Chapter 52

Hej på er!
Läs detta innan ni börjar på kapitlet!
Detta är skrivet av mig, Matilda, eftersom att Ida inte har haft mycket tid till bloggen det senaste. Jag är inte så van vid detta så jag hoppas att det iallafall är ett okej kapitel! Det blev lite långt kanske men jag tycker att det är en bra avslutning med ett långt kapitel, hehe! Iallafall, följ gärna med både mig och Ida till våran nya novell blogg- http://directionfanfic.blogg.se/! Och lämna gärna en kommentar så jag får veta vad ni tycker! Så, varsågda, läs och njuuut! :)







Harry's POV

Nästa dag vaknade jag ganska sent, vi hade en ledig dag så jag orkade inte gå upp ännu. Jag hörde Niall och Sarah springa fram och tillbaka utan för mitt rum, dom skrattade och det lät som att dom hade riktigt kul. Det fick mig bara att sakna Lollo ännu mer. Min dörr slogs plötsligt upp och Louis stog där.
- Godmorgon Harry, dags att gå upp eller? Skrek han och skrattade. Bakom honom lyfte Niall up Sarah på sina höfter och han gick baklänges med henne samtidigt som dom kysste varandra. Jag suckade och la täcket över huvudet. Louis gick fram till min säng och satte sig på kanten.
-Harry? Han suckade och tog bort täcket från mitt huvud.
-Asså jag fattar att du saknar henne, jag har det precis likadant, men du kan inte gräva ner dig i detta föralltid?! Fortsatte han.
- Det gör ont. Sa jag tyst.
-Jag vet men.. Vänta lite jag ska bara fixa en sak. Sa Louis och lämnade rummet. Han kom tillbaka ungefär 10 minuter senare. Jag låg fortfarande i sängen och hade nästan somnat om.
-Så, vad säger du om att ta hit tjejerna? Hörde jag Louis säga vid dörren. Jag satte mig upp i sängen.
-Va? Vad gjorde du precis?! Sa jag och kände ett leende spridas på mina läppar. Ett leende som inte hade varit där på ett tag.
-Jag ringde till Sverige och snackade med Matilda, sen bokade jag flygbiljetter. Hon och Lollo kommer om 5 timmar. Sa Louis och log mot mig.
-Skojar du?! Åh fyfan vad du är bäst!  Sa jag och hoppade upp hur sängen. Louis bara skrattade och gick ut genom dörren igen. Jag kände mig genast mycket gladare, äntligen skulle jag få träffa Louise igen!



Matilda's POV - Sverige

Jag hade precis pratat med Louis och jag var sjukt glad över det han hade sagt. Jag kunde inte vänta tills jag fick berätta allt för Lollo. Hon hade inte mått så bra det senaste eftersom att hon saknade Harry. Det kändes som att jag och Louis klarade det lite bättre än dom två, att vara ifrån varandra alltså. Men såklart så saknade jag honom otroligt mycket också.

Jag närmade mig Lollos hus och såg henne stå och vinka på uppfarten. Jag hade sagt att jag skulle berätta något, men inte vad, så jag antog att hon var nyfiken.
-Hej! Sa jag och log när jag kom fram.
-Heej Matilda, asså du fattar inte hur nyfiken jag är?! Jag bara stog där och log, hon fortsatte:
-Och sluta le sådär, vad är det? Berätta nu!
-Kan vi gå in först eller? Sa jag och skrattade.
-Jaja, men vad var det som var så viktigt? Frågade hon och vi gick in. När vi kom innnför dörren tog jag ett djupt andetag och sa:
-Lollo, vi ska till London! Först stog hon där som om hon inte riktigt fattade, men sen sken hon upp som en sol.
-Är det sant?! Men hur?! Sa hon frågande.
-Louis ringde förut, han har fixat biljetter med flyg och allt. Vi åker om några timmar! Sa jag och log stort.
-Men Matilda, skolan då? Sa Lollo och skrattade.
-Min mamma har redan snackat med din, vi får ledigt!
-Va? Åh herregud, du fattar inte hur glad jag är just nu! Sa Lollo och gav mig en stor kram.
-Jag med, vi har ju inte träffat dom på flera månader! Men du, dags att packa! Jag går hem till mig och fixar det sista sen ringer jag, okej? Sa jag.
-Det blir super! Sa Lollo och jag gick ut genom dörren igen.



Liam's POV

Jag och Zayn satt i soffan på nedervåningen med Therese och Evelinn. Det var ju en ledig dag för oss, så dom behövde inte jobba, men jag och Zayn hade bjudit hit dom ändå. Så nu satt vi fyra i soffan och spelade TV-spel. Tjejerna var riktigt trevliga och dom bjöd verkligen på sig själva. Evelinn lyckades precis vinna en hockey match mot Zayn. Hon reste sig upp och gjorde en liten segerdans, jag ställde mig också upp för att vara med, och tog hennes händer och vi började med någon slags improvisation till pardans. Det måste sett riktigt roligt ut för Zayn och Therese låg snart nästan på varandra och skrattade. Jag skrattade också och sen lyfte jag upp Evelinn och kastade ner henne i soffan igen. Hon skrattade jätte mycket och var lite röd om kinderna. Hon var så söt, det var verkligen något speciellt med henne.
-Såå, vem vågar möta mig nu då? Sa jag och tog kontrollen från Zayn. I samma stund kom Harry och Louis ner för trappan. Harry log med hela anstiktet och jag tror att vi alla blev lite förvånade, han hade ju varit väldigt nere de senaste dagarna.
-Varför så glad, Styles? Frågade Zayn med sin roliga, tillgjorda dialekt.
-Jo för att min underbara flickvän kommer om några timmar! Sa han och log ännu större.
-Va? Kommer Lollo och Matilda hit? Sa jag, förvånad.
-Yes, och gissa vem som fixade det? Sa Louis och pekade på sig själv och mimade sitt namn. Alla skrattade och då kom även Niall och Sarah ner för trappan.
-Vad händer här då? Undrade Sarah och jag svarade att Louise och Matilda skulle komma hit.
-Va? Varför har ingen berättat det för mig?! Sa hon och låtsades vara sur. Jag hörde Evelinns söta skratt brevid mig och sen bad jag Louis berätta allting. Vi alla satte oss runt soffan och Louis berättade.
När han var klar utbrast Therese:
-Aww, det här är såå gulligt! Alla skrattade lite och sen kom jag på att Therese och Evelinn aldrig hade träffat Lollo och Matilda. Och som om Niall hade läst mina tankar sa han:
-Det blir första gången ni träffar dom ju!
-Jaa, det ska bli jätte kul att lära känna dom med. Sa Evelinn och log. Det där leendet alltså...!




Therese's POV

-Såå, någon som hänger med och äter lunch? Frågade Niall, alltid var det han som förleslog att vi skulle äta, haha!
-Neej, du lovade mig att du skulle göra egen lunch till mig idag! Sa Sarah och tittade på honom med sträng blick.
-Haha, juste. Sa Niall, blinkade mot henne och log snett.
-Och jag och Harry måste ju dra till flygplatsen och hämta tjejerna, så vi äter nog något snabbt där. Sa Louis. Jag såg att Zayn och Liam utbytte några snabba blickar, men sen tittade Zayn rakt in i mina ögon. Åh hans ögon var helt underbara!
-Så, Therese, vill du hänga med mig idag? Sa han och log. Och Liam och Evelinn också? fortsatte han och tittade på Liam. Jag kollade snabbt på Evelinn och sedan sa vi båda i mun på varandra:
-Gärna!
Zayn log mot mig igen och reste sig upp.
-Då går vi väl.. Sa han och tog min hand och hjälpte mig upp.
Jag, Zayn, Liam och Evelinn gick ut på gatan och bestämde oss för att ta en kort promenad till en restaurang för att äta. Liam hade koll på vart vi skulle så han och Evelinn gick en bit före mig och Zayn. Vi pratade om allt möjligt. Zayn var så lätt att prata med på något sätt, även om vi inte alls hade kännt varandra länge. Knappt två dagar var det bara. Men det kändes som längre tid. Efter ett tag svängde Liam in på en mindre gata och stannade framför en Thailändsk restaurang.
-Stans bästa Thai eller vad säger du Zayn? Sa han och skrattade. Zayn la en hand på min rygg och vi gick in. Maten var väldigt god och vi pratade och skrattade i flera timmar. Jag kände mig så lycklig, allt var helt perfekt just nu. Zayn la sin arm runt mig och tittade lite frågande på mig, jag bara log mot honom. Det gick som stötar genom kroppen varje gång han rörde vid mig. Detta kändes verkligen som en dröm.



Harry's POV

Jag och Louis satt i bilden påväg mot flygplatsen. Jag var nästan lite nervös och samtidigt jätte förväntansfull inför att äntligen få träffa Lollo igen.
-Asså kan du köra fortare? Sa jag till Louis men han bara skrattade åt mig.
-Haha, lugna ner dig Harry! Sa han.
-Hur förväntar du dig att jag ska vara lugn?! Nästan skrek jag, men började sedan skratta tillsammans med Louis.
Vi hade bestämt oss för att äta innan vi åkte till flygplatsen så därför var vi lite sena. När vi kom in på flygplatsen ropade dom precis i högtalarna att tjejernas plan hade landat och var någonstans dom skulle komma ut. Vilket visade sig vara på andra sidan terminalen, typiskt. Vi började gå mot andra sidan och jag blev bara otåligare och otåligare. Tillslut kom vi äntligen fram till 'gaten' som tjejerna skulle komma ifrån. Vi stog där och väntade i nästan 10 minuter men dom kom aldrig, och vi var ju redan sena? Jag blev ännu mer orolig nu... Men så plötsligt kände jag att någon la sina händer framför mina ögon och jag hörde ett bekant skratt bakom mig. Jag snurrade runt och där stog hon, åh som jag hade saknat henne! Min älskade Louise! Vi behövde inte ord, vi båda visste precis hur vi kände. Jag la min hand bakom hennes nacke och lutade mig fram och kysste henne. Jag blev varm i hela kroppen, äntligen var jag hel igen, här tillsammans med Louise, det var så det skulle vara. Vi avslutade kyssen och tittade på varandra och log, Louise hade tårar i ögonen.
-Älskling jag kan inte förklara hur mycket jag har saknat dig och jag... Sa Louise med gråten i halsen. Jag la mitt finger över hennes mun.
-Shhhh. Sa jag och kysste henne igen. Hon log och skrattade till och torkade sig i ögonen.
-Jag älskar dig. Sa hon tyst.
-Jag älskar dig också, alltid. Sa jag och kysste henne en sista gång innan vi började gå ut mot bilen igen. Jag tittade åt vänster och såg Louis som gick och bar på både Matilda och hennes väska. Jag kunde inte låta bli att skratta, Louise också.
-Vadå? Prinsessan måste ha en trygg väg till Limousinen! Sa Louis. Matilda bara skrattade och kysste honom. Just nu var jag så himla glad, det gick inte att förklara känslan. Jag gick hand i hand med den jag älskade mest genom flygplatsen och att jag visste att hon skulle stanna ett tag gjorde mig bara ännu gladare.




Sarah's POV

Niall hade gjort en god kyckling soppa till mig till lunch och nu satt vi i soffan och med alla utom Harry, Louis, Matilda och Lollo och väntade på att dom också skulle komma hem. Jag hade saknat mina bästa kompisar riktigt mycket så jag satt otåligt och stirrade på dörren medans de andra förde ett samtal om något jag inte lyssnade på. Då ringde det på dörren, jag nästan flög upp ur soffan och sprang och öppnade. Där stog Matilda och Louise och bakom dom stog Harry och Louis.
-Åh heeeeej! Skrek jag och kastade mig över dom. Vi stog där och kramades en lång stund innan Harry harklade sig där bak för att han ville gå in. Vi tejer skrattade och gick in. De hälsade på alla killarna men en kram och även på Therese och Evelinn, jag fick förklara hur vi kände dom och allt som hade hänt. Dom verkade redan komma bra överrens. Mitt i allt småprat ser jag Niall ställa sig på bordet och han skriker:
-Okej, alla lyssnar nu! Jag har bästa ideen! Vi går ner till stranden och tar med mat och sånt så kan vi grilla och så där ikväll! Han lät riktigt stolt över sitt förslag.
-Åh ja vad mysigt! Sa Matilda och log mot Louis. Han hade inte lämnat hennes sida en sekund sedan dom kom hem. Han log tillbaka mot henne.
Alla började packa ihop saker vi skulle ta med oss, filtar, kuddar, mat, godis och massa annat. Niall tog såklart med sig sin gitarr också. När alla var klara med allt började vi gå mot stranden, den låg inte långt bort. Vi gick och satte oss vid den stora allmäna elden som man kunde grilla vid om man ville. Liam och Louis började tända grillen och vi andra la ut filtar och Niall började spela 'moments' på gitarren. Det började mörkna och nu när våren börjat komma och vi satt brevid elden var det alldeles lagom varmt. Vi åt, pratade och hade kul. Vi satt i fem olika par; Zayn och Therese, Liam och Evelinn, Louis och Matilda, Jag och Niall och Louise och Harry... Niall slutade spela och la armen om mig istället. Vi möttes i en kyss och jag blev varm i hela kroppen. Matilda tog gitarren och började spela på Gotta Be You och alla sjöng med. Jag kände lyckan och värmen stiga i kroppen, det var precis såhär det skulle vara. Alla var samlade, alla de jag älskade och brydde mig mest om i hela världen. Matilda spelade på och jag såg att Zayn böjde sig fram och kysste Therese. Liam gjorde samma sak med Evelinn, och när jag tittade runt elden såg jag att Harry och Lollo gjorde det samma. Jag tittade på Niall och han log mot mig, det här var perfekt. Jag lutade mig långsamt fram och kysste honom. Jag hörde att gitarren tystnade och Matilda och Louis kysste också varandra. Denna kvällen skulle jag alltid komma ihåg. Just nu ville jag bara stanna i detta ögonblicket föralltid.

~ THE END ~



Postat av: Anonym

aaww Matilda!!!

( IDa)!!!

Jag döör på detta kapitlet det va underbart !!!

Hahah du vet hur jag såg ut och lät i skype när

jag läste detta Matilda !!

ÅÅhh sssååå bbrraa

Och IDa du har varit helt underbar på denna novelle!!

Har läskat den sen första stund !!!

Men nu är det dags för oss tre att slå

ihop våra ideer och bilda en ny novell !!

Älskar er !!!!

Postat av: Looolloo

Postat av: Lollo

ett ord, AWESOME!<3

älskade denna,men jag vet att ni inte kan skriva på den föralltid.. haha.

Följer er nya och tror att den kan bli minst lika bra! :D

Postat av: Therese

Sååå romantisk avslutning!!!

Postat av: Johanna

Fan va grymt slut :D

Postat av: Anonym

aww så bra! det var fint & gulligt. det var ju jätte långt! bra! :D♥

Postat av: Julia

Världens bästa slut på världens bästa novell ♥

Gråter nästan, det va så fint :') Kändes som på riktigt eller nåt.

Aja, Tack för denna tiden då =)



Remember : Being a Directioner doesn't mean to have 12.000 Posters and 900.000 followers. Being a Directioner means to love & support 1D no matter what. xx

Postat av: Anna

otroligt fint! :'D Meer. vill inte att den ska ta slut

Postat av: norah

jag hittar inte chapter 47 !! :(((( döööör om ni hittar den twitta @norah1dhashem <3

Postat av: Ida

Hej, läs gärna våran nya onedirection novell. Vore väldigt snällt om du kunde ge respons! Vi har precis börjat, och är bara på del 1 än så länge. Kram!

Postat av: Linnéa

NEEEJJJ!!!!!! INTE THE END!!!!! har inget bra att läsa nu ju... ;( skitbra novell, satt och log igenom varje kapitel hahaha :D


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: