chapter 51

- Hallå, harry? det var Niall som puttade till mig lätt på armen.
- mmh vad? sa jag surt och mötte hans oroliga blick.
- Hur är det? du har varit lite.. frånvarande idag, är allt okej? sa han menande.
Jag nickade bara och vände blicken mot fönstret igen.
Egentigen viste jag inte riktigt om jag var okej, jag saknade Lollo så mycket att det gjorde ont att tänka på det. Hennes blick, skratt och ögon.. ja allt med henne! Men jag orkade inte prata med killarna om det, jag var helt enkelt för trött för det!

Niall POV
När vi kommit hem från studion var klockan snart fem och jag slängde mig i soffan tillsammans med Harry.
Han hade varit väldigt nere de sista och jag tror de beror på Lollo!
- Harry.. är du säkert på allt är bra? frågade jag försiktigt.
Han ryckte bara på axlarna och kollade ner i golvet, jag förstog att han inte alls var okej på en gång!
- Du vet att du kan snacka med mig, sa jag och log prövande.
- Ja, de är så bara så jobbigt att vara utan Lollo sa han tyst och suckade!
Jag mötte hans blick och förstog att han verkligen ver ledsen, jag flyttade mig närmre honom och gav honom en kram.
- ey, detta känns lite gay sa tillslut Harry och skrattade.
Jag skrattade också och släppte taget om honom.
- Men tack Niall jag behövde bara prata lite, sa han och log snett mot mig.
jag nickade och fortsatte kolla på någon serie på tvn samtidigt som jag funderade på hur jag kunde få Harry och Lollo att träffas så snart som möjligt!
Mina tankar avbröts av att min mage kurrade högt och Harry fnissade..
- samma gamla Nialler som alltid! jag skrattade med honom och reste mig och gick emot köket.
Jag öppnade kylen och tog fram mackor, och satte mig vid bordet och åt. 
Plötsligt spelades "what makes you beautiful" på radion och jag log samtidigt som alla minnen från resan i x-factor dök upp!
Stolen bredvid mig drogs ut och Sarah satte sig ner och kollade frågande på mig.
- vad tänker du på? frågade hon och kysste min kind.
- äh.. ingenting svarade jag och log stort mot henne!
Vi satt där och pratade en stund innan vi bestämmde oss för att kolla på en film.



Sverige
Lollo's POV


Jag låste upp dörren och ropade som vanligt "hallå?" i hallen.
Ingen var hemma så jag gick in i vardagsrummet och slog på tvn, jag zappade runt bland kanalerna och fastnade framför någon dålig dokusåpa.
Min mobil plingade plötsligt till och jag såg Harrys namn blinka på skärmen, jag öppnade smset och läste..
"Hej älskling! hur mår du? saknar dig puss" jag log stort för mig själv och skrattade när jag insåg hur dum jag måste se ut.
Jag svarade fort "Hej jag mår bra, hur mår du älskling? saknar dig också super mycket puss".
Vi smsade en stund innan jag bestämmde mig för att ringa mamma och höra när hon kommer hem, jag var verkligen hungrig.. typiskt Niall!
Allting som hände relaterades till killarna och Sarah hela tiden, jag tänkte på dom mycket allihop men speicellt Harry och Sarah såklart..
Jag ville så gärna tillbaks till London, men det var så himla mycket just nu!
Tio minuter senare öppnades dörren och in kom en glad mamma in med ica påsar i båda händerna.
- Hej gumman, kan du hjälpa mig med maten är du snäll? 
- absolut, jag kommer svarade jag och tassade ut i köket.
- kan du koka pastan? så gör jag köttfärsås, blir det okej? frågade hon och pussade min panna.
Jag nickade till svar och började hälla i vatten i en stor kastrull.
Tillslut var maten klar och vi satte oss vid bordet för att äta, pappas stol var tom som vanligt.
Det var ett tag sedan pappa och mamma flyttade isär, jag bodde bara hos pappa någon gång på helgen för det var lättast så för att han jobbade så mycket!
Det hade varit mycket bråk innan pappa flyttade ut, jag somnade nästan varje natt med tårarna rinnande ner för kinderna!
Mamma hade blivit mycket gladare efter pappa flyttade ut, jag såg hur de lyste om henne och jag visste att hon tyckte det var bättre såhär för oss alla.
Det var säkert sant, men jag saknade ändå pappa eftersom vi inte träffades så ofta! min pappa och jag hade varit riktigt tajta förr och brukade alltid spela tvspel och umgås mycket.


Louis POV
Dagen hade varit lugn, de två praktikanterna Evelinn och Therese hade varit riktigt trevliga.
När vi kom hem slängde jag mig på sängen och ringde Matilda, vi pratade i flera timmar om allt och ingenting!
Jag saknade henne otroligt, och jag visste att Harry saknade Lollo minst lika mycket..
Efter vi avslutat samtalet kollade jag på klockan och gick ut i köket för att fixa maten, jag kollade vad vi hade i frysen och gjorde nudlar med någon kyckliggryta.
Jag ropade på Sarah och killarna som genast kom rusande, jag skrattande åt dem.
- Värst vad ni var hungriga! konstaterade jag och flinade åt när de slängde sig över maten.
Harry nickade ivrigt och slevade på mer mat på sin tallrik!
Stämningen var bra kring matbordet och alla skojade och skrattade om vart annat. Även Harry som varit lite nere det senaste log och skojade för fullt!
Det var skönt att se alla glada miner runt bordet eftersom när Matilda och Lollo hade åkt hem hade alla varit lite dystra..





Detta är min andra del så hoppas ni är nöjda, har lite tankar om mer drama.. skulle ni gilla det? ge gärna lite tips.. KOMMENTERA!!
Ha det bra :))

Pernilla XX'

Postat av: ett fan:)

bara reagerar på alla utropstecken.. ;)

Postat av: Anonym

as bra meeer!!

Postat av: Anonym

Bra! Känns bara lite konstigt kanske att du skriver att Louises föräldrar är skiljda när dom tidigare var med som en hel familj typ hehe....

Postat av: Jenni och sara

jättebra novell!

Vi har precis påbörjat en ny novell om killarna!

Kika in och var med från början till slut!

Kanske vi kan göra länkbyten också?

Kram! / http://alondonstory.blogg.se

Postat av: Anonym

Håller med hon där uppe !!

Det känns lite konstigt att du skriver att Louises föräldrar är skilda när dom va "den lyckliga familjen" innen!!

Annars va det grymt :)


Name:
Remember?

Email: (wont be published)

URL/Blog:

Comment: