten. Bakom mig kom Sarah.
-Vad har hänt, frågade jag ambulansmannen.
-En rejäl krock, sa han och kollade på mig med en orolig blick.
-Vad kommer att hända, sa Sarah som nog var ganska säker på vad som hade hänt.
-Det vet jag inte, sa han och började gå bort mot en av två ambulanser. Jag följde efter.
-Har någon omkommit, sa jag oroligt.
-Det kan jag inte svara på, sa han och hoppade in i en ambulans och startade motorn.
-Vadå inte svara på, sa jag när han stängde dörren. Han brydde sig inte. Han satte på syrenerna och åkte iväg. Där stod jag. Men Sarah jämte mig. Mitt på en motor väg, och jag visste inte vad som hade hänt. Vad hade hänt med Louis?












Kapitel 36!
Vad kommer att hända?
KOMMENTERA VAD NI TYCKTE!
Ha en bra kväll och jag hoppas verkligen att ni gillade kapitlet.:)




XXX

Postat av: Evelinn

Nej guuud! Måste. ha. meeer! Hahah :D

Postat av: Therese

Snälla skriv mer!!... måste veta.. stakars Louis! :'(

Postat av: Anonym

åh shit vad bra snälla mera!

Postat av: johanna

men gud va spännande , jätte bra!

Postat av: Miriam

åh guud va bra, jag dör!! Längtar riktigt mycket till nästa nu

Postat av: Julia

De får inte va söta lilla Louis! Måste ha nästa!

Postat av: Matilda // http://mmatii.blogg.se //

As bra Idaaaaaaaaaaaaaaaaaa


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: